Το τεράστιο πρόβλημα έλλειψης εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία αναφέρεται γονέας παιδιού που αναμένει εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης σε επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Όπως αναφέρει στην επιστολή, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, «οι προηγούμενες προσλήψεις δεν κάλυψαν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπ/σης Κέρκυρας, που σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας, δεν προσεγγίζουν ως τώρα ούτε το 1/6 των κενών θέσεων».
«Η ύπαρξη εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής στην τάξη είναι περισσότερο από απαραίτητη τόσο για τα ίδια τα παιδιά που χρήζουν αυτής, όσο και για την αλληλεπίδρασή τους με τους συμμαθητές τους» επισημαίνει.
Στη συνέχεια, ο γονέας ζητάει από τον υπουργό Παιδείας «να υπάρξει άμεσα κάλυψη στο 100% των αναγκών σε ειδικό προσωπικό ώστε οι τάξεις των παιδιών να έχουν την απαιτούμενη παράλληλη στήριξη στην Α/θμια Εκπ/ση Κέρκυρας στο Σχολείο που φοιτά το παιδί μου και αυτονόητα όπου αλλού χρειάζεται»
Επίσης, ζητά «να υπάρξουν και να δοθούν βιώσιμα κίνητρα και κριτήρια παραμονής στο νησί της Κέρκυρας για τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν καθήκοντα για παράλληλη στήριξη και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η στελέχωση των σχολικών μονάδων».
Η επιστολή ενός γονέα παιδιού που αναμένει εκπ/κό παράλληλης στήριξης
Αξιότιμε κ. Πιερρακάκη,
Με την παρούσα επιστολή, θα ήθελα να εκφράσω ένα αίσθημα αγωνίας για τα παιδιά που δεν διαθέτουν (ακόμα) εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης στην τάξη τους. Οι προηγούμενες προσλήψεις δεν κάλυψαν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπ/σης Κέρκυρας, που σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας, δεν προσεγγίζουν ως τώρα ούτε το 1/6 των κενών θέσεων.
Παιδιά που ανήκουν σε περιπτώσεις μαθητών με διάγνωση από το αρμόδιο εξειδικευμένο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), παιδιά με μαθησιακές ή αναπτυξιακές δυσκολίες σε κατάσταση αναμονής τρεις (!) μήνες αργότερα από την έναρξη των μαθημάτων τους. Παιδιά που δυσκολεύονται να κρατήσουν το μολύβι τους, παιδιά που δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και να παραμείνουν στην τάξη μέχρι το τέλος της διδακτικής ώρας λόγω διάσπασης προσοχής και άλλων ιδιαίτερων δυσκολιών.
Για παράδειγμα η περίπτωση της υπερκινητικότητας (Στεφάνης Κ., και συνεργάτες μτφ., επιμ., Ταξινόμηση ICD-10, Ψυχικών διαταραχών και Διαταραχών της Συμπεριφοράς, Κλινικές περιγραφές και οδηγίες για τη διάγνωση, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Γενεύη 2007), αποτελεί μια συμπεριφορά με κοινωνικές δυσκολίες που φέρει συχνά έλλειψη συγκέντρωσης.
Οι συνέπειες δεν τοποθετούνται σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε κοινωνικό· από την τάξη ως και ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Το υπερκινητικό παιδί:
α) παρουσιάζει απροσεξία,
β) φαίνεται να μην ακούει όταν του απευθύνουν το λόγο,
γ) δυσκολεύεται στην κατανόηση,
δ) αδυνατεί να εκτελέσει τις οδηγίες μέχρι τέλους,
ε) παρουσιάζει δυσκολία ή απροθυμία κατά τη διάρκεια έντονων πνευματικών εργασιών,
στ) αναπτύσσει νευρικότητα και υπερβολική ομιλία, ζ) δυσκολεύεται στην αναμονή σειράς, διακόπτει – παρεμβαίνει,
θ) φέρεται παρορμητικά,
ι) δυσκολεύεται σε ήσυχες δραστηριότητες,
ια) χάνει τα προσωπικά του αντικείμενα κλπ.
(Ζώνιου – Σιδέρη Α., Το υπερκινητικό παιδί στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, θεωρητική και πρακτική προσέγγιση, εκδ. Πεδίο. 2010)
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν. 3699, Φ.Ε.Κ. αρ. 199, τχ. Α’, 2/10/2008) η ύπαρξη εκπαιδευτικού για παράλληλη στήριξη είναι συνταγματικό δικαίωμα για κάθε παιδί που σύμφωνα με τα διαγνωστικά κέντρα ΚΕΔΑΣΥ, χρήζει αυτής. Αναφέρεται ρητά: «[…] Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης […] Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη».
Οι δάσκαλοι των τάξεων καλούνται να διεξάγουν το μάθημά τους με πολλαπλές δυσκολίες λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η ύπαρξη εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής στην τάξη είναι περισσότερο από απαραίτητη τόσο για τα ίδια τα παιδιά που χρήζουν αυτής, όσο και για την αλληλεπίδρασή τους με τους συμμαθητές τους.
Επιπλέον με το θεσμό της παράλληλης στήριξης, τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες πετυχαίνουν περισσότερους στόχους όπως: α. ρύθμιση αυτοελέγχου, β. μείωση διασπαστικών και παρορμητικών συμπεριφορών, γ. εκπαίδευση στην έκφραση των συναισθημάτων, δ. ύπαρξη δυνατοτήτων συνεργασίας με τους συμμαθητές, ε. ενίσχυση της οπτικής μνήμης & της γλωσσικής έκφρασης, στ. μείωση της σχολικής αποτυχίας, ζ. σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων από το ΕΕΠ με βάση τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε παιδιού, η. ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, θ. αύξηση της προσοχής σε θέματα ασφάλειας, ι. διοχέτευση της κινητικής ενέργειας.
Ως κηδεμόνας παιδιού που δικαιούται εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, αιτούμαι:
Να υπάρξει ά μ ε σ α κάλυψη στο 100% των αναγκών σε ειδικό προσωπικό ώστε οι τάξεις των παιδιών να έχουν την απαιτούμενη παράλληλη στήριξη στην Α/θμια Εκπ/ση Κέρκυρας στο Σχολείο που φοιτά το παιδί μου και α υ τ ο ν ό η τ α όπου αλλού χρειάζεται
Να υπάρξουν και να δοθούν βιώσιμα κίνητρα και κριτήρια παραμονής στο νησί της Κέρκυρας για τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν καθήκοντα για παράλληλη στήριξη και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η στελέχωση των σχολικών μονάδων.
Με τιμή,
Διονύσιος – Ιωάννης Κυριακούλης
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: .alfavita.gr