Φορείς εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών ΑμεΑ απέστειλαν επιστολή στο υπουργείο Παιδείας, για να εξεταστεί το ζήτημα διορισμών στην Ειδική Αγωγή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το κείμενο της επιστολής…
Από
1) Εκπαιδευτικοί ΔΕ ΕΑΕ
2)Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (Σ.Α.Κ.Ε.Α)
3) Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 6ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου & Νηπιαγωγείου Αθηνών
4) Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
5) Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου
6) Ενιαίος σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων
7) Σύλλογος οι φίλοι της Θένιας
8) ΚΟΙΝ.ΣΕΠ ΜΑΝΑ
9) ΚΟΙΝ.ΣΕΠ 4ΑΜΕΑ
Θέμα: Αίτημα για κάλυψη οργανικών κενών
Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,
Από την πρώτη στιγμή επικροτήσαμε την προσπάθεια που γίνεται από το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή στο σύνολο της και εκφράσαμε την στήριξη μας καταθέτοντας προτάσεις μέσω των συλλογικών οργάνων μας για την εύρυθμη λειτουργία της, βάζοντας πάντα σε πρώτο
πλάνο το συμφέρον των μαθητών.
Με αφορμή διαρροές και δημοσιεύματα για την κατανομή στους επικείμενους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ εκφράζουμε την ανησυχία μας σχετικά με τον αριθμό διορισμών στην ΕΑΕ. Η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε 8560 νέους διορισμούς.
Τα οργανικά κενά της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ είναι 1134 (με βάση το έγγραφο με αρ.πρωτ. 38185/Ε2 το οποίο στάλθηκε 04-04-2022) δηλαδή ποσοστό 13,30% επι του 8.560.
Κοινωνικοί Λειτουργοί: Ανάγκη πλήρους κάλυψης οργανικών κενών του ΕΕΠ και ΕΒΠ
Κοινωνικοί Λειτουργοί: Ανάγκη πλήρους κάλυψης οργανικών κενών του ΕΕΠ και ΕΒΠ
Σύμφωνα με πρόταση που κατατέθηκε από τον ΣΑΚΕΑ ένας εφικτός αριθμός διορισμών στη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ, είναι 725 εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, δηλαδή το 8,4% του συνολικού αριθμού που ανακοινώθηκε για μόνιμο διορισμό.
Αντ’ αυτού, σύμφωνα με τις διαρροές, η κάλυψη θα είναι στο 49% επί των οργανικών θέσεων στην Δευτεροβάθμια ΕΑΕ (550), ενώ επί του συνόλου των προσλήψεων, ο αριθμός τοποθετείται στο 6,5%. Εάν επαληθευτεί αυτό το ποσοστό, τίθεται σε αμφισβήτηση η υποστήριξη της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ και διακυβεύεται η συμπεριληπτική κουλτούρα που μέχρι τώρα έχει προαχθεί από πλευράς Υπουργείου.
Στους νέους διορισμούς θα πρέπει να συνυπολογιστεί η αυξητική τάση στους μαθητές στη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή, όπως επίσης και η δημιουργία νέων εκπαιδευτικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής (τα προς λειτουργία ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ και Τ.Ε.), τα οποία θα αυξήσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, συνεπώς οι 550 νέοι εκπαιδευτικοί θα είναι «σταγόνα στον ωκεανό», εν σχέσει με την κάλυψη των πραγματικών
αναγκών.
Ένας μεγαλύτερος αριθμός μόνιμων προσλήψεων θα επιφέρει σταθερότητα στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως, όμως, στους ίδιους τους μαθητές, καθώς οι συνεχόμενες αλλαγές τόσο στο ωράριο, όσο και στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εναλλάσσονται δημιουργούν αναστάτωση και ενδέχεται να προξενήσουν παλινδρομήσεις, όσον αφορά την μαθησιακή και συναισθηματική πρόοδο των παιδιών.
Εν τοις πράγμασι, οι ανάγκες των παιδιών δεν εξαφανίζονται, αντίθετα, μεγιστοποιούνται στην δευτεροβάθμια
με την έλευση της εφηβείας.
Η Ειδική Αγωγή είναι ενιαία, αδιάσπαστη και συνεχής σε όλες τις βαθμίδες, καθώς η μία βαθμίδα αποτελεί συνέχεια της άλλης και η ισορροπία αυτής της πορείας αποτελεί «ακρογωνιαίο λίθο» τόσο για την επιτυχία της σχολικής ένταξης των παιδιών, όσο και για την συμπερίληψη τους σε μια στην κοινωνία, που επιδεικνύει σεβασμό στην διαφορετικότητα και παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους.
Με βάση όσα αναφέρθηκαν, εάν επαληθευτούν οι διαρροές, θα δημιουργηθεί τεράστιο πλήγμα στην ΕΑΕ εν τω συνόλω, και ειδικότερα στην δευτεροβάθμια ΕΑΕ. Η ελλιπής κάλυψη των ΣΜΕΑΕ από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, θα παρακωλύσει την συνέχεια και την συνειδητή προσπάθεια που γίνεται από πλευράς του Υπουργείου και των εκπαιδευτικών της ΕΑΕ.
Ευελπιστούμε ότι η παρούσα επιστολή με την παράθεση των στοιχείων που εμπεριέχει, θα αποτελέσει ένα κίνητρο για μια πιο δίκαιη κατανομή επί των πραγματικών αναγκών. Εάν οι φήμες επιβεβαιωθούν και η κάλυψη στην Δευτεροβάθμια ΕΑΕ παραμείνει χαμηλή, η συλλογιστική της, που αφήνει τους μαθητές μας και τα παιδιά μας στο περιθώριο, θα είναι πλέον φανερά μια πολιτική επιλογή.