ΑΠΟΨΕΙΣ

“Ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει την σημαία”… Γιατί;

Διαβάζω ότι η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως θα καταργηθεί η κλήρωση στο δημοτικό για τους σημαιοφόρους και πως μόνο “ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει την σημαία”. Όσοι γονείς έχουμε παιδιά που πήγαιναν στο δημοτικό πριν 4-5 χρόνια και πιο πριν, θυμόμαστε ότι η κλήρωση γινόταν και τότε. Απλά ήταν ανάμεσα σε 4 ή 5 παιδιά που είχαν πάρει «καθαρό δεκάρι».

 

της Κατερίνας Παριανού – #proud_autism_mom

 

Τα τελευταία χρόνια η κλήρωση γίνεται ανάμεσα σε όλους τους μαθητές της τάξης. Η σύσταση λοιπόν της τάξης μπορεί να είναι η εξής: μαθητές αριστούχοι, καλοί ή μέτριοι, με μαθησιακά προβλήματα, με διάσπαση προσοχής και κάποιοι στο φάσμα του αυτισμού.

Οι τρεις τελευταίες κατηγορίες είναι μαθητές που καταβάλουν διπλάσια προσπάθεια για τις επιδόσεις τους, κι αυτό όχι γιατί είναι “σκράπες”, αλλά γιατί ο δυσλεκτικός είναι καλύτερος στα προφορικά αντί των γραπτών, γιατί το παιδί που έχει διάσπαση θέλει κάποιον να τον επαναφέρει και ίσως λίγο περισσότερο χρόνο στην εξέταση και τέλος ο αυτιστικός υψηλής λειτουργικότητας που πηγαίνει σε τυπικό σχολείο,  χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο ο “επεξεργαστής’” του. Κατά τα άλλα όμως είναι πανέξυπνοι και το κράτος τους “παρέχει” Παράλληλη Στήριξη κατά την διάρκεια των μαθημάτων. Επίσης ξέρουμε ότι σε μερικές κατηγορίες μαθημάτων, οι αυτιστικοί υψηλής λειτουργικότητας μπορεί και να είναι ευφυείς, πέραν του “κανονικού”. Όμως αυτά τα παιδιά συνήθως δεν παίρνουν “δεκάρια”.

Άρα τί τους λέμε;  Ότι όσο και αν προσπαθείς, πάντα θα είσαι «εκτός». Δεν μιλάμε για γυμνάσιο και λύκειο, όλοι ξέρουμε πώς μετατρέπονται εκεί τα δεκάρια του δημοτικού. Μιλάμε για παιδιά του δημοτικού, για τρυφερές ψυχές.
Ακόμη και ένας μαθητής που δείχνει να είναι αδιάφορος, έχουμε αναρωτηθεί σε τι οικογενειακό περιβάλλον μεγαλώνει; Ίσως χωρίς στήριξη στη μελέτη;

Και όχι, δεν δίνουμε λάθος εντυπώσεις, απλά δίνουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουν σ’ ένα σύνολο… Αυτό μόνο….

 

Γράφει: η Κατερίνα Παριανού – #proud_autism_mom

 

ΥΓ 1: Ο Ιάσονας δεν πήγε ποτέ σε τυπικό σχολείο, μόνο σε ειδικό. Η αγωνία μου δεν ήταν αν θα γίνει σημαιοφόρος, αλλά, αν θα μάθει να πιάνει σωστά το πιρούνι και το κουτάλι, να μάθει να αυτοεξυπηρετείται κλπ.

ΥΓ 2: Έχετε δει μανούλες να “ξεκατινιάζονται” έξω από τα κάγκελα του σχολείου για το ποιας το παιδί άξιζε να είναι σημαιοφόρος;

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *