ΑΡΘΡΑ

Κακοποίηση/Παραμέληση Ανηλίκων: Εκτίμηση Παραγόντων Επικινδυνότητας & Παρέμβαση

Ένας οδηγός που εκπονήσαν οι Κοινωνικές Λειτουργοί: Χατζηδρόσου Δέσποινα, Μουλού Θεοδώρα, Κολλινιάτη Κυριακή και Κορτομανίτη Παναγιώτα, για την εκτίμηση παραγόντων επικινδυνότητας κακοποίησης – παραμέλησης ανηλίκων και την παρέμβαση των Κοινωνικών Λειτουργών που εργάζονται στην εκπαίδευση σε ανάλογες περιπτώσεις.

 

Ο οδηγός αυτός, αν και απευθύνεται κυρίως σε Κοινωνικούς/-ές Λειτουργούς, μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης και για τους υπόλοιπους επαγγελματίες που εργάζονται στην εκπαίδευση.

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προς ενημέρωση και υποστήριξη των Κοινωνικών Λειτουργών που εργάζονται στην εκπαίδευση.

Ακολουθεί το Συνοδευτικό Κείμενο:

Κακοποίηση/Παραμέληση Ανηλίκων: Εκτίμηση Παραγόντων Επικινδυνότητας & Παρέμβαση

Οδηγός για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση

Η πολυπλοκότητα του κοινωνικού φαινομένου της κακοποίησης/ παραμέλησης παιδιών (ΚαΠα-Π) έχει συζητηθεί σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Ένας σημαντικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το σχολείο είναι να εντοπίσει τέτοια περιστατικά και να παρέμβει κατάλληλα. Ο/η κοινωνικός/-ή λειτουργός έχει πολυδιάστατο ρόλο και είναι από τους επαγγελματίες που εργάζονται στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της παιδικής κακοποίησης.

Δείτε | (Βίντεο) Σεξουαλική Κακοποίηση Ανηλίκων και Πρόληψη

(Βίντεο) Σεξουαλική Κακοποίηση Ανηλίκων και Πρόληψη

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι κοινωνικοί/-ές λειτουργοί απασχολούνται σε εκπαιδευτικές δομές. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό να έρθουν αντιμέτωποι/ες με τέτοια περιστατικά και γι’ αυτό το λόγο κρίνεται σημαντική η επαρκής και κατάλληλη ενημέρωσή τους, ώστε να είναι σε ετοιμότητα και να ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες με έναν ενιαίο τρόπο. Αν και υπάρχουν διαθέσιμοι οδηγοί/πρωτόκολλα για τις περιπτώσεις ΚαΠα-Π, διαπιστώθηκε ότι δεν καταγράφεται λεπτομερώς η παρέμβαση του/της κοινωνικού/-ής λειτουργού.

Με το παρόντα οδηγό επιχειρείται μια συγκεντρωτική καταγραφή των ενεργειών/ διαδικασιών που καλούνται να ακολουθήσουν οι κοινωνικοί/-ές λειτουργοί στην εκπαίδευση, στα πλαίσια πάντα της διεπιστημονικής συνεργασίας και σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία. Ωστόσο, ο οδηγός, αν και απευθύνεται κυρίως σε κοινωνικούς/-ές λειτουργούς, μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης και για τους υπόλοιπους επαγγελματίες που εργάζονται στην εκπαίδευση.

Ο οδηγός δημιουργήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία των κοινωνικών λειτουργών Κολλινιάτη Κυριακή, Κορτομανίτη Παναγιώτα, Μουλού Θεοδώρα και Χατζηδρόσου Δέσποινα. Για την υλοποίηση του έργου καθοριστική ήταν η συνεργασία με κοινωνικούς/-ές λειτουργούς που εργάζονται σε κοινωνικές υπηρεσίες, εκπαιδευτικές δομές και άλλους φορείς. Μέσα από αυτή τη συνεργασία προέκυψε και η χαρτογράφηση, τόσο των δομών στις περιοχές ευθύνης των ΚΕΔΑΣΥ Πειραιά και Δυτικής Αττικής, όσο και φορέων εθνικής εμβέλειας, η οποία περιέχεται στον οδηγό. Η χαρτογράφηση υπηρεσιών των Δυτικής Αττικής πραγματοποιήθηκε από τη συνάδελφο, Παναγιώτα – Δήμητρα Φαλιέρου.

Ανοίξτε τον Οδηγό ΕΔΩ…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *