ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ Mαρούσι
ΑΤΤΙΚΗ
Η Σοφία Κουκουβίνου είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Κλινικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Surrey (MSc) και πτυχίου Bachelor of Science (BSc – Honours) στην Ψυχολογία.
Mέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού, με οργανική θέση σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας.
Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία από το 1987 σε εκπαιδευτικά πλαίσια για ΑμεΑ στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα (Ίδρυμα Παμμακάριστος, ΚΕΔΔΥ, ΣΜΕΑ) τόσο ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας στην αξιολόγηση και αποκατάσταση αναπτυξιακών διαταραχών, όσο και ως μέλος της επιστημονικής ομάδας σε προγράμματα όπως: “Επιμόρφωση -Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών στον Αυτισμό» της Παμμακαρίστου (1998 – 2001), ως εξωτερικός συνεργάτης του ΕΚΠΑ για το έργο «Δημιουργία περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας για άτομα με αυτιστικό σύνδρομο» (1998 – 2000), τον σχεδιασμό και προετοιμασία του ICF του ΙΚΠΑ κ.α.
Είναι εκπαιδεύτρια του προγράμματος εναλλακτικής επικοινωνίας ΜΑΚΑΤΟΝ, ενώ έχει εκπαιδευτεί στην χρήση TEACCH, στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, τα Social Stories κι έχει συμμετάσχει στην ερευνητική ομάδα του ΠΝΑ για την επίδραση φαρμακοθεραπείας σε παιδιά με αυτισμό.
Είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας του έργου: Σχεδιασμός και Προετοιμασία για την Εφαρμογή Νέου Συστήματος Αξιολόγησης της Αναπηρίας και Λειτουργικότητας ICF στην Κύπρο, στη βάση της Διεθνούς Ταξινόμησης της Λειτουργικότητας της Αναπηρίας και της Υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στα πλαίσια του έργου «Εφαρμογή Νέου Συστήματος Αξιολόγησης της Αναπηρίας και Λειτουργικότητας», 2007-13 καθώς και ειδική σύμβουλος έργου στο ΙΠΑΠ ‘Θεοτόκος‘ για την εφαρμογή του ICF στο έργο της ψηφιακής σύγκλισης «Ανάπτυξη & Παροχή Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του Ιδρύματος Ι.Π.Α.Π. «Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ» για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Νοητική Υστέρηση και άλλες Αναπτυξιακές Ανεπάρκειες στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (2014).
Εργασίες
1988 Οι Νευροψυχολογικές παράμετροι της Δυσλεξίας. 3ο Πανελλήνιο συνέδριο Ψυχολογίας, Αθήνα 5 Φεβρουαρίου.
1994 Η χρήση της Logo στην αποκατάσταση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό λόγο, 2ο Συνέδριο Εκπαιδευτικής Πληροφορικής, Αθήνα 11- 13 Νοεμβρίου 1994
1997 Αξιολόγηση Γνωστικού Δυναμικού Ατόμων με Κινητική Αναπηρία, 1ο Πανελλαδικό Ιατροκοινωνικό Συνέδριο, Πανελλαδικός Σύνδεσμος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων, Αθήνα, Οκτώβριος, 1997.
2000 Employing virtual reality for aiding the organization of autistic children’s behavior in everyday tasks, An International conference on autism and special needs Sardinia, September 2000.
2003 Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία, Τρόποι Αντιμετώπισης, Ημερίδα του 1ου Γραφείου Δ.Ε. Δυτικής Αττικής του ΥΠΕΠΘ.
2005 ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΤΑ WISC III ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΕΠΙΔΟΣΗ, 10ο Συνέδριο Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, Θεσσαλονίκη, Μάιος, 2005.
2007 Σχολική ένταξη παιδιών με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες: οι παράμετροι της ψυχολογικής παρέμβασης», 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Ρέθυμνο, Απρίλιος 2007.
2010 Σχολική Οργάνωση και αποτελεσματικές πρακτικές συνεκπαίδευσης για μαθητή με αυτισμό, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής, ΕΚΠΑ, Απρίλιος 2010.
2015 Προφίλ Λειτουργικότητας παιδιών με αυτισμό κατά ICF, 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Αυτισμού.