ΑΠΟΨΕΙΣ

…μετεξεταστέοι στα μάτια των παιδιών

Οι υπεράριθμοι μαθητές σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς της Υπουργού, τα αρκετά κρούσματα, η έλλειψη δασκάλων και καθηγητών, το οριζόντιο μέτρο της μάσκας, οι διαχρονικές ελλείψεις της εκπαίδευσης, οι ατυχείς αποφάσεις κα δηλώσεις, υπουργών – τηλεαστέρων, της κυβέρνησης, αλλά και οι διαχρονικές και δίκαιες διεκδικήσεις των μαθητών, οδήγησαν στο κλείσιμο και στις καταλήψεις, πολλών σχολικών μονάδων.

 

από την εφημερίδα «+οικία»
του Γιάννη Τζαγκαράκη – Εκπαιδευτικός Aναλυτής

 

Δυστυχώς η χρoνιά ξεκίνησε με έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού, στο νευραλγικό τομέα της Παιδείας, παρότι ήταν γνωστό ότι η υγειονομική κρίση θα ανέκαμπτε δριμύτερη τους φθινοπωρινούς μήνες, προσθέτοντας και αυτή επιπλέον σοβαρά ζητήματα στα ήδη υπάρχοντα.

Έτσι λοιπόν τα σχολεία ξεκίνησαν με ελλείψεις καθηγητών που ξεπερνούν αυτές της προηγούμενης χρονιάς, αφού οι διορισμοί καθηγητών καθυστέρησαν χρονικά και υστέρησαν αριθμητικά.

Αντίστοιχα είναι τα ζητήματα και σε ότι αφορά στο προσωπικό που φροντίζει την καθαριότητα των χώρων των σχολείων.

Η υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές όλων των βαθμίδων ήταν ένα στοίχημα που είχε να αντιμετωπίσει αμφιβολίες και αντιδράσεις, δικαιολογημένες και μη, που δεν αφορούν μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά το σύνολο της κοινωνίας.

Το Yπουργείο Παιδείας αρχικά ανακοίνωσε ότι δε θα χορηγούσε μάσκες στους μαθητές αλλά ότι η συγκεκριμένη δαπάνη θα επιβάρυνε τις οικογένειες των μαθητών.

Mετά τις αντιδράσεις φορέων, το υπουργείο αποφάσισε να χορηγήσει μάσκες σε όλους τους μαθητές. Tελικά έφτασαν Κυριακή απόγευμα (μερικές ώρες πρίν ανοίξουν τα σχολεία) σε πολλούς δήμους της χώρας και που οι προδιαγραφές τους δεν ήταν κατάλληλες για τα παιδιά.

Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα αποτελεί άλλο ένα σημείο τριβής της σχολικής κοινότητας με το Yπουργείο που άλλα έκανε τον περασμένο Μάιο και άλλα τώρα, χωρίς να μπορεί να πείσει ότι αυτή η αλλαγή στη στάση του προέρχεται από πραγματικά και ασφαλή επιστημονικά δεδομένα.

Σύντομα εμφανίστηκαν στο σκηνικό και οι “αγανακτισμένοι γονείς” που με βίαιες και ανοίκειες “παρεμβάσεις” – απέναντι σε 15χρονα παιδιά – πρόσθεσαν επιπλέον προβλήματα, μιας και οι αυτόκλητοι σωτήρες πότε δεν αποτελούν μέρος της λύσης.

Τελικά η ίδια η Yπουργός, αντί να συμβάλει με τη στάση της στην αποκλιμάκωση την έντασης, αποφάσισε την διενέργεια «τηλεκπαίδευσης» στα υπό κατάληψη σχολεία με αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις. Έτσι πολλά σχολεία ανά την επικράτεια που είχαν επιστρέψει στην κανονικότητα, επανήλθαν σε καθεστώς κατάληψης! Ταυτόχρονα, από τα χείλη προβεβλημένων τηλεαστέρων Υπουργών, χαρακτηρίστηκαν συλλήβδην μαθητές και καθηγητές «τεμπέληδες», «κοπανατζήδες», «κακομαθημένοι».

Όμως η αναζήτηση άλλοθι σε χαρακτηρισμούς των παιδιών μας δεν αποτελούν δικαιολογία για την ανικανότητα αλλά επιβεβαίωση της ανευθυνότητας τους.

Αυτά συμβαίνουν ενώ το Yπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι οι μαθητές της πρώτης τάξης του λυκείου θα εξεταστούν στο τέλος αυτής της χρονιάς μέσα από τράπεζα θεμάτων και ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα προσμετράται για την εισαγωγή των μαθητών στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι το κράτος δεν έχει αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί τους τελευταίους έξι μήνες, αντιθέτως πολλαπλασιάζει την σύγχυση την καχυποψία των πολιτών και μάλιστα στο χώρο της παιδείας, που αφορά όλους μας.

Κύριοι, μένουμε μετεξεταστέοι στα μάτια των παιδιών μας και της κοινωνίας. Για το καλό τους και το μέλλον της Δημοκρατίας μας ας αλλάξουμε τα δεδομένα.

 

Γράφει: ο Γιάννης Τζαγκαράκης – Εκπαιδευτικός Aναλυτής

Ευχαριστούμε τους συντάκτες της εφημερίδας «+οικία» και τον πρωτεργάτη αυτής της προσπάθειας κο Σπήλιο Διαβολίτση για την άδεια αναδημοσίευσης.

Την εφημερίδα «+οικία» θα την βρείτε σε έντυπη μορφή σε διάφορα σημεία διανομής στον Άγιο Δημήτριο.

Την ηλεκτρονική μορφή της «+οικία» μπορείτε να την βρείτε εδώ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ +οικία ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020 Β’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Αρ. φυλ. 16ο

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *