ΑΠΟΨΕΙΣ

«Υπότιτλοι-Γδούπος» για την Ελεύθερη Παιδεία μας

Η Ε.Π. ανελεύθερη πλέον πρώην φοιτήτρια στα ελληνικά πανεπιστήμια και νυν ακαδημαϊκός και ερευνήτρια, με ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, την Υπουργό Παιδείας και προς κάθε σχετικό πολιτικό φορέα της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, καταδικάζει την αστυνόμευση των πανεπιστημίων και καταθέτει την άποψή της, τις σκέψεις και τις προτάσεις της.

 

Αναλυτικά…

Αθήνα, 27/02/2021

Προς την Υπουργό Παιδείας και τον Πρωθυπουργό
και προς κάθε σχετικό πολιτικό φορέα της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης

Καταδικάζοντας την αστυνόμευση των πανεπιστημίων, σύσσωμη η ακαδημαϊκή κοινότητα σάς ζητά να
βρείτε άλλους τρόπους έκφρασης. Σας ζητά να μην διοχετεύσετε τα σχετικά κονδύλια και το αίσθημα
επιβολής μιας περιφρουρούμενης δημοκρατίας τοποθετώντας αστυνομικούς στον τόπο που γεννά τους
επιστήμονες και πλάθει τους πολίτες της χώρας μας. Γιατί;

1. Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος δεν έχει κανένα αίσθημα εμπιστοσύνης απέναντι στους
αστυνομικούς.
2. Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος έχει δεχτεί αμέτρητες επιθέσεις από αστυνομικούς κατά
τη διάρκεια ειρηνικών διαδηλώσεων.
3. Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος έχει δει αστυνομικούς να καλύπτουν, να τροφοδοτούν
και να φυγαδεύουν φασίστες που αργότερα εμφανίστηκαν στις τηλεοπτικές οθόνες μας ως
πολιτικοί και τους δόθηκε βήμα στη Βουλή.
4. Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος δεν εμπιστεύεται τους τρόπους εκπαίδευσης και
επιλογής των ανθρώπων που δήθεν θα μας προστατεύσουν.
5. Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος γνωρίζει από στημένες επιθέσεις και υποθέσεις, από
αναίτιες ριπές και συλλήψεις για τα μάτια των μέσων.

Τέλος, η αστυνομία δεν είχε θετικό πρόσημο ποτέ στην ελεύθερη δημοκρατία και έτσι όπως τη
χειρίζεστε δεν θα αποκτήσει ποτέ. Ήμασταν εκεί σε όλα τα παραπάνω.

Ο ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ. Έχει ανάγκη τη στήριξη του κράτους. Για να μην φεύγουν οι επιστήμονες όπως παραπονιέστε συχνά. Για να μην παρατάνε τις σχολές οι φοιτητές και οι φοιτήτριες. Για να έχουν οι εκπαιδευτικοί τους ΠΟΡΟΥΣ να διδάξουν. Για να έχουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες την ΑΝΕΣΗ και το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ. Για να έχουν όλοι και όλες ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Για να είναι η εκπαίδευση εξ αποστάσεως ΕΦΙΚΤΗ για όλους και όλες, όχι μόνο για όσους και όσες έχουν τα ΜΕΣΑ και τη ΣΤΗΡΙΞΗ.

Ο φοιτητικός και ακαδημαϊκός κόσμος ζητά τα χρήματα να δίνονται πλέον στην ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι στους πολιτικούς σκοπούς που εξυπηρετεί η εκάστοτε κυβέρνηση. Ζητά να ενισχύσετε την ηλεκτρονική ΠΡΟΣΒΑΣΗ στους εκπαιδευτικούς πόρους. Γνωρίζετε άραγε ότι δεν έχουν όλοι και όλες οι μαθητές, οι μαθήτριες, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ΠΡΟΣΒΑΣΗ στις δημόσιες βιβλιοθήκες και όσοι και όσες έχουν δεν μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στα περιεχόμενα των βιβλίων; Γνωρίζετε ότι τους επιστήμονες που θέλετε να φέρετε πίσω, όση πείρα κι αν έχουν στις πλάτες τους τους απασχολείτε ως εντεταλμένους για την απόκτηση ακαδημαϊκής πείρας; Γνωρίζετε πόσο υποτιμάτε τους αποφοίτους των πανεπιστημίων μας και πόσο τους εκτιμούν έξω;

Γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν επαρκείς δομές για να σπουδάσουν οι ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ; Γνωρίζετε ότι τον τελευταίο χρόνο οι Κ/κωφοί/ες και οι βαρήκοοι/ες φοιτητές και φοιτήτριες παρακολουθούν απλώς τα κινούμενα στόματα των ακαδημαϊκών που παραδίδουν χωρίς διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, χωρίς υπότιτλους, χωρίς έστω ένα απομαγνητοφωνημένο κείμενο; Γνωρίζετε πόσα παιδιά έχασαν ένα χρόνο από τη ζωή τους λόγω έλλειψης ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και πόσοι άλλοι και άλλες δεν έχουν πρόσβαση ούτως ή άλλως επειδή τα πανεπιστήμια προορίζονται για τους «κανονικούς»;

Κρίμα που δεν έχετε καμία εικόνα για τα πραγματικά προβλήματα και πρέπει να σας βάλουμε υπότιτλους (σαν αυτούς που κάποιοι ανακαλύπτουν μόνο για προεκλογικούς επικοινωνιακούς σκοπούς) για τη διεκδίκηση της ελεύθερης παιδείας μας, ενώ εσείς συστηματικά αγνοείτε τις δικές μας ανάγκες και προβαίνετε σε ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ που βλάπτουν τον ακαδημαϊκό κόσμο συλλήβδην.

Άραγε τι κοστίζει περισσότερο οικονομικά; Η στήριξη δομών προσβασιμότητας στο περιεχόμενο, στο
δομημένο περιβάλλον και στην εκπαίδευση συνολικά ή οι μισθοί των 1.030 οργανικών θέσεων;
Άραγε τι καθιστά την παιδεία αγαθό σε μια δημοκρατική κοινωνία; Η αστυνόμευσή της ή η ουσιαστική
ενίσχυσή της;

Αφού υπάρχουν, δώστε αυτά τα χρήματα στα πανεπιστήμια και θα σας κάνουμε εμείς τους οικονομικούς και ηθικούς υπολογισμούς. Δώστε μας ακόμα και την κατεύθυνση αν θέλετε… τόσα για την ισότιμη πρόσβαση, τόσα για την καθαριότητα, τόσα για την φύλαξη των χώρων. Θα σας βοηθήσουμε εμείς. Γιατί εμείς θεωρούσαμε ότι ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία. Και όσοι επιστρέψαμε από το εξωτερικό να ξέρετε δεν επιστρέψαμε για τους καλύτερους μισθούς, αλλά για να ζήσουμε στη χώρα μας δημοκρατικά. Μας διώχνετε και μαζί με εμάς διώχνετε και τα παιδιά που μας ακολουθούν.

ΤΟ «ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ»
ΜΕ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ

Όχι Αστυνομία στα Πανεπιστήμια

Κειμενική περιγραφή φωτογραφίας: Κόκκινο «ΟΧΙ» και γκρι «ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ» σε μαύρο φόντο, δίπλα από γραφικό αναπαράστασης των ματιών της κουκουβάγιας, με το ένα μάτι κόκκινο και το άλλο γκρι. Υπότιτλος: «(γδούπος)». Στιγμιότυπο από το βίντεο

 

Από την Ε.Π.
ανελεύθερη πλέον πρώην φοιτήτρια στα ελληνικά πανεπιστήμια και νυν ακαδημαϊκό και ερευνήτρια

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *