ΑΡΘΡΑ

Δωρεάν Υλικό για Παιδιά και Γονείς που τους Δυσκολεύει η Τηλεδιάσκεψη!

Για κάποια παιδιά, η συμμετοχή στη διδασκαλία μέσω τηλεδιασκέψεων δεν είναι μια απλή υπόθεση. Αντίθετα, μπορεί να τους προκαλέσει μεγάλη φόρτιση, πριν την έναρξη της, κατά τη διάρκεια ή και μετά το πέρας αυτής. Ιδιαίτερα αυτό το διάστημα, με την αύξηση των ωρών και την ενίσχυση του προγράμματος, αρκετά παιδιά νιώθουν να επιβαρύνονται όλο και περισσότερο.

της Όλγας Κάσσαρη – Ειδική Παιδαγωγός – Παιδοψυχολόγος
Λεόντειος Σχολή Ν. Σμύρνης

 

Η μέθοδος της τηλεδιάσκεψης έχει σημαντικά οφέλη, καθώς παρέχει το χώρο και τον χρόνο στα παιδιά να επικοινωνήσουν με το σύνολο της τάξης, να μοιραστούν κοινές πληροφορίες και να αισθανθούν ξανά ενεργά μέλη της ομάδας. Επιπλέον, τα βοηθά να οργανώσουν την ημέρα τους και να λειτουργήσουν μέσα σε ένα πρόγραμμα, καθώς η οργάνωση του χρόνου και η ανάληψη μικρών υποχρεώσεων είναι απαραίτητη στη συνθήκη του κατ᾽ οίκον περιορισμού.

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ το υποστηρικτικό υλικό εδώ…

 

Από την άλλη, ενώ προσομοιάζει πολύ με την φυσική τάξη (η/ο δασκάλα/ος οργανώνει το μάθημα, οι μαθητές παρακολουθούν ή επιλύουν), απομονώνει το μάθημα από την αλληλεπίδραση, το συναίσθημα, το απευθείας βλέμμα και τη φροντίδα. Από όλα εκείνα δηλαδή που κάνουν πολύτιμη την παρουσία του παιδιού μέσα στην τάξη. Αν συνυπολογίσουμε τον παράγοντα της εξ αποστάσεως επικοινωνίας (τηλεφωνικής ή βιντεοκλήσης), που αρκετά παιδιά αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν ούτως ή άλλως στην καθημερινότητά τους (συχνά προκαλεί αμηχανία ή άγχος στα παιδιά), τότε αντιλαμβανόμαστε πως αυτό που τους ζητάμε αυτή την περίοδο είναι πραγματικά πολύ σύνθετο και απαιτητικό.

Το βιβλιαράκι αυτό είναι μια προσπάθεια υποστήριξης των παιδιών που δυσκολεύονται με τη διαδικασία των τηλεδιασκέψεων, καθώς και των οικογενειών τους. Ας προσπαθήσουμε όλοι να είμαστε περισσότερο ελαστικοί αυτή την περίοδο, ας επιτρέψουμε στο παιδί μας να αισθάνεται δυσκολεμένο σε αυτή την τόσο δύσκολη συνθήκη κι ας το ανακουφίσουμε από πιθανές ενοχές. Αυτή η δυσκολία έχει να κάνει με την έκθεσή του στο πρωτόγνωρο ψηφιακό περιβάλλον και σε καμία περίπτωση δεν αφορά την επίδοση του ως μαθητή ή το ρόλο του μέσα στην τάξη. Άλλωστε, αυτή την περίοδο το κέρδος που επιζητούμε για όλα τα παιδιά δεν είναι μαθησιακό, μα ψυχικό κι αφορά την προσαρμοστικότητα και την ανθεκτικότητά τους!

Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ το υποστηρικτικό υλικό εδώ…

 

Διαβάστε ακόμη…

Δωρεάν Εκπαιδευτικό Υλικό: Γράφοντας Μαζί, τη Δική σου Ιστορία… για τον Κορονοϊό!

 

Γράφει: η Όλγα Κάσσαρη – Ειδική Παιδαγωγός – Παιδοψυχολόγος
                                                                Λεόντειος Σχολή Ν. Σμύρνης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *