MORE AND MORE

«ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ και Σχολική Ψυχολογία»

Δεκάδες ειδικοί της ιατρικής, της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής έχουν συμβάλλει στη δημιουργία αυτού του ευνόητου τόμου, με την επιστημονική επιμέλεια των: Άρτεμις Τσίτσικα, Ντορέττα Αστέρη και Ευθαλία Τζίλα, ο οποίος τόμος προσφέρεται από τις Εκδόσεις Πεδίο. Tο βιβλίο προορίζεται και για το μη-εξειδικευμένο στον συγκεκριμένο τομέα κοινό, κάνοντας την επιστημονική γνώση και επεξήγηση των μαθησιακών δυσκολιών ενός παιδιού ή εφήβου, προσιτή σε όλους και ειδικά στους γονείς που οφείλουν και θέλουν να ενημερωθούν. 

Ένα βιβλίο γραμμένο από επιστήμονες… για όλους!

Πρόκειται για ένα από τα λίγα επιστημονικά έργα, που εκφράζεται με απλή και κατανοητή γλώσσα, ενώ η συντομία των κεφαλαίων και των θεματικών ενοτήτων διατηρεί την προσοχή του αναγνώστη.

Η δομή του είναι αρκετά απλή ώστε να μπορεί να μελετηθεί (ξανά και ξανά) τόσο από επιστήμονες, δασκάλους και θεραπευτές ενός παιδιού αλλά και από τους γονείς του.

Αξίζει μια θέση στη βιβλιοθήκη κάθε θεραπευτή, εκπαιδευτικού αλλά και γονέα που στοχεύει σε μια ολιστική και σύγχρονη αντιμετώπιση των δυσκολιών που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν παιδιά σχολικής ηλικίας.

Η Δομή

Το βιβλίο αποτελείται από τρεις τομείς:

Α. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – όπου περιγράφονται αναλυτικά οι καταβολές της επιστήμης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, τα διακριτά είδη τους καθώς και πιθανές διαφορικές διαγνώσεις και τέλος, οι απορρέουσες συνέπειες των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και η υποστήριξη που αξίζουν

Β. Δυσκολίες στη μάθηση, στο συναίσθημα και στη συμπεριφορά – όπου αρχικά ορίζεται η ΔΕΠ-Υ, περιγράφονται οι πιθανές της συνέπειες, άλλες γνωστικές και συμπεριφορικές δυσκολίες και τελικά, το φαινόμενο της σχολικής άρνησης και της σχολικής διαρροής στην εφηβική ηλικία

Γ. Θέματα της ειδικής και της ενταξιακής εκπαίδευσης – όπου εξετάζεται η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό, με νοητική αναπηρία αλλά και η εκπαίδευση των ταλαντούχων ή χαρισματικών παιδιών

Σε σχεδόν κάθε κεφάλαιο, ένας απλός, περιγραφικός ορισμός του κάθε τύπου μαθησιακής δυσκολίας ακολουθείται από αναλυτικότερη περιγραφή, καθώς και από οδηγίες για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων μπορεί να επιφέρει. Στο τέλος σχεδόν κάθε κεφαλαίου υπάρχει και μια «Μελέτη Περίπτωσης» – ένα επιστημονικό παράδειγμα δηλαδή ενός παιδιού που προσεγγίζει έναν ειδικό για το εκάστοτε πρόβλημα, τις συνθήκες και τα συναισθήματα που προκαλεί σε παιδί και γονείς, με την ιδανικότερη αντιμετώπισή του στο τέλος.

Το παιδί μου δυσκολεύεται στην ανάγνωση. Πώς μπορώ να το βοηθήσω; (Βίντεο)

Το παιδί μου δυσκολεύεται στην ανάγνωση. Πώς μπορώ να το βοηθήσω; (Βίντεο)

 

Το Περιεχόμενο

Όλα τα ψυχολογικά και μαθησιακά ζητήματα της σχολικής ηλικίας που εξετάζονται, δίνονται βασισμένα στον DSM-5, το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, Πέμπτη Έκδοση της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρίας, το πλέον απαραίτητο εργαλείο για την επιστήμη της Ψυχολογίας αλλά και της Παιδαγωγικής, όπως επίσης και με το ICD-10, τη Διεθνή Κατάταξη Διαταραχών και Σχετικών Προβλημάτων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω λοιπόν, πρόκειται για ένα βαθιά επιστημονικό βιβλίο, γραμμένο όμως σε μια κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, το οποίο εκτός από Παιδαγωγούς και άλλους ειδικούς, θα περιλαμβάνει και γονείς παιδιών σχολικής ηλικίας, οι οποίοι δεν έχουν εξ΄ορισμού τη γνώση να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν τον επιστημονικό λόγο. 

Αξιοσημείωτο είναι το ότι προσφέρεται ένα γενικό ιστορικό πλαίσιο για τις εξεταζόμενες μαθησιακές δυσκολίες με τέτοιον τρόπο, ώστε να δίνεται μια γενική εικόνα, δίχως να κουράζεται ο αναγνώστης με βαρύγδουπα ιστορικά ζητήματα ή να αφαιρείται έστω και λίγο από την πρακτικότητα του συγκεκριμένου εγχειριδίου.

Η Γνώμη μας

Συνολικά, το έργο αυτό αποτελεί ένα πρακτικό και περιληπτικό εργαλείο καθημερινής χρήσης για κάθε επιστήμονα ή απασχολούμενο στον τομέα της Υγείας, Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης ενός παιδιού σχολικής ηλικίας, και κυρίως για τους γονείς ενός παιδιού που ενδεχομένως αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία.

*Το βιβλίο διατίθεται από τις Εκδόσεις Πεδίο από τον Ιανουάριο του 2024, αποτελείται από 208 σελίδες και διαθέτει μαλακό εξώφυλλο.

Παρουσίαση / Επιμέλεια: Νάνσυ Παναγουλοπούλου – Δημοσιογράφος |Πόπη Μάλεση – B.A, M.A PsychologyΝίκος Παγίδας – Εργοθεραπευτής