Λυόμενα Σχολεία, προκατασκευασμένες Σχολίκες Αίθουσες, Κοντέινερ που τοποθετήθηκαν ως προσωρινή λύση για να στεγάσουν Μαθητές με Αναπηρίες. Προσωρινή λύση, που όμως με την πάροδο των χρόνων κατέστη μόνιμη και κανένας δεν δείχνει να ενδιαφέρεται προκειμένου να δοθεί επιτέλους λύση σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά την υγεία, την ασφάλεια, αλλά και την ποιότητα εκπαίδευσης για τους μαθητές και τους διδάσκοντες…
Ρεπορτάζ: Νίκος Παγίδας – Εργοθεραπευτής
Το ΕΕΕΕΚ Πύργου, με 50 μαθητές από όλο το νομό Ηλείας στεγάζεται, από το 2010, σε λυόμενες αίθουσες, ελαφράς κατασκευής, σε ένα χώρο ιδιοκτησίας της περιφερειακής ενότητας Ηλείας, 6 χλμ έξω από τον Πύργο.
Όπως αναφέρει στο nevronas.gr η κα Αγαθή Ρηγοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ “ΗΛΙΣ” (Πύργος, Ηλείας), τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι Μαθητές και οι Εκπαιδευτικοί είναι πολλά.
“Οι λυόμενες αίθουσες παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα και λόγω των πολλών χρόνων χρήσης αλλά και από την κακή κατασκευή τους. Το χειμώνα, τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα. Λόγω της βροχής, οι αίθουσες μπάζουν νερά και παρά τις προσπάθειες που γίνονται για την στεγανότητα, οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες. Τα πατώματα επίσης υποχωρούν και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος. Επιπλέον όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει κεντρική θέρμανση μόνο aircondition.”
Οι υποσχέσεις των ιθυνόντων μένουν υποσχέσεις, χρόνια τώρα…
Οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής στα όρια του νομού Ηλείας είναι πέντε (5) και στις τρεις (3) εξ αυτών καταγράφεται η χρήση λυόμενων κατασκευών. Μετά από 10 ολόκληρα χρόνια χρήσης, φανταστείτε την επιβάρυνση των αιθουσών στο ΕΕΕΕΚ Πύργου, τις φθορές και τη γενικότερη εικόνα των εγκαταστάσεων ενός Σχολείου που από την αρχή ήταν ακατάλληλο για να στεγάσει Μαθητές με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Οι λυόμενες αίθουσες δεν πληρούν τους βασικούς όρους υγειούς και ασφαλούς διαβίωσης και αν αρχικά δεν ήταν κατάλληλες τώρα πιά είναι επικίνδυνες.
“Δυστυχώς τα παιδιά τα βλέπουν ως παιδιά ενός κατώτερου θεού ή σαν να μην υπάρχουν” λέει η κα Ρηγοπούλου.
Οι μαθητές στοιβάζονται, στην κυριολεξία, σε λίγα τετραγωνικά μέσα σε κουτιά και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, προσπαθώντας καθημερινά να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον που δεν τους επιτρέπει να δώσουν την ποιοτική εκπαίδευση που θα ήθελαν.
Ο Δήμος Πύργου και η Περιφέρεια ως διαχειριστές των σχολικών μονάδων έχουν υποχρέωση να διεκδικήσουν βοήθεια και από το Υπουργείο Παιδείας, για την κατασκευή και έγκαιρη παράδοση ολοκληρωμένων νέων σύγχρονων κτιριακών εγκαταστάσεων για τους Μαθητές ΑμεΑ της περιοχής.
Να σημειώσουμε πως και άλλες δομές για μαθήτες με αναπηρία ανά την Ελλάδα, λειτουργούν σε ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, ενδεικτικά αναφέρουμε:
- ΕΕΕΕΚ Λέσβου,
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Ωρωπού,
- ΕΕΕΕΚ Εύβοιας,
- ΕΕΕΕΚ και Ειδικό ΕΠΑΛ Ηρακλείου,
- ΕΕΕΕΚ Πρέβεζας,
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Υπάρχει επίσης Ένα σχολείο «φάντασμα» για ΑμεΑ στην Αθήνα και η λίστα δεν σταματάει εδώ…
Θα κλείσουμε με τα λόγια της πρόεδρου του Συλλόγου ΑμεΑ “ΗΛΙΣ”…
“Ας ενώσουμε όλοι μαζί τις φωνές μας, για να σταματήσει πια η στέγαση Ειδικών Σχολείων σε λυόμενα!!!”
Διαβάστε ακόμη…
Ένα σχολείο «φάντασμα» για ΑμεΑ στην Αθήνα
Μαθητές με Αναπηρία δίνουν “ραντεβού” στα Κοντέινερ για μια ακόμη χρονιά!
Ο Δήμος Ωρωπού ας Φροντίσει για τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής
Ρεπορτάζ: Νίκος Παγίδας – Εργοθεραπευτής
Επιμέλεια: Πόπη Μάλεση – B.A, M.A Psychology