Η παθολόγος και γεροντολόγος Αθηνά Γρεκά έστειλε επιστολή διαμαρτυρία στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για τα όσα βιώνουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις οι εξεταζόμενοι με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και θέτει τρία ερωτήματα για τους καθηγητές ειδικής αγωγής και το ειδικό καθεστώς των εξετάσεων.
Η επιστολή της γιατρού στην υπουργό παιδείας…
Αξιότιμη κ. υπουργέ,
κ. Κεραμέως καλημέρα σας
Ονομάζομαι Αθηνά Γρέκα.
Είμαι ιατρός παθολόγος-γεροντολόγος και μητέρα 3 παιδιών 29, 27 και 18 ετών.
Δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά στην Ελλάδα κι έχω στο βιογραφικό μου ανέκαθεν πλούσια εθελοντική ιατρική δραστηριοποίηση, με ιδιαίτερη έμφαση κι ευαισθητοποίηση αυτή την δύσκολη περίοδο υγειονομικής κρίσης που διανύουμε.
Αγαπώ τη χώρα μου , η οποία όμως συνεχώς με απογοητεύει!
Απευθύνομαι σήμερα σε εσάς, με αφορμή τις Πανελλαδικές εξετάσεις της κόρης μου Ζ.Π. (το τρίτο παιδί της οικογένειας μου).
Η κόρη μου εξετάζεται γραπτά και προφορικά, λόγω του οτι ανήκει στην κατηγορία που το κράτος ονομάζει “φυσικώς αδυνάτους” (στην κατηγορία: δυσλεξία).
Προερχόμαστε απο ΓΕΛ Γαλατσίου, το οποίο, πλήν πολύ σπανίων φωτεινών εξαιρέσεων διδακτικού προσωπικού, γενικά λειτουργεί με πλημμελή εκπαίδευση μαθητών επι σειρά ετών, με αποκορύφωμα την φετινή χρονιά τηλεκπαίδευσης.
Ως εξεταστικό κέντρο για την επιτροπή προφορικών πανελλαδικών εξετάσεων, ορίστηκε το 5ο ΓΕΛ Ηλιούπολης.
Με βάση το ΦΕΚ και τις οδηγίες του υπουργείου παιδείας για την προφορική εξέταση υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες εξέτασης, όπως πολύ καλά γνωρίζετε.
Θα ήθελα σας παρακαλώ εφ’ όσον κάνετε τον κόπο να διαβάσετε το mail (το οποίο έχει κοινοποιηθεί και σε εφημερίδες και εκπαιδευτικά site) να μου απαντήσετε στα εξής ερωτήματα:
- Ποια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή έχουν λάβει οι καθηγητές που εξετάζουν στις εν λόγω επιτροπές, προφορικά τους μαθητές και ποιές επίσημες πιστοποιήσεις έχουν;
- Απο ποιο φορέα ελέγχεται η αγενής και απαξιωτική συμπεριφορά της επιτροπής, προς τους μαθητές που λόγω των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, είναι άτομα με ιδιαίτερες δυνατότητες αλλά χρειάζονται διαχείρηση, εκτός απο τη στοιχειώδη κι ευνόητη αξιοπρεπή αντιμετώπιση προς τον συνομιλητή μας (ήταν ανύπαρκτη) και ιδιαίτερο παιδαγωγικό χειρισμό;
- Ποιος ελέγχει τη μη τήρηση του χρόνου προφορικής εξέτασης των μαθητών, ο οποίος λόγω κόπωσης και συμπεριφοράς δημοσίου υπαλλήλου της επιτροπής ήταν ο ελάχιστος, απλώς για να φανεί οτι τηρήθηκε μια έμμισθη εκπαιδευτική προφορική διαδιακασία εξέτασης μαθητών;
Μαθητές οι οποίοι κοπίασαν διπλά απο τους υπόλοιπους, λόγω μαθησιακών δυσκολιών, πίστεψαν οτι πιθανόν η χώρα τους θα τους αντιμετωπίσει ισότιμα.
Αλλά μάλλον έκαναν λάθος!
Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ανίκανο να διαχωρίσει τον κόπο και την πραγματική προσπάθεια των μαθητών.
Αύριο πέφτει η αυλαία για τον κύριο κορμό μαθημάτων, των μαθητών που αγωνίζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Προσωπικά για εμένα πέφτει η αυλαία του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, μιας και μετά απο την 30 χρονη διαδρομή μου, ως μητέρα 3 παιδιών στα δημόσια ελληνικά σχολεία, οχι μόνο βελτίωση στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν είδαμε, αλλά μια επιτειδευμένη και προοδευτικά επιδεινούμενη εξαθλείωση της παιδείας, που τρέπει σε φυγή τη νέα γενιά προς το εξωτερικό ή που την οδηγεί στην ιδιωτική παιδεία, σε όποιες περιπτώσεις αυτό είναι εφικτό.
Η παιδεία όμως (όπως και η υγεία) είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα για όλους ανεξαιρέτως!
Η απαξίωση μιας χώρας στα μάτια της νέας γενιάς (να είστε απολύτως σίγουρη οτι αυτό συμβαίνει) , είναι η έλλειψη επένδυσης και η χειρότερη παρακαταθήκη για το μέλλον της.
Εύχομαι να το δείτε εγκαίρως, υπό αυτό το πρίσμα!
Αναμένοντας τις απαντήσεις σας, στα ερωτήματα μου…
Με εκτίμηση
Διαβάστε ακόμη…
Η εμπειρία μιας Μαθήτριας με Αυτισμό που έδωσε Πανελλήνιες Εξετάσεις. Τι βίωσε και τι ζητά να αλλάξει!