ΑΡΘΡΑ

«Πρώιμη παρέμβαση σε νεογνά και βρέφη έως 2 ετών»: 4ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας ΣΕΛΛΕ

Στο 4ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας που θα πραγματοποιηθεί στην Καλαμάτα, 1-3 Νοεμβρίου 2024 θα γίνει μια διεπιστημονική προσέγγιση για τα όψιμα και πρόωρα νεογνά, δηλαδή αυτά που έχουν γεννηθεί νωρίτερα των 40 εβδομάδων κύησης, ακόμα και στην 38η εβδομάδα. «Πρώιμη παρέμβαση σε νεογνά και βρέφη έως 2 ετών»

 της Μαρούσα Φειδάντση – Λογοθεραπεύτρια MSc, Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής 4ου Συνεδρίου Λογοθεραπείας ΣΕΛΛΕ, Πρόεδρος Επιτροπής Δεοντολογίας ΣΕΛΛΕ

 

Τι θα παρουσιαστεί σε αυτήν την τράπεζα;

Στην τράπεζα αυτή θα γίνει μια διεπιστημονική προσέγγιση για τα όψιμα και πρόωρα νεογνά, δηλαδή αυτά που έχουν γεννηθεί νωρίτερα των 40 εβδομάδων κύησης, ακόμα και στην 38η εβδομάδα.

Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζουμε για αυτά;

Τα πρόωρα και όψιμα βρέφη έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νευροαναπτυξιακών αποκλίσεων στην ανάπτυξή τους, στην κίνηση, το λόγο/ομιλία και την επικοινωνία.

Γιατί είναι σημαντικό να προσεγγίζουμε διεπιστημονικά;

Οι τομείς ανάπτυξης είναι οι κρίκοι της ίδιας αλυσίδας. Οι οπτικές δεξιότητες, ο μυικός τόνος, η στάση του σώματος, το αισθητηριακό σύστημα είναι άμεσα συνδεδεμένα με την επικοινωνία, την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας.

Πότε ένα βρέφος ξεκινά ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης;

Στον 5-6 μήνα της ζωής μια εξειδικευμένη ομάδα είναι σε θέση να εντοπίσει τα red flags  για κάθε βρέφος. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το APCAR SCORE,  είναι σε θέση να εντοπίσει τις αποκλίσεις στην ανάπτυξη και να παραπέμψει σε πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης.

Γιατί στις μέρες μας γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση για την πρώιμη παρέμβαση;

Ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και των αποκλίσεων στην ανάπτυξη ενός νηπίου ή βρέφους συνδέεται και με την έγκαιρη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των δυσκολιών. Όσο νωρίτερα  εντάξουμε το παιδί σε πρόγραμμα παρέμβασης, τόσο μικρότερη θα είναι η «ψαλίδα αποκλίσεων» σε σχέση με τους συνομήλικους. Άρα θα πετύχουμε τα μέγιστα των δυνατοτήτων του παιδιού σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερο κόπο και χρήματα.

Γράφει: η Μαρούσα Φειδάντση – Λογοθεραπεύτρια MSc, Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής 4ου Συνεδρίου Λογοθεραπείας ΣΕΛΛΕ, Πρόεδρος Επιτροπής Δεοντολογίας ΣΕΛΛΕ