ΑΡΘΡΑ

“Είμαι ΑμεΑ και Νοσηλευτής σε Δημόσιο Νοσοκομείο μου ζήτησε Χρήματα”

hospital.jpg

Δημοσιεύουμε το κείμενο που μας απέστειλε ο ανάπηρος συμπολίτης μας, κος Βαγγέλης Τσαγανός, που μαζί με την καταγγελία του, κάνει και έκκληση για να βρει προσωπικό βοηθό.

Ένα Δημόσιο Σύστημα Υγείας που «ασθενεί»… Οι ελλείψεις και όλα τα κακώς κείμενα, ξεκινούν από την έλλειψη οργάνωσης, την αδιαφορία και αργοπορία του κρατικού μηχανισμού.

Ονομάζομαι Τσαγανός Βαγγέλης, είμαι ΑμεΑ (Άτομο με κινητική Αναπηρία) και αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητά μου. Μένω στην Πεντέλη και, μέχρι το Σάββατο 04/09/2022, είχα προσωπικό βοηθό για τις βασικές καθημερινές μου ανάγκες, που βέβαια πλήρωνα με δικά μου χρήματα. Δυστυχώς, δεν μπορούσε να συνεχίσει τη συνεργασία μας λόγω υποχρεώσεών της. Εγώ, χωρίς βοηθό δεν μπορώ να πάω ούτε τουαλέτα μόνος μου. Ούτε τους μηροκνημοποδικούς κηδεμόνες (για την στήριξη των κάτω άκρων) δεν μπορώ να βάλω μόνος μου. Δηλαδή, εάν δεν έχω βοηθό κάθομαι κλεισμένος στο σπίτι.

Να εξηγήσω την δύσκολη και επίπονη περιπέτεια που είχα τον Ιανουάριο ’22…

Τί συμβαίνει ακριβώς όταν δεν έχω βοηθό.

Όταν είχαμε την σφοδρή χιονόπτωση σχεδόν σε όλη την Αττική, από τέλος Γενάρη δεν μπορούσε να έρθει η βοηθός μου καθώς
δεν λειτουργούσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μα ούτε και ταξί δεν κυκλοφορούσε εύκολα. Ακόμα και τότε είχα πολύ σοβαρό
πρόβλημα. Τρίτη 25/1/2022 και ώρα 16.07μ.μ. τηλεφώνησα σε εταιρεία Ράδιο Ταξί και έζησα μία πολύ δυσάρεστη εμπειρία.
Σήκωσε το τηλέφωνο μία υπάλληλος, μες στα νεύρα, απότομη και ανάγωγη, επειδή δεν καταλάβαινε από ποιο σημείο το ΤΑΧΙ τους τους θα παραλάμβανε την βοηθό μου. Μετά από μια δύσκολη επικοινωνία μου έκλεισε το τηλέφωνο απότομα λέγοντάς μου το εξής: «δεν έχουμε ταξί κύριε, γεια σας».

Μία από εκείνες τις ημέρες του Γενάρη με την ισχυρή χιονόπτωση, δεν θυμάμαι ακριβώς ημερομηνία, είχα καλέσει το ΕΚΑΒ στις 7μμ, το απόγευμα και τους είπα ότι πρέπει να πάω νοσοκομείο. Τους εξήγησα την σοβαρότητα της κατάστασής μου και όταν τους είπα ότι χρειάζομαι διακομιδή στο νοσοκομείο η απάντηση από το κέντρο ήταν να απευθυνθώ στο Δήμο. Ύστερα ξανά κάλεσα και μου είπαν ότι λόγω ισχυρής χιονόπτωσης και λόγω κορονοϊού θα αργήσει να έρθει. Με πήραν τηλέφωνο από ένα σταθερό του ΕΚΑΒ και μία υπάλληλος μου είπε ότι αν θέλω ασθενοφόρο θα έρθει στις 5 το πρωί! Της απάντησα ότι εάν είναι έτσι θα έρθει η βοηθός μου την επόμενη μέρα οπότε αναγκαστικά με τέτοιες συνθήκες το ακύρωσα. Περίμενα το ασθενοφόρο από της 19:00!!! Έχει πάει η ώρα 00:00 και ακόμα περίμενα….. Έχω σοβαρό θέμα…. Δεν μπορώ να πάω μόνος μου…. Όλο αλλάζουν την σειρά μου…. Ντροπή στο σύστημα αυτό… μόνο όταν πεθαίνεις σε μαζεύουν, τελικά; Αν πρέπει να πεθάνω τότε ευχαριστώ δεν χρειάζομαι τις υπηρεσίες τους!

Να συνεχίσω και με μια πιο πρόσφατη δύσκολη περιπέτεια που είχα σε νοσοκομείο, επιδή ακριβώς δεν είχα, πάλι, προσωπικό
βοηθό.

Την Κυριακή, 04/09/2022 όπως και κάθε μέρα, συνήθως πρωινές ώρες, έπρεπε να πάω τουαλέτα. Δεν είχα κανέναν να με
εξυπηρετήσει σε αυτό. Δεν είχα βοηθό. Σκέφτηκα να πάω νοσοκομείο. Έτυχε να μου ξανασυμβεί και άλλες φορές αυτό όταν
έπρεπε να φύγει ο βοηθός και μέχρι να έρθει ο επόμενος κρατάω την ανάγκη μου, έχω ενόχληση στο έντερο και με πονάει η κοιλιά μου σε σημείο που φοβάμαι μην πάθω ειλεό εντέρου.

Γι’ αυτό τηλεφώνησα στο 166 στις 14:33. Με πήραν από ένα σταθερό τηλέφωνο του Ε.Κ.Α.Β. στις 15:34 και μου είπαν ότι όταν
ηρεμήσουν από ένα τροχαίο και υπάρξει κάποιο διαθέσιμο ασθενοφόρο θα μου στείλουν. Τους κάλεσα ξανά στον ίδιο αριθμό
τηλεφώνου στις 16:23 και μου είπαν πάλι τα ίδια. Όταν πήγα να τους πω να έρθουν στη θέση μου, μου το έκλεισαν κατάμουτρα. Ξανά έπαιρνα, έβλεπαν τον αριθμό μου και δεν απαντούσαν. Πήρα ξανά στο 166 και μου έλεγαν τα ίδια. Ήρθε τελικά το ασθενοφόρο στις 17:05. Οι υπάλληλοι του ΕΚΑΒ με δυσκόλεψαν. Για να μπω στο ασθενοφόρο, στην αρχή δεν έβγαζαν το φορείο και με έβαλαν να περπατήσω μέχρι το ασθενοφόρο όπου ανέβηκα δύο σκαλοπάτια με τη βοήθειά τους και ταλαιπωρήθηκα. Είδαν ότι δεν μπορούσα να κάτσω στο φορείο, έτσι όπως ήταν τοποθετημένο μέσα στο ασθενοφόρο, οπότε το έβγαλαν έξω και μου το έβαλαν μπροστά από την πόρτα για να κάτσω. Γενικά η συμπεριφορά των συγκεκριμένων υπαλλήλων ήταν απότομη και ανάλγητη.

Όταν φτάσαμε στο νοσοκομείο, στα επείγοντα, μου έβαλαν φλεβοκαθετήρα ορού. Γινόταν πανικός, είχε περίπου 12 δωμάτια όπου “στοίβαζαν” ασθενείς- περίπου τέσσερα άτομα σε κάθε τέτοιο δωμάτιο (που δεν είναι ακριβώς δωμάτιο) και ακριβώς δίπλα από την κουρτίνα άλλα δύο – τρία φορεία. Θυμήθηκα αυτό που είχε πει ο κ. Πολάκης κάποτε: «Νοσηλεία και
ας είναι και σε ράντζο». Απαράδεκτο αυτό που είπε.

Μία υπάλληλος, δεν έχω καταλάβει αν ήταν γιατρός ή νοσηλεύτρια -ενώ της ζήτησα να με πάει κάποιος να ενεργηθώ σε τουαλέτα
αρνήθηκε και μου έλεγε ότι δεν είμαι επείγον περιστατικό, ενώ ήθελε να μου βάλει σκωραμίδα (ουροδοχείο). Δεν είναι εύκολο
αυτό και γι’ αυτό το λόγο δεν το δέχτηκα. Ύστερα ήρθαν δύο νοσηλευτές και με πήγαν να κάτσω σαν άνθρωπος σε τουαλέτα
ΑμεΑ (αν και η λαβή ήταν σπασμένη, αλλά αυτό είναι το λιγότερο).

Ενώ ανέμενα τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων, αυτό που έζησα δεν υπάρχει. Επειδή ζήτησα να μου αλλάξουν
κάλτσες στους νάρθηκες και να μου βάλουν betadine στα πόδια γιατί έκανα πληγές από τις πολλές ώρες με τους νάρθηκες (καθώς κοιμήθηκα με τους νάρθηκες όλο το Σαββατόβραδο για να ανοίξω την πόρτα του σπιτιού μου στο ΕΚΑΒ) και επειδή ζήτησα να μου κάνουν μία αλλαξιά ρούχα, ένας άλλος νοσηλευτής όταν με βοηθούσε μου είπε ότι κανονικά πρέπει να πληρωθεί γι’ αυτό γιατί δεν είναι επαγγελματικά υποχρεωμένος να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες.

Αισθάνθηκα άβολα μεν αλλά δέχτηκα να τον πληρώσω όσα ζήτησε. Σε κάποια φάση μου είπε ότι ασχολήθηκε μαζί μου 45
λεπτά. Βασικά η ώρα που τον απασχόλησα ήταν περίπου 20 λεπτά. Δεν το περίμενα αυτό και η αλήθεια είναι δεν κοίταξα από
την αρχή το χρόνο για να μετρήσω ακριβώς. Δεν μου το ξεκαθάρισαν από την αρχή ότι θα πρέπει να πληρωθεί ο
νοσηλευτής. Είναι δυνατόν να πληρωθεί νοσηλευτής σε δημόσιο νοσοκομείο από ασθενή;

Τον ρώτησα πόσα θέλει και μου απάντησε: «Εσύ θα το κρίνεις αυτό». Ύστερα ζήτησε 30€ που λίγο αργότερα τα έκανε 40€. Με
ρώτησε αν έχω πρόβλημα και του είπα όχι. Ο λόγος που του είπα όχι ήταν επειδή αισθάνθηκα άβολα, γιατί φοβήθηκα μην και δεν
ολοκληρώσει τη βοήθεια που χρειαζόμουν. Ύστερα πήγαμε σε ένα πλησιέστερο ATM και έκανα ανάληψη 40€ και του τα έδωσα.

Στη συνέχεια πήρε ένα αμαξίδιο του νοσοκομείου και με πήγε μέχρι την πύλη όπου κάλεσα ταξί. Επέστρεψα σπίτι στη 01:00π.μ.

Αυτό είναι το Δημόσιο Σύστημα Υγείας;;!!

Και εδώ να επισημάνουμε ότι οι ελλείψεις και όλα τα κακώς κείμενα, ξεκινούν από την έλλειψη οργάνωσης, την αδιαφορία και
αργοπορία του κρατικού μηχανισμού.

Παρακαλώ χρειάζομαι έναν άνθρωπο να με βοηθάει, επ’ αμοιβή, σε καθημερινή 3ωρη βάση, γιατί δεν είναι λύση τα νοσοκομεία.
Μια φίλη μου μου είπε ότι έστειλε στην ομάδα των υγειονομικών για να βρούμε κάποιον. Ελπίζω να βρεθεί γρήγορα.

Με σεβασμό και εκτίμηση,
Τσαγανός Βαγγέλης
Τηλ. Επ. 6987705526

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *