Η ΕΣΑμεΑ μεταφέρει με επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας τη δίκαιη διαμαρτυρία του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger, σχετικά με τα προβλήματα εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Υψηλής Λειτουργικότητας Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος /Σύνδρομο Άσπεργκερ, καθώς και τον αποκλεισμό τους από την ευεργετική ρύθμιση της εισαγωγής ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση της χώρας μας δεν συμπεριλαμβάνει ειδικές μεθόδους και συστήματα υποστήριξης για τους μαθητές με Υψηλής Λειτουργικότητας Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος/ Σύνδρομο Άσπεργκερ, αλλά ούτε και στο πρόσφατο σχέδιο νόμου για την Αναβάθμιση του Σχολείου γίνεται κάποια αναφορά σε αυτό, με αποτέλεσμα να μην δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους μαθητές για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, στο ν.3794/2009, με τον οποίο προβλέπεται η Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, δεν συμπεριλαμβάνονται μαθητές με σύνδρομο Άσπεργκερ.
Η μη συμπερίληψη των ατόμων της συγκεκριμένης κατηγορίας αναπηρίας στην ανωτέρω ευεργετική ρύθμιση, αποτελεί μεγάλη αδικία και συνιστά διακριτική και άνιση μεταχείριση εις βάρους τους.
Η πρόβλεψη ειδικών τρόπων υποστήριξης των μαθητών με Υψηλής Λειτουργικότητας Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος / Σύνδρομο Άσπεργκερ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ειδικών συνθηκών εξέτασης, για τη σωστή αξιολόγησή τους, καθώς και η ρητή συμπερίληψη των μαθητών αυτών στις κατηγορίες των ατόμων που εισάγονται σε ΑΕΙ/ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις είναι επιβεβλημένα.
Διαβάστε ακόμη…
Aόρατοι οι μαθητές με αναπηρία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
Πηγή: https://www.esamea.gr/