ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απόπειρα Συρρίκνωσης του Ειδικού Σχολείου Κορίνθου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΜΕΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ TA ΕΥΚΟΛΑ ΘΥΜΑΤΑ

 

Έγινε γνωστή στην Διεύθυνση, στους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Σχολείου Κορίνθου, στο Σύλλογο μας και στο Σωματείο Γονέων παιδιών με Αυτισμό Κορινθίας Φάσμα η απόφαση (έτσι μας ανακοινώθηκε προφορικά και όχι η πρόθεση) του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία ορίζει να παραχωρηθεί μία (1) αίθουσα διδασκαλίας του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου στο 1ο Νηπιαγωγείο Κορίνθου, με αιτιολογία την αύξηση των εγγραφών των νηπίων.

 

Αυτό συνέβη αιφνιδίως, χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση ώστε να διατυπωθεί η γνώμη των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων, των Συλλόγων Διδασκόντων και να συζητηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους στο εάν αυτό εξυπηρετεί όλους τους μαθητές και κηδεμόνες αυτών, όπως προβλέπεται σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 2 του Προεδρικού διατάγματος 79/2017, γεγονός το οποίο και αποδοκιμάζουμε!!!

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου ΗΔΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ανά αίθουσα. Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών ΑΜΕΑ όπως τα παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, ενώ η πρόβλεψη του Ν. 4452 ΦΕΚ 17/15-02-2017 είναι να λειτουργούν σε περιπτώσεις τμήματα με τρείς (3) μαθητές, το αναφερόμενο σχολείο λειτουργεί κατά κανόνα έχοντας πέντε με επτά (5-7) μαθητές ανά τάξη.

Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι λιγότερες από αυτές που προβλέπονται: οκτώ (8) αντί εννέα (9).Τα τμήματα είναι 9, τα οποία στεγάζονται σε 8 αίθουσες ,εκ των οποίων οι 6 είναι κανονικές αίθουσες διδασκαλίας και οι 2 ήταν ΑΠΟΘΗΚΕΣ που μετατράπηκαν σε τάξεις χάρη στο μεράκι και την φιλοτιμία των Διδασκόντων και της Διεύθυνσης του σχολείου.

Μετά το Πάσχα διορίστηκε φυσικοθεραπευτής χάριν στις συντονισμένες ενέργειες του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον οποίο και ευχαριστούμε για τη διαχρονική συμπαράσταση και προσφορά του στο Ειδικό σχολείο. Από τα ανωτέρω ο φυσικοθεραπευτής δεν έχει το χώρο για να λειτουργήσει κατά την ειδικότητά του!

Η στέρηση ακόμα μίας (1) αίθουσας από τα παιδιά μας θα αναγκάσει να στοιβαχτούν σε ακόμα μικρότερο χώρο καθιστώντας αδύνατο το εκπαιδευτικό έργο των δασκάλων.

Επίσης, η μετατροπή της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του Ειδικού σχολείου σε αίθουσα διδασκαλίας, όπως προτάθηκε, ΣΤΕΡΕΙ τα παιδιά από την πληθώρα των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους , όπως μουσικοκινητική αγωγή, αγγειοπλαστική, θεατρικό παιχνίδι και το σπουδαιότερο όλων η προετοιμασία των εκδηλώσεων του σχολείου, στις οποίες συμμετέχουν όλα τα παιδιά του σχολείου καθ΄ ότι έχουν ως γνωστό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα, ανάλογα με τις δυνατότητες των παιδιών.

Επίσης, η συστέγαση ενός τμήματος Γενικού Νηπιαγωγείου με το Ειδικό Σχολείο, εκτός από αντίθετη στην Υπουργική απόφαση του κτιριολογικού προγράμματος για τα Ειδικά σχολεία είναι μη λειτουργική, αλλά και άκρως επικίνδυνη για τους μικρούς μαθητές.
Ελλοχεύουν καθημερινοί κίνδυνοι από τη συμπεριφορά των μαθητών ιδιαίτερα αυτών με αυτισμό, ενώ ΔΕΝ θα υπάρχει η προβλεπόμενη αίθουσα ηρεμίας για τους μαθητές που χτυπούν τους άλλους ή αυτοτραυματίζονται ενώ βρίσκονται σε κρίση. Και η κρίση είναι καθημερινό φαινόμενο στα Ειδικά Σχολεία!!!

 

Όμως, το σπουδαιότερο όλων και το οποίο πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ΄ όψιν είναι ότι η ύπαρξη στον ίδιο χώρο νηπίων και προνηπίων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της διαρκούς όχλησης γεγονός το οποίο ιατρικώς σε αυτά τα παιδιά του Ειδικού σχολείου(με Αυτισμό, ΔΕΠΥκλπ) θα προκαλέσει αύξηση των διεγέρσεων, αύξηση της συχνότητας των διεγερτικών κρίσεων, επιδείνωση των εμμονών και στερεοτυπιών με αποτέλεσμα τον πλήρη αποσυντονισμό των παιδιών με επιπτώσεις στη μαθησιακή τους πορεία και την ψυχική τους ισορροπία.
Γνωρίζετε ότι, με την αύξηση των διαγνώσεων Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος και όχι μόνο αναμένεται μεγαλύτερο κύμα εγγραφών νέων μαθητών καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους, καθώς οι αξιολογήσεις μαθητών από τα ΚΕΣΥ τροφοδοτούν το Εδικό Σχολείο όλο τον χρόνο.

