Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ με επιστολή της, ζητά συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας, παράλληλα με την επίδειξη έμπρακτης βούλησης για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες σε επαρκείς και αποτελεσματικές για τις ανάγκες τους υπηρεσίες υγείας.
Η επιστολή:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος, που εκπροσωπεί τα άτομα με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων τους στην ελληνική επικράτεια, και έχει ως αποστολή της την προστασία και προώθηση των δικαιωμάτων τους.
Με τις ιδιότητές της αυτές, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ απευθύνεται σε εσάς προκειμένου να επιστήσει την προσοχή σας σε μείζονα προβλήματα ή/και ανεπάρκειες στον τομέα αρμοδιότητάς σας, που περιστέλλουν τη δυνατότητα ενάσκησης του δικαιώματος πρόσβασης των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες σε επαρκείς και αποτελεσματικές για τις ανάγκες τους υπηρεσίες υγείας, και να ζητήσει να ενσκήψετε σε αυτά/ές με ουσιαστικό ενδιαφέρον, ώστε να αποκατασταθούν οι άλλοτε λαβυρινθώδεις διαδρομές και οι άλλοτε οπισθοχωρήσεις τους στις προτεραιότητες της οφειλόμενης πολιτειακής μέριμνας, που ευνοούν και συντηρούν τη διατήρησή τους στο προσκήνιο. Ενδεικτικά, και όχι περιοριστικά, παραπέμπουμε στα ακόλουθα:
1. Αναγκαιότητα ενδυνάμωσης της νοσηλευτικής φροντίδας για τα άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες
Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ έχει επανειλημμένα επισημάνει, σε όλες τις προηγούμενες ηγεσίες του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Υγείας, ότι τα άτομα με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, χρόνια τώρα, περιέρχονται ή/και κινδυνεύουν να περιέλθουν σε τραγική κατάσταση, λόγω της αδυναμίας του δημόσιου συστήματος υγείας να διαχειριστεί με επάρκεια τη σωματική και ψυχοσυναισθηματική τους φροντίδα, όταν χρειάζονται περίθαλψη, ελλείψει υποδομών, πρωτοκόλλων – οδηγιών και εξειδικευμένου προσωπικού για αυτόν τον σκοπό.
Υπογραμμίζοντας ότι η διαχρονικά εμπεδωμένη αυτή πραγματικότητα, ούτε ως επιτρεπτή μπορεί να εκληφθεί, ούτε άλλοθι παρέχει στον εφησυχασμό της πολιτείας ως προς την δεσμευτική της υποχρέωση για την υιοθέτηση όλων των κατάλληλων μέτρων που θα εξασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρία την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους (όπως το άρθρο 25 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες – ν.4074/2012 – ορίζει), αναμένουμε, από την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να συμπεριλάβει στους σχεδιασμούς της πρωτοβουλίες για:
– την ενδυνάμωση της νοσοκομειακής φροντίδας (ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας σε επίπεδο υποδομών, θεσμικά διασφαλισμένων διαδικασιών και εξειδικευμένου προσωπικού νοσοκομειακής φροντίδας) για τα άτομα με αυτισμό, νοητική αναπηρία, βαριές κινητικές και πολλαπλές αναπηρίες, με μέτρα που εγγυώνται την επαρκή, ασφαλή και κατάλληλη αντιμετώπισή τους όταν χρειάζονται νοσηλευτική φροντίδα και αποκατάσταση
– τη δημιουργία 1-2 κλινών σε κάθε κλινική δημόσιου νοσοκομείου, αλλά και 1 τουλάχιστον κλίνης σε κάθε Μ.Ε.Θ. ή Μ.Α.Φ., για την εξειδικευμένη εξυπηρέτηση των ατόμων με αυτισμό, νοητική αναπηρία και άλλες βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και για την άρση των συνθηκών που περιορίζουν την πρόσβαση των ατόμων αυτών σε κατάλληλες για τις ανάγκες τους υπηρεσίες δημόσιας υγείας και αποκατάστασης.
2. Διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με βαριές αναπηρίες σε επαρκή και αποτελεσματική Οδοντιατρική περίθαλψη και φροντίδα
Η Ομοσπονδία μας επί μακρόν υπογραμμίζει, σε όλους τους τόνους, ότι ο ανεπαρκής αριθμός των δημόσιων οδοντιατρικών μονάδων φροντίδας και περίθαλψης για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες συνεπάγεται, δυστυχώς, πολύμηνη έως απαγορευτική αναμονή για την εξυπηρέτηση περιστατικών, των οποίων η αντιμετώπιση απαιτεί χορήγηση γενικής ή περιοχικής αναισθησίας ή μέθης. Αναπόφευκτα, η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με την συνήθως επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης πολλών οδοντιατρικών περιστατικών, εξαναγκάζει τους γονείς και κηδεμόνες των ατόμων αυτών να προσφεύγουν στις, διόλου ευκαταφρόνητου κόστους, υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα, καταβάλλοντας σημαντικό και συχνά δυσανάλογο μέρος από το ήδη μειωμένο εισόδημά τους για να καλύψουν τις ανάγκες των ατόμων που έχουν στη φροντίδα τους.
3 μήνες αναμονή για ραντεβού με γιατρό στα ΚΕΠΑ
Το γεγονός δε ότι η αγωνία, ταλαιπωρία και δυσαρέσκεια που μεταφέρεται στην Ομοσπονδία μας για τα ανυπέρβλητα προσκόμματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και κηδεμόνες ατόμων με βαριές αναπηρίες στην κατεύθυνση αυτή, φαίνεται να εντείνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, οδηγεί στην εκτίμηση πως η κατάσταση στο μείζον αυτό πεδίο, όχι απλώς δεν βελτιώνεται, αλλά μεταβάλλεται επί τα χείρω. Δοθέντος τούτου, φρονούμε πως το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Υγείας οφείλει πλέον να εξαντλήσει κάθε ενδεχόμενο άμβλυνσης των συνεπειών αυτής της δυσμενούς κατάστασης, με τη δρομολόγηση στοχευμένων πρωτοβουλιών για:
– την ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίου λειτουργίας σε όλα τα δημόσια Γενικά Νοσοκομεία της χώρας Οδοντιατρικών Μονάδων, στελεχωμένων με εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό στην οδοντιατρική περίθαλψη των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, υπό γενική ή περιοχική αναισθησία ή μέθη, ώστε τα άτομα αυτά να λαμβάνουν εξειδικευμένη ιατρική φροντίδα πλησίον του τόπου διαμονής τους
– την περαιτέρω βελτίωση του Ε.Κ.Π.Υ. (άρθρο 37: «Οδοντιατρική περίθαλψη», παράγραφοι 2, 4 & 5) με την εισαγωγή προβλέψεων για την παροχή όλων των οδοντιατρικών πράξεων που αφορούν στην πρόληψη, θεραπεία και ορθοδοντική αποκατάσταση και σε περίπτωση που αυτά δεν καλύπτονται από εξειδικευμένη μονάδα δημόσιου νοσοκομείου, να προβλέπεται αποζημίωση των ασφαλισμένων για την υποβληθείσα δαπάνη
3. Περιφρούρηση του δικαιώματος πρόσβασης στις ειδικές θεραπείες
Σε ό,τι αφορά τις απαραίτητες ειδικές θεραπείες (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, ψυχοθεραπείες, φυσικοθεραπείες) που δικαιούνται τα άτομα με βαριές αναπηρίες (κατ’ άρθρο 45 του Ε.Κ.Π.Υ.), και οι οποίες σε αμελητέο βαθμό καλύπτονται από δημόσιους φορείς υγείας, η συντριπτική πλειοψηφία των δικαιούχων ασφαλισμένων ωθείται αναγκαστικά σε ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας, χωρίς, ωστόσο, την προηγούμενη θέσπιση κατάλληλων προδιαγραφών για τις σύνθετες ανάγκες των ατόμων αυτών και χωρίς τη διασφάλιση ουσιαστικών προϋποθέσεων για την καταλληλότητα και επάρκεια των θεραπειών (ιδίως σε σύνθετες καταστάσεις λ.χ. για τα άτομα που βρίσκονται στη Δ.Α.Φ.).
Σημειώνεται, επίσης, ότι στο συγκεκριμένο πεδίο δεν μπορεί να λογίζεται ως επιτρεπτή οποιαδήποτε ενδεχόμενη «λογική» εδράζεται σε τυχόν στεγανά κριτήρια διαδικαστικής φύσεως, εξορθολογισμού δαπανών και συμψηφισμού διατιθέμενων πόρων, αν ελλοχεύει τον κίνδυνο έγερσης προσκομμάτων στην ενάσκηση του δικαιώματος πρόσβασης των ατόμων με σοβαρές και δια βίου αναπηρίες στις ειδικές θεραπείες ή/και συρρίκνωσής τους, σε είδος και αριθμό, από τη στιγμή που αποτελούν μέτρο για την πραγμάτωση του δικαιώματός τους στην ειδική υποστήριξη που υπαγορεύεται από την αναπηρία τους.
Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ διεκδικεί και αναμένει περαιτέρω πρωτοβουλίες για:
– την περιφρούρηση και διαφύλαξη, με όλα τα κατάλληλα νομοθετικά και διοικητικά μέτρα, περιλαμβανομένων των απαραίτητων προδιαγραφών, του δικαιώματος και της ασφαλούς πρόσβασης των ατόμων με βαριές αναπηρίες στην ειδική υποστήριξη που προβλέπεται μέσω των ειδικών θεραπειών
– τη συνεχή βελτίωση του Ε.Κ.Π.Υ. για τη διασφάλιση ενός επαρκούς και αξιόπιστου συστήματος πρόσβασης αλλά και αποζημίωσης των δικαιούχων, άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένων και ανασφάλιστων ατόμων με βαριές αναπηρίες, στο αναγκαίο πλήθος και είδος των ειδικών θεραπειών που ενδείκνυται για τις ανάγκες τους, με αποκλειστικό γνώμονα τις ανάγκες αυτές, και όχι γραφειοκρατικά ή/και ερμηνευτικά προσκόμματα και διαδικαστικές αγκυλώσεις. Ενδεικτικά ζητούμενα που χρήζουν περαιτέρω εξέτασης και ενεργειών αποτελούν:
η άρση των αποκλεισμών από τις ειδικές θεραπείες που παρέχονται σε συμβεβλημένα κέντρα ειδικών θεραπειών ή ιδιώτες θεραπευτές βάσει του άρθρου 45 του ΕΚΠΥ, των ενηλίκων με αναπηρία που προγενέστερα λάμβαναν υπηρεσίες ειδικής αγωγής από τα Κ.Δ.-Η.Φ. ΑμεΑ (εξαιτίας ατελών, κατά την εκτίμησή μας, διατυπώσεων στον ΕΚΠΥ, οι οποίες ευλόγως εκλαμβάνονται από τα διοικητικά κλιμάκια του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ως απολύτως δεσμευτικές για τις ενέργειές τους)
η αφαίρεση των ηλικιακών διαχωρισμών (έως 18, 18 – 21, 21 άνω) και της υποχρέωσης επανεκτίμησης και επιστημονικής αξιολόγησης της εξέλιξης για τις περιπτώσεις δικαιούχων – ατόμων με βαριά και δια βίου αναπηρία, για την τεκμηρίωση της αναγκαιότητας συνέχισης των ειδικών θεραπειών (άρθρο 45: «Ειδικές Θεραπείες» § 12, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΕΑΛΕ/Γ.Π.2918/2019, Φ.Ε.Κ. 889 Β’). Η αναγκαιότητα συνέχισης της αποκαταστασιακής παρέμβασης και μετά την ενηλικίωση των δικαιούχων του άρθρου 45 είναι δεδομένη, ο δε ενδεχόμενος περιορισμός ή/και διακοπή των θεραπευτικών πράξεων που συνιστούν την ‘ειδική αγωγή’ για τα ενήλικα άτομα με νοητικές, ψυχικές, νευρολογικές παθήσεις συνεπάγεται κινδύνους ακύρωσης των θεραπευτικών οφελών που έχουν ήδη αποκομίσει.
4. Οργανωτική – διοικητική αναβάθμιση των θεμάτων υγείας των ατόμων με αναπηρία
Για την οργανωτική και διοικητική αναβάθμιση των θεμάτων της υγείας των ατόμων με αναπηρία, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ έχει προτείνει / ζητήσει:
– την εξέταση και δρομολόγηση της λειτουργίας εξειδικευμένης οργανικής δομής στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με αντικείμενο και αρμοδιότητες τη διαχείριση του συνόλου των θεμάτων που αφορούν σε συμβάσεις και σε υπηρεσίες που έχουν ως αποδέκτες τα άτομα με αναπηρία
Η πρωτοβουλία κρίνεται πλέον ολοένα και πιο αναγκαία, συνεκτιμώντας όχι μόνο το πλήθος των πολιτών με αναπηρία, που υπερβαίνει το 10% του πληθυσμού της χώρας, αλλά και τη διόγκωση του αντικειμένου του προσωπικού και των υπηρεσιών του Οργανισμού, τα τελευταία χρόνια, για γνωματεύσεις, συμβάσεις, υπηρεσίες κ.α. που έχουν ως αποδέκτες άτομα με αναπηρία.
