Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού το Κοινωφελές Πολιτιστικό Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη δημοσίευσε το γράμμα της αυτιστικής Θεοδώρας.
Η δημοσίευση…
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού ας μιλήσουμε για τα παιδιά με αυτισμό και ας γνωρίσουμε τη Θεοδώρα, ένα από τα πολλά παιδιά με αυτισμό, που έχει βιώσει εκφοβισμό στη χώρα μας.
Καλησπέρα σας. Είμαι ένα από τα εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά από όλο τον πλανήτη που βιώνει μπούλινγκ. Θα σας πω τη δική μου εμπειρία και τις επιπτώσεις που είχε πάνω μου. Προσωπικά εμένα το μπούλινγκ με έχει φτάσει κοντά στα όρια της αυτοκτονίας.
Με οδήγησε σε υπερβολικό άγχος, να έχω σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και να αναγκάζομαι να κάνω θεραπεία. Συνέχεια με έχουν στην άκρη και με κοροϊδεύουν. Όταν μιλάω δεν με πλησιάζει κανείς. Όλοι συμπεριφέρονται με θυμό, κούραση και εκνευρισμό όταν ακούν τη λαλιά μου. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι επειδή είμαι στο φάσμα του αυτισμού. Και γενικότερα είμαι ένα άτομο που δεν ταιριάζει με τις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Ο τρόπος που συμπεριφέρομαι, ο τρόπος που εκφράζομαι. Θέλω να κάνω σε όλους σας μια ερώτηση.
Τους καθηγητές, τους γονείς, τα παιδιά, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Γιατί να το κάνετε αυτό στον συνάνθρωπο σας;
Αν για οποιονδήποτε λόγο το κάνουν σε εσάς, πώς θα νιώσετε; Γι’ αυτό όσο μπορούμε, δεν ζητάω να ζούμε σε μια ουτοπία, αλλά να προσπαθήσουμε να σταματήσουμε το μπούλινγκ.
Για να γίνει αυτό, πρέπει όλοι μαζί να συνεργαστούμε. Όχι ένας ή δυο αλλά όλοι μας.
Γιατί στο τέλος όλοι είμαστε άνθρωποι.
Και η ζωή είναι μικρή.
Γιατί ξοδεύετε την ενέργεια σας για να βλάπτετε τους άλλους ενώ μπορείτε να ξοδέψετε την ενέργεια αυτή για να βοηθήσετε τον εαυτό σας και την κοινωνία;
Θεοδώρα, 15 ετών, Γ’ Γυμνασίου
Το γράμμα της αυτιστικής Θεοδώρας που έπεσε θύμα σχολικού εκφοβισμού
Το γράμμα της αυτιστικής Θεοδώρας που έπεσε θύμα σχολικού εκφοβισμού
Οι έρευνες τα τελευταία χρόνια δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι τα αυτιστικά παιδιά είναι έως και 65% πιο πιθανό να βιώσουν θυματοποίηση και εκφοβισμό, τόσο στο σχολείο όσο και από τα αδέρφια τους (Bejerot & Mörtberg, 2009; Chatzitheochari et al., 2014; Humphrey & Symes, 2011; National Autistic Society (NAS), 2003; Symes & Humphrey, 2010).
Οι αρνητικές συνέπειες, δυστυχώς, περιλαμβάνουν τη δημιουργία πολλών προβλημάτων ψυχικής υγείας, άγχους, κατάθλιψης και υψηλότερων ποσοστών αυτοκτονικού ιδεασμού, με πρόσφατες μελέτες να δείχνουν πως τα άτομα με αυτισμό είναι 3 φορές πιο πιθανό να κάνουν απόπειρα αυτοκτονίας σε σχέση με νευροτυπικά άτομα (Bellini, 2004; Drahota, 2009; Hebron & Humphrey, 2012; Kim et al., 2000; Mayes et al., 2013; Reid & Batten, 2006; Rybczynski et al., 2018, Kolves et al,2021).