ΑΠΟΨΕΙΣ

Ειδική Αγωγή τύπου YouTube δεν υπάρχει σε καμιά γωνιά του πλανήτη…

Στα Ειδικά Σχολεία πηγαίνουν παιδιά με σοβαρές νοητικές αναπηρίες. Τόσο σοβαρές που δεν τους επιτρέπουν να ενταχθούν στο τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο ακόμα και με τη βοήθεια Παράλληλης Στήριξης ή μέσα σε ενα Τμήμα Ένταξης.

 

των Βαγγέλη Καρατζά – Πατέρας παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού και Λάζαρου Σαραφίδη – Πατέρας και Ακτιβιστής για τα Δικαιώματα των παιδιών της Ειδικής Αγωγής

 

Η φενάκη της τηλεκπαίδευσης στην πλάτη των παιδιών της ειδικής αγωγής…

Πρόκειται πολλές φορές για μαθητές, με περιορισμένη ή ακόμα και χωρίς λεκτική επικοινωνία, σοβαρά αισθητηριακά προβλήματα, συνήθως με σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης, της συγκέντρωσης και της ανταπόκρισης σε εντολές.

Τα παραπάνω προβλήματα καθιστούν ανεφάρμοστο οποιοδήποτε πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης ή ασύγχρονης, στους μαθητές των ειδικών σχολείων.

Και είναι κάτι που έχει διατυπωθεί απο όλους τους επίσημους φορείς.

ΠΟΣΓΚΑμεΑ: Συνδρομή του ΕΟΔΥ στην ενδυνάμωση της παρεχόμενης προστασίας στα Ειδικά Σχολεία

ΔΟΕ: Ορθή η λείτουργία των Ειδικών Σχολείων. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα

Ο μόνος λόγος για να εφαρμοστεί αυτό το πρόγραμμα θα ήταν για να γράφτουν εικονικές ώρες διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό ή τις άλλες ειδικότητες.

Πώς μπορεί ένας φυσικοθεραπευτής να εκτελέσει μια θεραπεία χωρίς επαφή μέσα απο μια οθόνη;
Πώς ο νοσηλευτής θα αντιμετωπίσει μια επιληψία, έναν διαβητικό ακόμη και ένα καθετηριασμό μέσω wi fi;
Πώς θα διδάξει ο ειδικός παιδαγωγός ένα παιδί με νοητική υστέρηση; Που αν θα είχε αυτή την ικανότητα το παιδί να διδαχθεί μέσω Η/Υ σίγουρα θα ήταν σε ένα τυπικό πλαίσιο και όχι σε ένα ειδικό…

Θα μπορούσαμε να γράφουμε με τις ώρες παραδείγματα αλλά δεν θέλουμε να κουράσουμε την ήδη κουρασμένη κατάσταση…

Ειδική Αγωγή τύπου YouTube δεν υπάρχει σε καμιά γωνιά του πλανήτη…

Για να μην φτάσουμε να υποδεικνύουμε τα αυτονόητα, ότι αυτές ακριβώς οι υπηρεσίες προσφέρονται και στα ιδιωτικά ειδικά κέντρα θεραπειών, τα οποία δεν έχουν σταματήσει να λειτουργούν καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας, ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ γιατί θεωρούνται και θεραπευτικές πράξεις και ΕΙΝΑΙ!!

Με όσα χρυσόχαρτα και να τυλίξουν την τηλεκπαίδευση, μέσα της θα είναι κενή και απατηλή ..και θα στερήσουν από τα παιδιά που το έχουν απόλυτη ανάγκη, το δικαίωμα της ειδικής αγωγής, που δεν είναι μόνο παιδειά, είναι και θεραπεία.

Όπου λοιπόν υπάρχει πρόβλημα απουσίας ειδικοτήτων στα ειδικά σχολεία, θα πρέπει να γίνει άμεση αντικατάσταση ώστε να συνεχιστεί η δια ζώσης διδασκαλία και η θεραπεία. Και αν δεν μπορεί να διασφαλιστεί για οποιοδήποτε λόγο στο σχολείο, θα πρέπει να συνεχιστεί στο σπίτι του κάθε παιδιού και είναι μία ευκαιρία για τους κοινωνικούς λειτουργούς και γενικότερα για τους θεραπευτές που υποστηρίζουν αυτά τα παιδιά, να βιώσουν και την οικογενειακή κατάσταση αυτών των οικογενειών και να παλέψουν πιο στοχευμένα στη θεραπευτική τους προσέγγιση πάνω στο παιδί.

Οποιαδήποτε άλλη λύση που εξυπηρετεί άλλους σκοπούς δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή.

Η Ειδική Αγωγή ανήκει στα παιδιά μας!

 

Γράφουν: οι Βαγγέλης Καρατζάς – Πατέρας παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού και Λάζαρος Σαραφίδης – Πατέρας και Ακτιβιστής για τα Δικαιώματα των παιδιών της Ειδικής Αγωγής

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *