Η Αννίτα Καπουσίζη, ηθοποιός και σκηνοθέτης που τιμήθηκε με την υποτροφία Fulbright, παρουσιάζει το εγχειρίδιο με τίτλο «Το Θεατρικό Εκπαιδευτικό Μοντέλο μέσα από τη Νευρολογική Προσέγγιση της Υποκριτικής – Δουλεύοντας με ανθρώπους με νευρομυϊκές παθήσεις», μία νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής για ηθοποιούς με και χωρίς αναπηρίες.
Η παρουσίαση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου στις 19:00 στο βιβλιοπωλείο του Εκδοτικού Ομίλου ΙΩΝ (Σόλωνος 85, Αθήνα). Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Θανάσης Ντινόπουλος επιστημονικός επιμελητής του εγχειριδίου – Ομότιμος Καθηγητής Α.Π.Θ., Περικλής Μουστάκης ηθοποιός & σκηνοθέτης και Ελένη Ευθυμίου σκηνοθέτρια & ηθοποιός.
Η παρουσίαση του βιβλίου συμπίπτει με την επερχόμενη πρεμιέρα της παράστασης Αντίο, Ροβινσών σε σκηνοθεσία της συγγραφέως, στο Θέατρο Φούρνος, την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μία παράσταση που θέτει την συμπερίληψη στο επίκεντρο καθώς επί σκηνής την αφήγηση μοιράζονται δύο ηθοποιοί -με και χωρίς αναπηρία- ο Πάνος Πολυπαθέλης στον ρόλο του Παρασκευά, μέλος της ομάδας ARTimeleia και ο Μελαχρινός Βελέντζας στο ρόλο του Ροβινσώνα.
Σημείωμα της συγγραφέως:
«Αφορμή για την εμβάθυνση στην τέχνη της υποκριτικής μέσα από τη νευρολογία στάθηκε η γνωριμία μου με τη θεατρική ομάδα του MDAHELLAS (Muscular Dystrophy Association) πριν από 10 χρόνια, όταν ανέλαβα το Θεατρικό Εργαστήρι τους. Η περιορισμένη κίνηση των ανθρώπων με νευρομυϊκές παθήσεις και ο εναλλακτικός τρόπος έκφρασης των σωμάτων τους πάνω στη σκηνή, όρισαν τη νευρολογική παρατήρηση ως βάση της μεθοδολογίας που ανέπτυξα. Μέσα από το μοντέλο της νευρολογικής προσέγγισης καταδεικνύεται ότι ένας ανάπηρος και ένας μη ανάπηρος ηθοποιός μπορούν να συνεκπαιδεύονται και πως η φαινομενική-εξωτερική ακινησία ενός ανάπηρου νευρομυϊκά σώματος, δίνει τη θέση της στην εσωτερική κίνηση και εξάσκηση για τη διαμόρφωση των συνθηκών και του χαρακτήρα που καλείται ο ηθοποιός να υποδυθεί στη σκηνή. Παράλληλα, το συμπεριληπτικό αυτό μοντέλο εκπαίδευσης οδηγεί σε μια ισότιμη αντιμετώπιση των κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων στον χώρο του θεάτρου.