Το αυτονόητο ζητά η Γιούλα Πιτσιαλή για το γιο της Νικόλα, ο οποίος είναι χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου και έχει μειωμένη κινητικότητα λόγω εγκεφαλικής παράλυσης, διευκρινίζοντας ότι ο Νικόλας έχει ουσιαστικά αποκλειστεί από τις Παγκύπριες εξετάσεις.
Η ίδια αναφέρει ότι το γραπτό που υφίσταται στις Παγκύπριες εξετάσεις φαίνεται καθαρά ότι «αφήνει» πίσω πολλούς ανάπηρους μαθητές.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της, η μητέρα ζητά όπως το γραπτό των Παγκύπριων εξετάσεων να μετατραπεί σε πολλαπλής επιλογής (multiple choice) ώστε ο Νικόλας να μπορεί να απαντήσει και να διεκδικήσει μια θέση σε κρατικό Πανεπιστήμιο. Παρόλο που η ίδια έχει επικοινωνήσει με τις αρμόδιες υπηρεσίες, εντούτοις δεν έχει λάβει απάντηση μέχρι σήμερα.
“Εδώ και ένα χρόνο επικοινωνούμε με επιστολές με την υπηρεσία εξετάσεων ζητώντας πρόσβαση στις Παγκύπριες εξετάσεις. Η απάντηση τους αρνητική. Η επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, Μαρία Στυλιανού Λοττίδης, παρενέβει με έκθεση και μίλησε για διάκριση, τα εξεταστικά δοκίμια πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους
.Περικοπές στις φυσικοθεραπείες σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση στη Κύπρο (Βίντεο)
Περικοπές στις φυσικοθεραπείες σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση στη Κύπρο (Βίντεο)
Έγινε συνάντηση στο γραφείο της με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και τους αρμόδιους της Υπηρεσίας εξετάσεων. Ζητήσαμε γραπτά πολλαπλής επιλογής για να μπορεί και ο Νικόλας να εξεταστεί, όπως εξεταζόταν έξι χρόνια τώρα στο Σχολείο, νόμιμα, με άδεια του Υπουργού. Αυτονόητο; Όχι για κάποιους, θέσαμε το θέμα στη Βουλή, Παύλος Μυλωνάς και δεν έδωσαν συνέχεια στο θέμα, στο Υπουργείο Παιδείας θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου μας είπαν!
Ε και; Τί θα πει αυτό… Σιωπάτε να περάσουμε;
Είναι ευκαιρία να πάμε ένα βήμα μπροστά, να μάθουμε να διαφοροποιούμε την ερώτηση με τρόπο που να δίνει ουσιαστική πρόσβαση σε όλους τους μαθητές. Ένα γραπτό μας είπαν πρέπει να είναι οι Παγκύπριες για να είναι ακριβώς ίδιας δυσκολίας για όλους! Ένα γραπτό για όλους όμως και όπως είναι το γραπτό σήμερα αφήνει έξω πολλούς μαθητές με αναπηρίες ή τους αδικεί βάζοντας τους να διαγωνιστούν επί ίσοις όροις παιδιά που δεν έχουν αναπηρίες. Αυτό αποτελεί από μόνο του διάκριση για τα παιδιά που δεν έχουν ίδια χαρακτηριστικά. Η ίση μεταχείριση άνισων καταστάσεων αποτελεί ΔΙΑΚΡΙΣΗ. Για τα παιδιά με αναπηρίες πρέπει και οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να προσφέρει αναπροσαρμογή του γραπτού για να μπορούν να έχουν πρόσβαση. Πρέπει να είναι του ιδίου βαθμού δυσκολίας μας είπαν.
Ωραία ΔΕΝ ζητήσαμε πιο εύκολο γραπτό, ζητήσαμε ΠΡΟΣΒΑΣΗ στο γραπτό.
Αλλά θεωρούν ότι το να λείπει μια δεξιότητα από ένα παιδί αυτόματα το καθιστά υποδιέστερο.
Λάθος κύριοι.
Το διαφοροποιημένο γραπτό είναι εύλογη προσαρμογή και υποχρεούστε να την προσφέρετε σε αυτά τα παιδιά για να ξεκινάνε από την ίδια αφετηρία με τους υπόλοιπους. Σήμερα δώσαμε τις τελευταίες εξετάσεις τετραμήνου με γραπτό πολλαπλής επιλογής. Αναμένουμε να μας πείτε επιτέλους, τι θα γίνει, να διαβάσουμε για τις παγκύπριες; Θα έχει την ευκαιρία και αυτός ο μαθητής να διεκδικήσει μια θέση σε κρατικό πανεπιστήμιο; Να συνεχίσουμε να ελπίζουμε ότι αυτός ο ρατσισμός μπρος στα παιδιά με αναπηρίες θα σταματήσει; Ή θα συνεχίσετε ΟΛΟΙ να σφυράτε αδιάφορα;“.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πρώτες Παγκύπριες Εξετάσεις θα διεξαχθούν στις 10 Ιουνίου και μέχρι σήμερα η μητέρα του Νικόλα δεν έχει ενημερωθεί ακριβώς τι μέλλει γενέσθαι.
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: coffeevibesmagazine.com