Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Ειδικού Νηπιαγωγείου Αγίου Αθανάσιου Θεσσαλονίκης σε επιστολή του διαμαρτύρεται, για τις συνθήκες στο συγκεκριμένο ειδικό σχολείο αλλά και για τις σοβαρές ελλείψεις σε απαραίτητο προσωπικό.
Το κείμενο της επιστολής:
ΠΡΟΣ: Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΔΥΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Είμαστε οι γονείς των παιδιών του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αγίου Αθανασίου και θα θέλαμε να σας παραθέσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά μας λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που λαμβάνουν χώρα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα.
Αρχικά, τα παιδιά φέτος είναι οχτώ, με ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς να αυξηθεί ο αριθμός. Τα νήπια είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού. Υπάρχουν δύο μικρές αίθουσες όπου η μία βρίσκεται στο χώρο της κουζίνας με ντουλάπια, συρτάρια, φούρνο, νεροχύτη, με αποτέλεσμα ο χώρος που μένει ελεύθερος να είναι ελάχιστος. Το πιο σημαντικό όμως είναι η πιθανότητα ατυχήματος σε έναν τέτοιο χώρο καθώς μιλάμε για παιδιά με ιδιαιτερότητες και με σύνδρομα που τους καθιστούν υπερκινητικά. Επίσης υπάρχουν νήπια με κινητικά προβλήματα που μέσα σε αυτή την αίθουσα η κίνησή τους δυσχεραίνεται αρκετά.
Το πια σοβαρό πρόβλημα σχετίζεται με την έλλειψη προσωπικού. Δεν υπάρχει καμία ειδικότητα που να ανήκει στο ειδικό νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου, όπως φυσιοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής καθώς και νοσηλευτικό προσωπικό όπου είναι άκρως απαραίτητοι μιας και αναφερόμαστε σε ειδικό σχολείο.
Ημερίδα για τον αυτισμό στον 21ο αιώνα με τον Tony Attwood
Υποτίθεται πως στέλνουμε τα παιδιά μας σε ειδικά σχολεία γιατί υπάρχει το κατάλληλο και ειδικό προσωπικό για να βοηθηθούν περισσότερο. Στην πραγματικότητα παλεύουν καθημερινά δύο νηπιαγωγοί και ένα ειδικό βοηθητικό προσωπικό με 8 μικρά παιδιά νηπιαγωγείου με όλες τις δυσκολίες που έχει το καθένα. Καλούνται να κάνουν το μάθημα που πρέπει, να σιτίσουν αυτά τα παιδιά όπου τα περισσότερα δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, να τα αλλάξουν πάνα ή να τα πάνε στην τουαλέτα.
Επίσης, να ηρεμήσουν κάποιο από τα παιδιά που έχει αναστατωθεί καθώς μιλάμε για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να τα προστατέψουν από τα ξεσπάσματα Θυμού και κρίσεων, όπου είναι συχνά. Επιπρόσθετα, κάποια από τα παιδιά χρειάζονται βοήθεια και στήριξη επειδή έχουν και κινητικά προβλήματα και θα πρέπει να βγαίνει κάθε φορά ένας εκπαιδευτικός εκτός τάξης για να το ηρεμήσει.
Θα έπρεπε σαν αρμόδιοι να προσπαθήσετε να φροντίσετε με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα παιδιά. Ο χρόνος φοίτησής τους σε αυτό το χώρο πρέπει να βελτιωθεί στον μέγιστο βαθμό μιας και μιλάμε για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,τα οποία χρήζουν βοήθειας, φροντίδας και προστασίας κάθε στιγμή, στο χρόνο παραμονής τους στο σχολικό περιβάλλον.
Κλείνοντας, πρέπει να τονιστεί ότι το σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς δεν υπήρχαν ούτε τα βασικά. Ξεκίνησε η χρονιά με μία νηπιαγωγό μόνη της, χωρίς βοηθητικό προσωπικό και με τεράστιες ελλείψεις στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου.
Απαιτούμε να δοθούν λύσεις άμεσα και να διευθετηθούν τα προβλήματα που σας αναφέραμε. Δώστε περισσότερη σημασία στα ειδικά σχολεία και στα παιδιά μας γιατί το έχουν ανάγκη.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