ΑΠΟΨΕΙΣ

Αναπηρικά Αμαξίδια και Λεωφορεία… μια Οδύσσεια!

Είμαι ΑμεΑ και μετακινούμαι με αναπηρικό ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο. Για ακόμη μια φορά πρέπει να μοιραστώ μαζί σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζω με τα λεωφορεία.

 

του Βαγγέλη Τσαγανού – ανάπηρος, χρήστης αμαξιδίου

 

Την Τρίτη 1 Μαρτίου 2022 και ώρα 22.40μ.μ. πήγα στην Στάση Αφετηρία Σταθμός Χαλάνδρι για να πάρω το λεωφορείο στη γραμμή 460 για να πάω σπίτι μου και αντιμετώπισα πάλι άρνηση.

Την ώρα της επιβίβασης, ενώ με εξυπηρέτησε ο οδηγός, με ενημέρωσε ότι κανονικά αυτά τα ηλεκτρικά αμαξίδια δεν επιτρέπονται στα οχήματα της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμος Εταιρεία). Του είπα ότι δεν μου έχει αναφερθεί κάτι τέτοιο από τον ΟΑΣΑ και ότι θα ρωτήσω. Επίσης του έδειξα και το λογότυπο με το Αναπηρικό αμαξίδιο.

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2022, επικοινώνησα σε ένα τηλ. της ΟΣΥ, τους είπα ότι είμαι ΑμεΑ χρήστης αναπηρικού ηλεκτροκίνητου αμαξιδίου και εάν επιτρέπεται η επιβίβαση των συγκεκριμένων αμαξιδίων στα λεωφορεία.
Κοίταξαν τον κανονισμό, και ένας κύριος μου απάντησε ότι αυτά τα αμαξίδια δεν επιτρέπονται στα λεωφορεία επειδή οι ράμπες είναι ευαίσθητες. Του εξήγησα ότι χρησιμοποιώ καθημερινά την συγκεκριμένη συγκοινωνία κι αν όντως απαγορεύεται, τα μικρά βανάκια του ΟΑΣΑ που είναι για ΑμεΑ είναι διαθέσιμα μόνο κατόπιν ραντεβού μια εβδομάδα νωρίτερα, μόνο μια φορά την εβδομάδα για χρήση και πρέπει να προηγείται ραντεβού οπωσδήποτε.

Οι ράμπες αντέχουν βάρος μέχρι 300kg και μου απάντησε ότι “αδερφέ το ξέρω, είμαι μαζί σου”. Μου έδωσε έναν αριθμό της διευθύντριας της ΟΣΥ αλλά δεν απαντούσαν.

Μεγάλη ταλαιπωρία… Επικοινώνησα και με το ΟΑΣΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑμεΑ όπου μου είπαν ότι δεν αναφέρει κάτι τέτοιο στο καταστατικό τους και να στείλω email για να μου απαντήσουν ηλεκτρονικά για το εάν τελικά ισχύει ή όχι ο κανονισμός απαγόρευσης επιβίβασης αναπηρικών ηλεκτρικών αμαξιδίων.

Το συγκεκριμένο ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο που έχω το MOBILITY SCOOTER “VT61038” το μέγιστο βάρος χρήστη είναι: 150kg, Βάρος με μπαταρίες: 117kg, Βάρος χωρίς μπαταρίες: 72kg. Μήπως θα πρέπει κάθε φορά που θέλω να χρησιμοποιώ τα οχήματα της ΟΣΥ να κλείνω τους πόλους της μπαταρίας και να την βγάζω επειδή οι ράμπες είναι ευαίσθητες, επειδή κάποιοι οδηγοί τις κλωτσάνε και πέφτουν απότομα;;!!!!!

Εάν όντως ισχύει τέτοιος κανονισμός, τότε εμείς τα ΑμεΑ. πως θα πηγαίνουμε για κοινωνικές υποχρεώσεις όπως Τραπεζα για να πληρώνουμε υποχρεώσεις κλπ;

Μήπως να μείνω στον δρόμο, εάν δεν υπάρχει σωστή μέριμνα και δεν με βάζει ο οδηγός το βράδυ στο λεωφορείο για επιστροφή στο σπίτι;;;; Και πώς θα πηγαίνω μέχρι το μετρό για να πάω κι εγώ μια βόλτα στο Κέντρο, Πειραιά ή Γλυφάδα; Θα πρέπει να κινούμαι μόνον στην Πεντέλη; Το ηλεκτροκίνητο δεν μπαίνει σε ταξί και δεν είμαι πλούσιος για μετακινήσεις με ταξί. Πώς θα μετακινούμαι; Είμαστε στα καλά μας;

Υπάρχει άραγε σωστή Πρόνοια για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ; Μήπως υπάρχει μόνο το χάος; Μήπως να αυτοκτονήσω για την όλη κατάσταση που ζω; Μια μόνο φορά τον χρόνο η Κυβέρνηση και η Πολιτεία θυμάται τα ΑμεΑ. Ενώ θα έπρεπε κάθε μέρα να μεριμνούν και για εμάς, τους ανάπηρους, όλων των κατηγοριών.

Άρα το συμπέρασμα είναι ότι εμείς τα Άτομα με Αναπηρία τελικά δεν έχουμε ίσα δικαιώματα πουθενά;!

Για τα ΑμεΑ, με κινητική αναπηρία, υπάρχουν ειδικά μικρά λεωφορεία αλλά… μόνο με ραντεβού, που κλείνεται μια εβδομάδα νωρίτερα, και να τα χρησιμοποιούμε μόνο μια φορά την εβδομάδα και δεν είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει κάποιο διαθέσιμο, γιατί μπορεί να προκύψει βλάβη κι ακόμα δεν είναι σίγουρο εάν θα σου κλείσουν για επιστροφή αφού το ωράριο είναι από τις 8 το πρωί μέχρι 8 το βράδυ. Ενώ, οι μη ανάπηροι δεν έχουν κανέναν περιορισμό, οπότε μην λέει κανείς ότι εμείς, τα Άτομα με Αναπηρία, έχουμε ίσα δικαιώματα γιατί όλα αυτά είναι στην θεωρία.

Είμαστε στην Ελλάδα του 2022 και η εξυπηρέτηση των ΑμεΑ είναι ακόμα υποβαθμισμένη σε πολλούς τομείς.

Γράφει: ο Βαγγέλης Τσαγανός – ανάπηρος, χρήστης αμαξιδίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *