Οι πληγές και ο πόνος της ανείπωτης τραγωδίας που βρήκε τους κατοίκους της Εύβοιας, έπειτα από την ξαφνική θεομηνία που ξέσπασε και πήρε άδικα στον υγρό τάφο συμπολίτες μας, δεν έχουν κλείσει ακόμη. Η Εύβοια και οι διοικούντες, εκτός από το θέμα της αποκατάστασης των ζημιών και τις αποζημιώσεις των πληγέντων, έχουν ν’ αντιμετωπίσουν ακόμη ένα μεγάλο ζήτημα, αυτό της στέγασης των 66 μαθητών με αναπηρία του ΕΕΕΕΚ που καλούνται να εκπαιδευτούν (γι’ ακόμη μια χρονιά) σε τρισάθλιες συνθήκες που μας παραπέμπουν πολλά χρόνια πίσω σε αυτά του Ψυχρού πολέμου και των στρατοπέδων συγκέντρωσης ψυχών.
Ρεπορτάζ: Νικόλας Τζαβάρας – Δημοσιογράφος
Να σημειώσουμε πως και άλλες δομές για μαθήτες με αναπηρία ανά την Ελλάδα, λειτουργούν σε ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, ενδεικτικά αναφέρουμε:
- ΕΕΕΕΚ Λέσβου,
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Ωρωπού,
- ΕΕΕΕΚ Πύργου,
- ΕΕΕΕΚ και Ειδικό ΕΠΑΛ Ηρακλείου,
- ΕΕΕΕΚ Πρέβεζας,
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Υπάρχει επίσης Ένα σχολείο «φάντασμα» για ΑμεΑ στην Αθήνα και η λίστα δεν σταματάει εδώ…
Αποθήκες ανθρώπινων ψυχών ή παιδιά ενός κατώτερου Θεού;
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή και μαζί θα ξεμπλέξουμε όλο το μίτο της Αριάδνης, ώστε να αντιληφθείτε την αναλγησία και τις παλινωδίες του Κράτους απέναντι στα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους που ζητούν ίσα δικαιώματα εκπαίδευσης με όλους.
Ήδη από το 2004 ιδρύεται το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ευβοίας), το οποίο αρχίζει να λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2007 σε προσωρινές λυόμενες εγκαταστάσεις (κοντέινερ) οι οποίες, φυσικά, δεν είχαν καμία πρόβλεψη ότι θα φιλοξενήσουν παιδιά με ειδικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες. Είχαν υπολογιστεί να δεχτούν 30-40 παιδιά. Αυτήν την περίοδο συνωστίζονται σε αυτό 66 παιδιά τα οποία εξυπηρετούνται από 3 τουαλέτες: «Έχουμε περιπτώσεις παιδιών που λερώνουν τον εαυτό τους και τον χώρο με τις ακαθαρσίες τους, χώρος για να καθαριστούν δεν υπάρχει. Πρέπει να έρθει ο γονιός να πάρει το παιδί στο σπίτι να το καθαρίσει. Τα 2-3 άτομα του βοηθητικού προσωπικού, που συνήθως υπάρχουν, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση όσες προσπάθειες κι αν κάνουν, καθώς έχουμε παιδιά που θέλουν ένα άτομο από δίπλα τους πολλές φορές», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ Ευβοίας κ. Νίκος Μαργαρίτης.
«Τα λυόμενα μέσα στα οποία συνωστίζονται παιδιά και εργαζόμενοι πέρα από το γεγονός ότι έχουν παλιώσει μετά από 13 χρόνια χρήσης τους και της ελάχιστης συντήρησής τους, δεν επαρκούν πλέον για να στεγάσουν τους μαθητές και αναγκάζονται να γίνουν 2-3 τμήματα μαζί στον ίδιο χώρο. Ορισμένες φορές έχει τύχει η τάξη μαζί με τον εκπαιδευτικό να περιμένουν στο προαύλιο να βρεθεί χώρος για να μπουν να κάνουν “μάθημα”» καταγγέλλουν οι γονείς, ενώ όπως αναφέρουν: «Υπάρχει εξοπλισμός του “σχολείου” ο οποίος παραμένει σε αποθήκη γιατί δεν υπάρχει χώρος για την χρήση του. Επίσης, δεν υπάρχει στεγασμένος χώρος στο προαύλιο, όπου οι μαθητές όταν βρέχει ή έχει πολύ ζέστη αναγκάζονται να παραμένουν μέσα στα λυόμενα».
Εκπαιδευτική παλινδρόμηση και απώλεια κεκτημένων
Σαφώς, οι συνθήκες λειτουργίας καθώς και οι κτηριακές υποδομές -κοινώς το περιβάλλον που εκπαιδεύεται ένα άτομο- επηρεάζουν, αναντίρρητα, την απόδοσή του. Πολλώ δε μάλλον ένα άτομο με αυτισμό το οποίο δέχεται πολλά ερεθίσματα, καθημερινά, τα οποία δεν μπορεί να τα διαχειριστεί εύκολα π.χ. τις αλλαγές σε πρόσωπα, πράγματα, σε τάξεις, το θόρυβο και πολλά άλλα με αποτέλεσμα ν’ αντιδρά και να μην μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα.
Για εκπαιδευτική παλινδρόμηση και απώλεια κεκτημένων δεξιοτήτων κάνουν λόγο τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΕΕΕΕΚ Ευβοίας, στο εξώδικο που απέστειλαν προς τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ: «Όσον αφορά τον τρόπο εκπαίδευσης των μαθητών συμβαίνει το εξής τραγικό. Τα παιδιά ερχόμενα στο ΕΕΕΕΚ από το Δημοτικό έχουν πάρει μια αρκετά εξατομικευμένη εκπαίδευση αδιαβάθμητη ανάλογα με την ιδιαιτερότητά τους (αυτισμός, σύνδρομο Down κ.α.) και το γνωστικό τους επίπεδο. Είχαν ομαδοποιηθεί έτσι ώστε οι τάξεις να είναι λειτουργικές και να μην αδικούνται οι μαθητές. Από την άλλη το πλαίσιο λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ είναι τελείως διαφορετικό. Εδώ μαθητές χαμηλής λειτουργικότητας και χωρίς δεξιότητες αυτονομίας και λόγου, οι οποίοι χρειάζονται εξατομικευμένη παρέμβαση ή άλλου τύπου εκπαίδευση όχι όμως επαγγελματικής, καλούνται να ανταποκριθούν σε πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης», αναφέρουν σχετικά για να συνεχίσουν: «Αρκετά παιδιά όμως δεν είναι σε θέση να ακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα οπότε ότι είχαν μάθει στο δημοτικό χάνεται. Γι΄αυτούς τους μαθητές το “σχολείο” λειτουργεί σαν πάρκινγκ στην καλύτερη των περιπτώσεων. Στην πραγματικότητα βέβαια δεδομένων των συνθηκών και των υποδομών που δεν υπάρχουν η σωστή περιγραφή δεν είναι “σχολείο” αλλά αποθήκη ψυχών».
«Οι εκπαιδευόμενοι αντιδρούν με τις συνθήκες και δεν θέλουν να πάνε σχολείο»
Οι γονείς έχουν στο πλευρό τους και τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι με τη σειρά τους αναφέρουν ότι: «Υπάρχουν εκπαιδευόμενοι που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά δεν έρχονται λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών. Προτιμούν να καθίσουν σπίτι τους. Η κατάσταση αυτή μας έχει φέρει όλους, γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές στα όριά μας».
Αγανακτισμένοι οι γονείς αναφέρουν: «Δεν μπορούμε να βλέπουμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν σ΄έναν χώρο που κατ΄ευφημισμό λέγεται “σχολείο”. Αντί να τυχαίνουν καλύτερης μεταχείρισης, συναντούν μεγαλύτερη αδιαφορία από την Πολιτεία. Τι έχει κάνει η Πολιτεία για να λύσει τα προβλήματα αυτά;» αναρωτιούνται και καταλήγουν: «Το αποτέλεσμα, όλης αυτής της κατάστασης, είναι οι μαθητές να μην πηγαίνουν στο σχολείο και λόγω αυτών των συνθηκών να αδικούνται καθώς στερούνται της εκπαίδευσης που δικαιούνται. Με τις συνθήκες υγιεινής και τον συνωστισμό παιδιών που υπάρχει κάνουμε προσευχές στο Θεό να γυρνάνε τα παιδιά μας υγιή και ασφαλή. Μέχρι στιγμής έχουμε αποφύγει κάτι σοβαρό. Προφανώς ο Θεός προσέχει τα παιδιά μας. Είναι καιρός όμως και η πολιτεία να κάνει αυτά που οφείλει και τάχιστα»!
Τι έχει κάνει η πολιτεία για να λύσει τα προβλήματα αυτά;
«Όσον αφορά τη δημιουργία νέων κτιριακών υποδομών έχει παρθεί η απόφαση από το 2010. Από τότε όπως θα δείτε και σε έγγραφο της Περιφερειακής Ενότητας Στερεάς Ελλάδας που σας προσκομίζουμε ελάχιστα έχουν γίνει. Ένα ρεσιτάλ χρονικών παρατάσεων η μία υπηρεσία να ζητά από την άλλη να προχωρήσει την διαδικασία ώστε να προχωρήσει κι εκείνη μετά και πάει λέγοντας. Η ουσία είναι ότι είμαστε ακόμα στα λυόμενα υπό άθλιες συνθήκες. Σχετικά με το πλαίσιο της λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ, εδώ και 13 χρόνια παραμένει σχεδόν ίδιο. Όποια αλλαγή έγινε είναι προς το χειρότερο σε ότι αφορά τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των σπουδών τους» όπως αναφέρει ο κ. Μαργαρίτης .
Από τον Άννα στον Καϊάφα…
Από εδώ και στο εξής ξεκινάει ένα γαϊτανάκι γραφειοκρατίας όπου η μία υπηρεσία, ζητάει από την άλλη με έγγραφα, με παραστατικά, με αποφάσεις, κοινοποιήσεις, αριθμούς πρωτοκόλλων και χαρτόσημα προκειμένου να γίνει πράξη το αυτονόητο.
Κι όλα αυτά, όπως καταλαβαίνετε, χρονοτριβούν, η κατάσταση γίνεται απελπιστική, οι αντοχές των γονέων τελειώνουν και οι ανοχές τους τερματίζουν. Οι ιθύνοντες το «βιολί» τους… μετακυλώντας το μπαλάκι των ευθυνών, ενώ τα χρόνια περνάνε.
Στις 7/5/2018 έρχεται, ως έκτακτο θέμα, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας και Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, η υποβολή αιτήματος προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας Στερεάς Ελλάδας για παράταση παραχώρησης της δημόσιας έκτασης επιφανείας 29.500 τμ. στη θέση «Βοθροβούνι» του Δήμου Χαλκιδέων για τη δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων διδακτηρίου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ν. Εύβοιας. (Δείτε το έγγραφο)
Το θέμα το είχε «τρέξει», τότε, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας κ. Σπανός Φάνης, (συγκρατήστε αυτό το όνομα και θα καταλάβετε στην συνέχεια)… Με τις διατάξεις του άρθρου 163 του 3852/10«Αρμοδιότητες Περιφερειακού Συμβουλίου».
Την με αριθμ. οικ. 161836/2629/2016 (ΦΕΚ Β’ 3568/04.11.2016) Απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, περί της «Ανάθεσης άσκησης αρμοδιοτήτων στους εκλεγμένους Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Με βάση της απόφασης που είχε παρθεί με την αριθμ.πρωτ:50448/1226/9-7-2010 της Γ. Γ Περιφέρειας Στ. Ελλάδας για την παραχώρηση δωρεάν κατά κυριότητα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ευβοίας έκτασης 29.500 τ.μ στη θέση Βοθροβούνι για την ανέγερση διδακτηρίου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης).
Η υλοποίηση του έργου παραχωρήθηκε στις Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.
Η εταιρία (Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.) με το αριθμ. πρωτ: ΕΓ/Δ1-Τ1.2/14482 -12/10/2015 έγγραφο της ενημερώνει το Δήμο Χαλκιδέων, ότι για να προχωρήσουν στην ένταξη του έργου στον προγραμματισμό τους, απαιτείται η έγκριση τοπικού ρυμοτομικού, με χαρακτηρισμό του χώρου «ως σχολικό».
Τροχοπέδη στα πλάνα υλοποίησης ο Δήμος Χαλκίδας
Ο Δήμος Χαλκίδας με τη σειρά του αιτείται την παραχώρηση της ως άνω έκτασης, για την ανέγερση διδακτηρίου ΕΕΕΕΚ, από το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής μόνιμων εγκαταστάσεων του νέου διδακτηρίου Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ν. Εύβοιας, το οποίο έχει ιδρυθεί με την με αρ. 89813/Γ6/3-9-2004, κοινή Απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2007 σε προσωρινές λυόμενες εγκαταστάσεις.
Επίσης, ο Δήμος Χαλκίδας με το αριθμ. πρωτ: 12427/29-3-2017 έγγραφό του, αιτείται την εξουσιοδότηση της Π.Σ.Τ.Ε προκειμένου να ξεκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης τοπικού ρυμοτομικού, με χαρακτηρισμό του χώρου «ως σχολικό» και καθορισμό των όρων δόμησης, αφού δεν αρκεί ο χαρακτηρισμός των χρήσεων γης (ΦΕΚ 287/Δ/07.06.2010), καθώς και την αριθμ. αποφ.58/5 Μαρτίου 2018 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με την οποία παρέχεται εξουσιοδότηση στο Δήμο Χαλκιδέων για την εκπόνηση τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου.
Κι εφόσον εγκριθούν αυτά ζητάει διασφάλιση ότι ήδη κατόπιν ενεργειών των ως άνω ενδιαφερομένων φορέων (Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Δήμος Χαλκιδέων, ΚΤΥΠ ΑΕ) ολοκληρώνεται μια σειρά από διαδικασίες πολεοδομικής, χωροταξικής και μελετητικής φύσεως, ώστε να καταστεί το εν θέματι έργο ώριμο προς υλοποίηση.
Ο Δήμος Χαλκιδέων, σε ένα μπαράζ γραφειοκρατίας αιτείται προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας Στερεάς Ελλάδας την παράταση της παραχώρησης της δημόσιας έκτασης επιφανείας 29.500 τμ. στη θέση «Βοθροβούνι» του Δήμου Χαλκιδέων, για τη δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων διδακτηρίου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ν. Εύβοιας, ενώ ήδη έχει εγκριθεί η απόφαση.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι
Βλέποντας καθυστερήσεις, παλιλλογίες και να μην αλλάζει το σκηνικό, οι γονείς αποφασίζουν «να πάρουν το νόμο στα χέρια τους» στις 7/11/2019 και να κινηθούν μαζικά και δραστικά. Διαμορφώνουν μια εξώδικη διαμαρτυρία και προσκαλούν σε διάλογο (Δείτε το έγγραφο), στις 25/11/2019 στο αμφιθέατρο του παλαιού δημαρχείου, πριν πραγματοποιήσουν μηνυτήριες αναφορές, προς κάθε εμπλεκόμενο, ώστε να αναληφθούν οι ευθύνες καθυστέρησης: «Είμαστε γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες κι έχουμε συσπειρωθεί στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ Ευβοίας, με σκοπό την οργανωμένη διαχείριση των προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζουμε ως γονείς ειδικών παιδιών, καθώς και τα τεράστια προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην οποία συμμετέχουν, ώστε να εξελιχθούν σε ισότιμα μέλη της οργανωμένης κοινωνίας», όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, ενώ καλούν όλους τους υπευθύνους στο τραπέζι των αποφάσεων: «Θα σας προτρέπαμε και θα σας παρακαλούσαμε, να σκύψετε πάνω από τα προβλήματά μας και να προσπαθήσετε με όλες σας τις δυνάμεις να τα επιλύσετε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Ολοκληρώνοντας δήλωσαν με αποφασιστικότητα ότι είναι έτοιμοι να προβούν σε κάθε νόμιμο μέσο και ενέργεια προκειμένου να δικαιωθούν: «Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε τη διαμαρτυρία μας για τη συσσώρευση και την απαξίωση των προβλημάτων αυτών, δηλώνουμε δε ότι αποφασιστικά, πλέον, και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις θα προσφύγουμε σε όλα τα αρμόδια όργανα και φορείς προκειμένου να βρουν λύση τα προβλήματά μας. Είναι προβλήματα τα οποία χαρακτηρίζουν μια κοινωνία, η οποία αν θέλει να λέγεται σύγχρονη, πολιτισμένη και ευρωπαϊκή θα πρέπει άμεσα να τα επιλύσει».
Ο Κώστας Μπακογιάννης αδειάζει τον εαυτό του
Δεν υπάρχει ελαφρυντικό, ούτε η περίοδος χάριτος για κανέναν, καθώς πριν το χρονικό της εξώδικου κλήσεως του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ Ευβοίας, είχε μεσολαβήσει –σχεδόν ένα χρόνο πριν (σ.σ. 28/12/2018)- η δήλωση του τότε Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και νυν Δημάρχου Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη, με την οποία πανηγύριζε μαζί με τους συνεργάτες του για την εξασφάλιση χρηματοδότησης έργων προϋπολογισμού 11.626.707,31 ευρώ και την ένταξη, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας, για την αναβάθμιση υποδομών προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Τα έργα περιλαμβάνουν από την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, έως την κατασκευή νέων αιθουσών και χώρων πολλαπλών χρήσεων και προστίθενται στον σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αναβάθμιση και των εκσυγχρονισμό των σχολικών μονάδων σε όλη την Στερεά Ελλάδα. Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση του σχεδιασμού, και το 2017, εντάχθηκαν έργα προϋπολογισμού περίπου 8,5 εκατ. ευρώ» είχε αναφέρει ο Περιφερειάρχης τονίζοντας: «Η μεγαλύτερη επένδυση, όχι μόνο για μία Περιφέρεια, αλλά για κάθε χώρα, είναι αυτή που αναβαθμίζει την εκπαίδευση. Είναι επένδυση ουσίας και προσμονής πραγματικού οφέλους για την κοινωνία. Κλείνουμε τη χρονιά πιστοί στην ίδια φιλοσοφία που έχουμε από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε. Να δημιουργούμε εμείς τις συνθήκες ανάπτυξης της οικονομίας, της εργασίας, του πολιτισμού, της επιχειρηματικότητας και της εκπαίδευσης και να μην περιμένουμε να μας έρθει από τον ουρανό».
Έπεα πτερόεντα… καθώς πέρασαν 2 χρόνια από τότε κι ούτε καπνός, ούτε φως στον ορίζοντα. Κι εδώ μπορεί να προστρέξουν κάποιοι «ρομαντικοί» και να πουν, έφυγε ο Περιφερειάρχης, έγιναν εκλογές, άλλαξαν τα πρόσωπα, μέχρι να προσαρμοστούν και να ενημερωθούν οι νέοι θέλουν μια περίοδο χάριτος.
Θυμάστε που παραπάνω στο ρεπορτάζ αναφέραμε το όνομα του πρώην Αντιπεριφερειάρχη Ευβοίας κ. Σπανού Φάνη; Εκείνος που έτρεξε τις διαδικασίες υλοποίησης της ανέγερσης του νέου ΕΕΕΕΚ Ευβοίας; Εκείνος είναι και ο νέος Περιφερειάρχης διαδεχόμενος τον προκάτοχό του και μέχρι πρότινος προϊστάμενό του Κώστα Μπακογιάννη, με την σύνθεση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας να μην αλλάζει και πολύ, προχωρώντας ουσιαστικά με τον μηχανισμό που προυπήρχε. Οπότε, δεν υπάρχουν δικαιολογίες…
Τα αιτήματα των γονέων των εκπαιδευομένων
Να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία ανέγερσης νέου σχολείου στο χώρο που έχει προβλεφθεί από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (θέση Βοθροβούνι του δήμου Χαλκιδέων 29.500 τμ.).
Να γίνει άμεσα πρόβλεψη για τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθούν το πρόγραμμα του ΕΕΕΕΚ, βάσει τις ανάγκες τους, είτε με αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ, είτε με δημιουργία νέας δομής.
Να λειτουργεί το σχολείο με μόνιμο προσωπικό, κατά πλειοψηφία, και όχι όπως τώρα όπου το 80-90% είναι αναπληρωτές με αποτέλεσμα κάθε χρόνο σχεδόν να περιμένουμε από 1 εβδομάδα έως 1 μήνα να έρθουν στις θέσεις τους. Η καθυστέρηση αυτή καθώς και η πολύ συχνή αλλαγή εκπαιδευτικών φέρνει πίσω εκπαιδευτικά τα παιδιά μας.
Να γίνει άμεση συνάντηση όλων των αρμόδιων φορέων για την άμεση επίλυση των προβλημάτων του σχολείου (Περιφέρεια, Δήμος, Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, ΚΕΔΥ, κ.α.) μαζί με τον σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου και τον Σύλλογο Γονέων.
«Για όσο διάστημα εξακολουθούν να υπάρχουν οι σημερινές συνθήκες, εμείς ως γονείς, θα κάνουμε τα πάντα χρησιμοποιώντας κάθε δυνατό και νόμιμο μέσο προκειμένου να τελειώσει το σημερινό αίσχος. Αναφορικά με την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών μας (μιας και εκπαίδευση δεν παρέχεται τώρα)…Καθιστούμε υπεύθυνους τους αρμόδιους για την ασφάλεια, την υγεία και για την ψυχοσυναισθηματική τους ισορροπία κι αναμένουμε να κινηθούν για τα αυτονόητα προτού συμβεί αυτό για το οποίο θα είναι αργά για ανάληψη ευθυνών», ενώ υπογραμμίζουν: «Εάν συμβεί οτιδήποτε θα φέρουμε κάθε υπεύθυνο για την σημερινή κατάσταση ενώπιον των ευθυνών του. Ήδη τα παιδιά μας στερούνται στην πραγματικότητα το δικαίωμα της εκπαίδευσης τους, κι αυτό αφορά εκείνα που μένουν σπίτια τους, καθώς κι εκείνα που έρχονται στο σχολείο».
Διαβάστε ακόμη…
Ένα σχολείο «φάντασμα» για ΑμεΑ στην Αθήνα
Ο Δήμος Ωρωπού ας Φροντίσει για τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής
Ρεπορτάζ: Νικόλας Τζαβάρας – Δημοσιογράφος
Επιμέλεια: Νίκος Παγίδας – Εργοθεραπευτής