Παράλληλα, έχει ζητήσει την επισκόπηση του θεσμικού – ρυθμιστικού πλαισίου για τα θέματα υγείας / παροχών υγείας των ατόμων με αναπηρία, με ορίζοντα τη σταδιακή αφαίρεση των πάσης προέλευσης προσκομμάτων (από θεσμικές διατυπώσεις, από στάδια της ψηφιοποίησης υπηρεσιών, από εμπόδια γραφειοκρατικής, ερμηνευτικής, ‘εξορθολογισμού’ δαπανών κ.α. φύσεως) που παρεμποδίζουν την πρόσβαση των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, ασφαλισμένων ή/και ανασφάλιστων, στις κατάλληλες για τις ανάγκες τους υπηρεσίες υγείας (περιλαμβανομένης της εναρμόνισης της ορολογίας, των διατυπώσεων, των διαδικασιών στο περιεχόμενο του ‘Οδηγού Κλινικού – Διοικητικού Ελέγχου & Εκκαθάρισης’ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., και στα διοικητικά έγγραφα του Οργανισμού, με την υφιστάμενη νομοθεσία και τις υπουργικές αποφάσεις στις οποίες θεμελιώνονται και την εφαρμογή των οποίων διασαφηνίζουν).
5. Θεσμική εκπροσώπηση
Η Ομοσπονδία μας υπενθυμίζει και επαναφέρει τη ρητή και κατηγορηματική εναντίωσή της στην αιφνίδια και αναιτιολόγητη ανασύνθεση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., βάσει του ν.4931/2022 (Φ.Ε.Κ. 94 Α’), με την περιστολή συμμετεχόντων κοινωνικών εταίρων στο Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), του τριτοβάθμιου κοινωνικού φορέα των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα, και επίσημα αναγνωρισμένου Κοινωνικού Εταίρου της ελληνικής πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας, καθώς και για την προώθηση της εφαρμογής της Σύμβασης των ΗΕ για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012), κατά τα διαλαμβανόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 33 αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 72 του ν. 4488/2017.
Θεσμοθέτηση, που εγείρει επιφυλάξεις ως προς την ορθοκρισία της, πόσω δε μάλλον όταν για πάνω από μία δεκαετία ο νομοθέτης είχε κατανοήσει την αναγκαιότητα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία στον σχετικό διάλογο με την Πολιτεία και θεσμικά αναγνωρίσει την ΕΣΑμεΑ ως επίσημο συνομιλητή και θεματοφύλακα διαφύλαξης των δικαιωμάτων τους στον τομέα της υγείας, μεριμνώντας για τη συμμετοχή εκπροσώπου της στο Δ.Σ. του Οργανισμού.
Θεσμοθέτηση, που απομακρύνεται από την όποια κοινωνική στοχοθέτηση ευαγγελίζεται το Υπουργείο Υγείας και παραπέμπει περισσότερο σε προθέσεις ελέγχου της εξάρτησης των αποφάσεων του Δ.Σ. του μεγαλύτερου ασφαλιστικού Οργανισμού της χώρας από τη σφαίρα επιρροής της δημόσιας υπηρεσίας.
Θεσμοθέτηση, τέλος, με τη διατήρηση της οποίας, το Υπουργείο Υγείας εκτίθεται και επαγωγικά εκθέτει και την ελληνική πολιτεία και τις διακηρυγμένες προθέσεις της για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σε προσιτές και κατάλληλες για τις ανάγκες τους υπηρεσίες υγείας, από τη στιγμή ο προβλεπόμενος ορισμός/συμμετοχή/εκπροσώπηση στον πολύπαθο αυτό χώρο δεν πληροί την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, περιστέλλοντας κατ’ επέκταση τον βαθμό προστασίας των ασφαλισμένων αυτών, υποδαυλίζοντας το κύρος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και θέτοντας την αξιοπιστία και τα αποτελέσματα του έργου του υπό αμφισβήτηση.
Για την αποκατάσταση του προφανούς και προς επίρρωση όσων επιτάσσει η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και η αρχή της αντιπροσωπευτικότητας, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ, όπως και το σύνολο των οργανώσεων του αναπηρικού κινήματος, θεωρούμε επιβεβλημένη και ζητάμε την επαναφορά και ρητή συμπερίληψη της ΕΣΑμεΑ στα μέλη του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως της αντιπροσωπευτικότερης τριτοβάθμιας οργάνωσης των ατόμων με αναπηρίες και χρόνιες παθήσεις στη χώρα.
6. Επιτάχυνση και γενίκευση εφαρμογής υφιστάμενων προβλέψεων για τις δομές που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία
Κλείνοντας, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ σημειώνει πως για την εύρυθμη λειτουργία των δομών που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία και αποζημιώνονται για αυτές μέσω του νοσηλίου – τροφείου που καταβάλλεται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – ζήτημα που ασκεί εν πολλοίς επιδράσεις στην απρόσκοπτη παροχή των πολύτιμων υπηρεσιών τους προς τα άτομα αυτά – είναι απαραίτητη τόσο η ταχεία μετουσίωση σε πράξη των ρυθμίσεων που ήδη έχουν εισαχθεί στην έννομη τάξη για τις δομές αυτές προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, όσο και η ομοιόμορφη μεταχείρισή τους. Προς τούτο, υπενθυμίζουμε, την αναγκαιότητα:
– επίσπευσης της εφαρμογής των προβλέψεων του ν.4921/2022 (άρθρο 61, παράγραφος 8), και δη της κάλυψης των αποζημιώσεων μέσω του ημερήσιου νοσηλίου – τροφείου των συμβεβλημένων Κ.Δ.-Η.Φ. με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που παρέχουν υπηρεσίες ανοικτής κοινωνικής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία, για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2021 – Ιανουαρίου 2022, για τις, χωρίς υπαιτιότητά τους, απουσίες εξυπηρετούμενων, εξαιτίας της υποχρέωσης συμμόρφωσης με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για την Covid-19 (ν.4820/2021)
– συμπερίληψης αδιακρίτως των Κ.Δ.-Η.Φ. ΑμεΑ, Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, στο πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων του άρθρου 61 του ν.4921/2022 (και δη συμπερίληψης εκείνων που αποζημιώνονται για τις υπηρεσίες τους, για το διάστημα αναφοράς, μέσω ατομικών αιτημάτων δικαιούχων ασφαλισμένων), για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης των φορέων που παρέχουν τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες και επωμίστηκαν τις ίδιες συνέπειες, από την επιβολή του ίδιου μέτρου περί υποχρεωτικότητας εμβολιασμού.
Κύριε Υπουργέ,
Τα ζητήματα που τέθηκαν υπόψη σας με το παρόν, από μέρος των οποίων χειμάζονται και ταλαιπωρούνται αναίτια και διαχρονικά τα παιδιά μας, με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, και οι οικογένειές μας, φρονούμε ότι πρέπει πλέον η δημόσια διοίκηση να θέσει στο επίκεντρο των σχεδιασμών της, προκειμένου να αντιμετωπιστούν κατά το δυνατόν ταχύτερα και προσφορότερα.
Σε κάθε περίπτωση, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε για τις προθέσεις ή/και τις ενέργειες που σκοπεί να υλοποιήσει το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Υγείας επ’ αυτών, και για τον λόγο αυτό, όπως και για την από κοινού διερεύνηση των περιθωρίων και των λύσεων για τη διευθέτησή τους, ζητάμε τον ορισμό άμεσης συνάντησης με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μας.
Κλείνοντας, ενόψει κάθε βούλησης και κάθε πρωτοβουλίας στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας υγείας, για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των ατόμων με βαριές αναπηρίες (σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό, θεσμικά διασφαλισμένες διαδικασίες, πρόσληψη επαγγελματιών υγείας, ιατρών, εξειδικευμένου προσωπικού για τις ανάγκες τους, επιμόρφωση διοικητικών στελεχών για την αποφυγή διακρίσεων σε βάρος τους κ.α.), όπως και της διεύρυνσης αυτών, τόσο στις αστικές όσο και στις απομακρυσμένες περιοχές, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ διατηρεί την προαίρεση που τη διακρίνει για την ανάπτυξη γόνιμου διαλόγου με τις υπηρεσίες του Υπουργείου σας.
Κοινή επιδίωξη θα πρέπει να αποτελεί το αυτονόητο, αυτό που επιτάσσει και το άρθρο 25 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (ν. 4074/2012)∙ την παροχή προς τα άτομα αυτά προσιτής υγειονομικής περίθαλψης και υπηρεσιών υγείας που είναι αναγκαίες με γνώμονα την αναπηρία τους, και σχεδιασμένες με σκοπό να ελαχιστοποιούν τις συνέπειές της και να αποτρέπουν περαιτέρω αναπηρίες.
Προσδοκώντας ότι τα αιτήματα, όπως και οι αγωνίες και οι επισημάνσεις μας θα τύχουν της προσοχής σας και της αναγκαίας εκτίμησης, αναμένουμε τη θετική σας ανταπόκριση.
Με εκτίμηση,
Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ιωάννης Μοσχολιός
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Φωτεινή Ζαφειροπούλου
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: posgamea.gr