ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παράλληλη Στήριξη για τον Χρήστο και για όλα τα παιδιά… Επιστολή γονέων στο Υπουργείο Παιδείας

Άλλη μία επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας από γονείς που ζητούν να τηρηθούν απαρέγκλιτα οι όροι της ισχύουσας γνωμάτευσης τόσο για το παιδί τους, όσο και για τα υπόλοιπα παιδιά με ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες που έχουν την ανάγκη για παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου.

 

Αναλυτικά…

ΠΡΟΣ:
1/ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΜΗΜΑ Β΄
2/ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΟΙΝ:
1/ 3ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ
2/ 1ο ΚΕΣΥ/Β Θεσσαλονίκης

1Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – 10/09/2021

Ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Είμαστε οι γονείς της μαθήτριας Δ’ τάξης Σεϊταρίδου Ελισάβετ και του μαθητή της Γ΄ Τάξης Χρήστου Σεϊταρίδη.

Ο Χρήστος έχει διαγνωστεί με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού (σύνδρομο Asperger) και για την υποστήριξή του παρακολουθεί συνεδρίες με Παιδοψυχίατρο, Ψυχολόγο, Λογοθεραπευτή και Εργοθεραπευτή.

Μετά από αξιολόγηση του στο 1ου ΚΕΣΥ/Β Θεσσαλονίκης από διεπιστημονική επιτροπή αποτελούμενη από Κοινωνική Λειτουργό, Ψυχολόγο και Εκπαιδευτικό ΕΑΕ εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 1640/24-09-2021 γνωμάτευση σύμφωνα με την Υ.Α Φ351.1/53/206591/Ε3/ΦΕΚ5440/05-12-2018.

Αναλυτικά η ανωτέρω γνωμάτευση αναφέρει:
«Ο παραπάνω μαθητής θα υποστηριχτεί κατά τη φοίτησή του στο Δημοτικό (σχολ. Έτη 2020-2021, 2021- 2022, 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025) με παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση και για το σύνολο των ωρών του σχολικού προγράμματος προκειμένου να λάβει την απαραίτητη ειδική εκπαίδευση τόσο στο γνωστικό τομέα, αλλά κυρίως στο συναισθηματικό και στην κοινωνική – σχολική του ένταξη και ενσωμάτωση.»

Η διεπιστημονική γνωμάτευση για υποστήριξη του Χρήστου μέχρι το τέλος της παιδαγωγικής βαθμίδας και για το σύνολο των παιδαγωγικών ωρών αποτελεί μία τεράστια βοήθεια για τον ίδιο, λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για την εν γένει υποστήριξη του και συμβάλλει τα μέγιστα στην ομαλή υλοποίηση του παιδαγωγικού έργου στη σχολική μονάδα και ενισχύει την οικογενειακή συνοχή.

Αν και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών καταθέσαμε αίτηση για ανανέωση της παράλληλης στήριξης σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και για το έτος 2021-2022, με μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι για το σύνολο των τεσσάρων παιδιών έχουν διατεθεί μόλις δύο ειδικοί παιδαγωγοί. Η παραπάνω δυσάρεστη εξέλιξη υποχρεώνει τη σχολική μονάδα να κατανείμει τους δύο (2) ειδικούς παιδαγωγούς σε τέσσερα (4) παιδιά, αποδεδειγμένα θέτει σε αμφιβολία την πλήρη και επαρκή υποστήριξη τόσο του Χρήστου όσο και των υπόλοιπων παιδιών και αποτελεί αλλοίωση των όρων των εν ισχύ γνωματεύσεων, οι οποίες συντάχθηκαν από ειδικό επιστημονικό και διδακτικό προσωπικό και αποτελούν για εμάς οδηγό για τη διαχείρισή του.

Ειδικότερα η Διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 3ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλίσουν πρόσθετο προσωπικό ειδικής αγωγής τρεις (3) ειδικούς παιδαγωγούς για τέσσερα (4) παιδιά.

Εύλογα προκύπτουν δομικά ερωτήματα σχετικά με την «καινοτομία» για οριζόντιες περικοπές στην κατανομή ειδικών παιδαγωγών ανά σχολική μονάδα καθώς και με ποια επιστημονικά κριτήρια η πρόταση για παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου μετατράπηκε στην πράξη σε παράλληλη στήριξη 2 – 3 ημερών την εβδομάδα.

Τα παραπάνω δεδομένα έχουν σας αποτέλεσμα την ΜΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ του παιδιού μας και προφανώς και των υπολοίπων με την συνεχή παρουσία ειδικού παιδαγωγού εντός της σχολικής αίθουσας για το σύνολο των διδακτικών ωρών.

Οποιοσδήποτε έχει την ελάχιστη γνώση των αναγκών των παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα ή/και απαιτούν ειδική παιδαγωγική υποστήριξη αντιλαμβάνεται άμεσα την ανάγκη που προκύπτει για την υποστήριξή τους στο σύνολο του ωραρίου.

ΖΗΤΟΥΜΕ να τηρηθούν απαρέγκλιτα οι όροι της ισχύουσας γνωμάτευσης τόσο για τον Χρήστο όσο και τα υπόλοιπα παιδιά με ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες που έχουν την ανάγκη για παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου.

Στη διάθεσή σας

Σεϊταρίδης Θωμάς
Ευγενία Τάκα

Η διαδικτυακή ομάδα “Γονείς που Διεκδικούν Δημόσια Παράλληλη Στήριξη” και ο Συλλογος Γονεών Κηδεμόνων και Φίλων παιδιών με αυτισμό και ειδικές ανάγκες “Η Αγία Σκέπη” συνεχίζουν να συγκεντρώνουν διαμαρτυρίες γονέων όσον αφορά τις ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη αλλά και στους σχολικούς νοσηλευτές. 

Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *