Λοιπόν, το σκέφτηκα από δω το σκέφτηκα από κει… και τελικά θα ήθελα να στείλω μια επιστολή συμπαράστασης στην εξοχοτάτη Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως και στο Υπουργείο που δεν άνοιξαν τελικά τα Ειδικά Σχολεία και παρόλο που έχω σηκώσει και ερώτηση στη Βουλή για το θέμα να που θα συμφωνήσω.
της Μαρίας Κασαμπαλάκου – Συγγραφέας
Πολύ σωστά έπραξε η κα Υπουργός.
Γιατί αν πάρω από το Δημοτικό Ειδικό του Ωρωπού ( άντοτε κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια) που να πάνε τα παιδιά σε τρία δωματιάκια;
Και πόσα τέτοια Ειδικά υπάρχουν στην επικράτεια;
Ένα το κρατούμενο.
Για να θυμηθώ… Πέρσι ήμουν εθελόντρια ειδική βοηθός, μετά όλων των απαραιτήτων εγγράφων που δικαιολογούν την τοποθέτηση Ειδικού Βοηθού από την οικογένεια ως την ευλογημένη 1η Δεκεμβρίου 2018.
Για τον γιό της Κατερίνας Νικάνδρου, γιατί μέχρι τότε δεν είχε τοποθετηθεί εκ της Περιφερείας ούτε Ειδική Βοηθός ούτε Νοσηλευτής. Σε σχολείο με βαρείς αυτισμούς, εγκεφαλικές παραλύσεις και 4-5 επιληπτικά παιδιά.
Ατοπήματα της προηγούμενης κυβέρνησης θα μου πείτε πλήρως ευλόγως- εμείς στείλαμε από την πρώτη ημέρα.
Όντως.
Βέβαια θα θυμηθώ πως είχαμε μεταβεί στην Διεύθυνση Π.Ε. Αν.Αττικής προ των εκλογών σε συνάντηση με την κα Ξυθάλη ως εκπρόσωποι του Συλλόγου Αγία Σκέπη Σωματείο θέτοντάς της τα κτιριακά και Εκπαιδευτικά προβλήματα του Σχολείου, με καταγγελτικές διαθέσεις και τα απαραίτητα έγγραφα και από τον Σύλλογο Γονέων του και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού Ωρωπού, του οποίου η κα Νικάνδρου ήταν εκπρόσωπος, ως η Γραμματέας του Συλλόγου.
Τα ίδια έγγραφα πήγαν και στην Περιφέρεια.
Κι αυτά από ένα Σχολείο.
Εσείς πόσα ξέρετε;
Δύο το κρατούμενο.
Επίσης θα γνωρίζετε πως δεν έχει γίνει σε πολλές των περιπτώσεων η λογική και βάση δυσκολιών και διαγνώσεων πρόσληψη εκπαιδευτικών που… να… πχ στο Σχολείο μας είναι όλοι αναπληρωτές, ΠΕ70.5 που πέφτουν στην αρένα ουσιωδώς απροετοίμαστοι.
Ποια αλλαγή πάνας;
Τις αυτιστικές κρίσεις;
Πως θα τις χειριστούν…
Μα τα ξέρετε κι αυτά.
Βλέπετε; Δεν τα σκέφτηκα όταν σας ζήτησα να ανοίξετε τα Ειδικά. Σεις όμως τα ξέρετε σίγουρα καλύτερα.
Τρία το κρατούμενο.
Θα πρέπει να βάλουμε κι άλλα μεταφορικά ώστε τα ΑμεΑ να μην συγχρωτίζονται στη μεταφορά. Πω πω πω…
Τώρα που το θυμήθηκα είχε γραφτεί και μια ιστοριούλα για τον θέμα… μισό λεπτό…
Νάτη:
Ένα Παραμύθι για τον Αναστάση… και για όλα τα παιδιά που περιμένουν να πάνε στο Ειδικό Σχολείο
Βέβαια τι λέω τώρα η τελίτσα στο Σύμπαν.
Τα ξέρετε κι αυτά…
Όπως θα ξέρετε επίσης ότι οι αναπληρωτές που δεν θέλουν να γυρίσουν στα σχολεία, οδηγούν με το “πνεύμα αργίας” τους τους εαυτούς τους, σε ιστορική ανεργία από Σεπτέμβρη και οι φοβικοί Γονείς, οι άνθρωποι, που βλέπουν τηλεόραση πάνω από το κανονικό, δεν θα στείλουν τα παιδιά τους, η διαδικτυακή εκπαίδευση “των λίγων” θα εγκατασταθεί στην ζωή μας για τα καλά και διορισμοί δεν έπονται..
Για να σκεφτώ… αυτό πιάνει και τις παράλληλες στηρίξεις;
Τέταρτο κρατούμενο που με αφορά
Με τα νέα μέτρα εν τη Τάξη η παράλληλη στήριξη έρχεται να ενσαρκώσει το όνομά της και να το εικονοποιήσω:
=
Να δυο γραμμούλες σε ασφαλή απόσταση η μία από την άλλη, που δεν τέμνονται ποτέ, δεν θα δεθούν ψυχικά ποτέ, δεν θα αγκαλιαστούν ποτέ. Πλήρως υγιείς και αποστειρωμένες.
Αντίο ανθρώπινη επαφή ΑμεΑ παιδιού και Εκπαιδευτικού.
Σε αυτόν τον τομέα είναι πολλά που δεν ξέρετε… δυστυχώς χρειάζονται βιώματα τα οποία ανθρωπίνως και με πόνο εύχομαι ποτέ να μην αποκτήσετε.
Σας δίνω την ευχή μου με αγάπη.
Εσείς ξέρετε που δεν τα ανοίξατε, πόσο υπολειτουργούν και πόσα αντιστοιχούν στους Δήμους και στις Περιφέρειες να κάνουν για τα Ειδικά και όλο αυτό είναι μεγαλόπνοο σχέδιο και τώρα καλή μου κα Νίκη Κεραμέως πνοή δεν θα παίρνουμε μέσα από τις μάσκες για να μην εισπνεύσουμε τα δικά μας εκπνεόμενα και πούμε αντίο στα πνευμόνια.
Όμως να πως να το πω; Ούτε μια κουβέντα για τα Ειδικά;
Ο Καιάδας δεν έχει πάτο;
Μήπως τελικά δεν κινδυνεύουμε να σπάσουμε τα κεφάλια μας σε αυτό το πηγάδι αφού είναι ατελείωτο;
Έχετε κάποιο σχέδιο επαναλειτουργίας τους εν γένει;
Έχετε υπόψιν σας ακόμη και να κανονίσετε την μεταφορά Ειδικών όπως το Δημοτικό Ωρωπού σε ευπρεπές και μεγαλύτερο κτίριο ώστε να επιτευχθεί ίσως και η φοίτηση ένας προς έναν έστω και σε εναλλάξ ημέρες όπως και στα άλλα σχολεία;
Έχετε μεριμνήσει για εκπαιδευτικές εκπομπές στην Νοηματική, για κωφούς και τι θα κάνετε με τους μη ορώντες;
Έχετε σκεφτεί την αναγκαιότητα της κατ’οίκον εκπαίδευσης από Ειδικούς Παιδαγωγούς και θεραπευτές ώστε να αποφευχθεί η παλινδρόμηση των ΑμεΑ, που έχει χτυπήσει κόκκινο;
Αλλά την ευχή μου νάχετε.
Να μην το ζήσετε για να καταλάβετε.
Κανείς να μην ζήσει τέτοιο τέλμα, τέτοια ζωή χωρίς αύριο, και καμιά φορά ελπίδα για τον θάνατο αρκεί να φύγει πρώτα το παιδί. Για να μπορέσει να κοιμηθεί και ο Γονέας εν γαλήνη.
Αυτά δεν τα ξέρετε.
Γι’ αυτό σήμερα σας συμπαραστέκομαι.
Φυσικά και δεν τα ανοίξατε τα Ειδικά Σχολεία.
Γιατί ΠΡΕΠΕΙ να φερθείτε πολύ υπεύθυνα σε αυτόν τον τομέα. Και τα υπάρχοντα λάθη και οι ελλείψεις που δεν πληρώθηκαν εν ευθέτω χρόνω είναι σαν φαντάσματα μπροστά σας.
Ποτέ όμως δεν είναι αργά για την ανάληψη αυτής της ευθύνης και την εκπόνηση σχεδίου για την λειτουργία και αυτών των Σχολείων που κανονικά είναι θεραπευτήρια.
ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΑ
Και οι ΚΔΑΠ είναι θεραπευτήρια. Όχι μόνο οι ΚΔΑΠΜΕΑ. Θα το δούμε κι αυτό αλλά το φόρτωσα το γράμμα και να τώρα θυμήθηκα και τον μακαρίτη τον Παύλο Σιδηρόπουλο:
“Σου γράφω πάλι από ανάγκη
η ώρα πέντε το πρωί…”
Πολλά τα κρατούμενα για βράδυ πρωτομαγιάς ωστόσο.
Αλλά η αγάπη δεν κάνει απεργία…
Επίσης επειδή η ευχή μου είναι η ταπεινότερη όλων για σήμερα θα σας αφιερώσω την Ευχή Του Οσίου Εφραίμ Του Σύρου που διαβάζεται την Μεγάλη και Αγία Σαρακοστή κατά την οποία φέτος νηστέψαμε την Θεία Κοινωνία με αποτέλεσμα να είμεθα διψασμένοι και τελικά να την αποζητούμε πιο πολύ:
Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, καί ἀργολογίας μή μοι δῷς.
Πνεῦμα δέ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, ὑπομονῆς καί ἀγάπης χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.
Ναί, Κύριε Βασιλεῦ,δώρησαί μοι τοῦ ὁρᾶν τά ἐμά πταίσματα,καί μή κατακρίνειν τόν ἀδελφόν μου,
ὅτι εὐλογητός εἶ εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.»
Παρασκευή 1 Μαίου 2020
Γράφει: η Μαρία Κασαμπαλάκου – Συγγραφέας (Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, Κηδ/νων & Φίλων ατόμων με αυτισμό και ΕΑ, “Η Αγία Σκέπη”)