 

ΔΙΕΡΩΤΩΜΕΘΑ ΕΥΛΟΓΩΣ:

1) Που θα χωρέσουν οι νέοι μαθητές;;;;

2) Πόσοι μαθητές θα στοιβαχτούν στα τμήματα;;;;;

 

 

school

 

Παραβιάζονται τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ των ΑΜΕΑ!!!

 

Γεννάται πλέον το ζήτημα της αξιοπρέπειας των παιδιών, αφού αντί να δοθεί παραπάνω χώρος ώστε να συνεχιστεί το ουσιώδες και θαυμαστό έργο του Ειδικού Σχολείου με υψηλό επίπεδο φροντίδας, θα απαξιωθεί σε χώρο αποθήκευσης ψυχών πράγμα που δεν θα επιτρέψουμε.

Ως γονείς έχουμε κατανόηση στο πρόβλημα των γονέων που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Νηπιαγωγείο για αυτό πρέπει να επισημάνουμε:

• Ότι παρόλο που είναι γνωστό ότι εδώ και ένα (1) χρόνο με την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία θα υπήρχε πρόβλημα χώρου, καμία ενέργεια δεν έγινε προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου για εύρεση νέων χώρων, παρά βρέθηκε τελευταίες ημέρες των εγγραφών η εύκολη λύση της αρπαγής του λιγοστού χώρου των παιδιών με Αναπηρίες.

• Ότι υπάρχουν σε όμορα νηπιαγωγεία στη Κόρινθο κενές θέσεις για όλα τα παιδιά χωρίς να γίνει καμία συγχώνευση και μεταφορά.

• Mήπως χρειάζεται γενικότερα ένας ενδελεχής έλεγχος για εξακρίβωση τυχόν δηλωμένων ψεύτικων διευθύνσεων γονέων που δημιουργεί συνωστισμό σε δημοφιλή νηπιαγωγεία και αφήνει κενές θέσεις σε λιγότερο επιθυμητά νηπιαγωγεία;;;;;;

• Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία και των δύο (2) μονάδων, με την είσοδο νηπίων στο χώρο του Ειδικού Σχολείου;;; Οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού σχολείου χρειάζονται ένα δομημένο ήρεμο σχολικό περιβάλλον χωρίς φασαρία ,κάτι που θα διαταραχθεί με τη συστέγαση ενός τμήματος Νηπιαγωγείου σε ακριβώς διπλανή αίθουσα.

• Ο συνωστισμός παιδιών και συνύπαρξη σε διπλανές αίθουσες νηπίων και προνηπίων με παιδιά με αναπηρία εκτός από δυσλειτουργίες μπορεί να δημιουργήσει και προβλήματα ασφάλειάς τους!!!!

 

Σε μια εποχή που τα παιδιά ΑΜΕΑ αντιμετωπίζουν περικοπές στις θεραπείες τους, οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν προσχώματα στην αποζημίωση των θεραπειών αυτών και λοιδορούνται δημοσίως άτομα ΑΜΕΑ από πολιτικά στελέχη, για άλλη μια φορά τα παιδιά μας, τα παιδιά όλων μας, αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και ως πολίτες β κατηγορίας

Πρόκειται, λοιπόν, για μια πρόταση-μπάλωμα η οποία επί της ουσίας κρύβει κάτω από το χαλί τα διαχρονικά προβλήματα όσον αφορά το κτιριακό ζήτημα (και ειδικά για τα νηπιαγωγεία της πόλης της Κορίνθου), ενώ ταυτόχρονα δίνει ένα ακόμα χτύπημα στη πολύπαθη Ειδική Αγωγή.
Η εκάστοτε κυβέρνηση, πρωτίστως, έχει την άμεση ευθύνη για τη μελέτη και το σχεδιασμό για την ανέγερση νέων σχολείων, την επισκευή και συντήρηση των υπαρχόντων, τον αντισεισμικό έλεγχο όλων των κτιρίων, καθώς και την άμεση αντισεισμική θωράκιση, όπου διαπιστωθεί.

Ως γονείς, θα αντιταχθούμε πλήρως στη προσπάθεια απαξίωσης του σχολείου μας. Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε ενέργεια υποβαθμίζει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, είναι αποτέλεσμα πολιτικής διακρίσεων και θα υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια την ασφάλεια και το δικαίωμα τη σωστή εκπαίδευση των παιδιών που χρήζουν της αγάπης της φροντίδας και του σεβασμού όλων μας.

Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο:

• Ενημέρωση των τοπικών αρχών,πολιτικών φορέων και συλλόγων.
• Ενημέρωση της κοινωνίας τοπικά και πανελλαδικά καθώς και των ΜΜΕ.
• Στον αγώνα μας δεν θα είμαστε μόνοι.
• Και αν παραστεί ανάγκη θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα νομικά μέσα που προβλέπονται από το Σύνταγμα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών μας στις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και στη ζωή. Πολλά από τα παιδιά μας δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφραστούν λεκτικά.
Θα γίνουμε η φωνή τους.

 

Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ

 

Το διαβάσαμε: Φάσμα Σωματείο Γονέων Παιδιών Με Αυτισμό & Asperger Κορινθιας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *