Τροχαίο δυστύχημα έγινε στις 22:30 βράδυ της Κυριακής στη Λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, με θύμα έναν 40χρονο ο οποίος κινούνταν με αναπηρικό αμαξίδιο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ οδηγός του ΙΧ ήταν ένας 87χρονος ο οποίος έχει συλληφθεί όπως προβλέπεται στις περιπτώσεις τροχαίων δυστυχημάτων. Το ΙΧ παρέσυρε και σκότωσε τον άτυχο άνδρα μαζί με το ένα από τα δύο του σκυλιά που τον συνόδευαν. Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται πως ο οδηγός του ΙΧ είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.
Ο 40χρονος μεταφέρθηκε στο Ασκληπιείο Βούλας και λίγη ώρα αργότερα διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Έρευνα για το δυστύχημα διενεργεί η Τροχαία και έχει ξεκινήσει προανάκριση για τα αίτια της τραγωδίας.
Στο μεταξύ, όπως μεταδίδει το zoosos.gr, η Λαμπρινή Ανδρεάδου, μέλος της Φιλοζωικής Ομάδας Βούλας, αναφερόμενη στον θάνατο του άνδρα τον οποίο είχε δει να μετακινείται μαζί με τα σκυλάκια του στην περιοχή της Γλυφάδας πριν από μερικές ημέρες, δημοσίευσε το παρακάτω βίντεο και έγραψε στα social media:
«Προσεχώς και σε διαφορετικές συνθήκες σκόπευα να γράψω ένα αφιέρωμα σχετικά με τον άνθρωπο που κυκλοφορεί με αμαξίδιο μαζί με τα 2 Σπιτς σκυλάκια του… Εθεάθη την Τετάρτη στη Γλυφάδα και έλαβα το βίντεο που τράβηξε φίλος.
Ήθελα να δείξω πως η θέληση και η αγάπη του ανθρώπου για τους τετράποδους φίλους του δεν έχει δικαιολογίες και όρια και έχει δυσκολίες. Παρόλο που οι συνθήκες δεν ευνοούσαν ούτε καν τον ίδιο για να κινείται όχι μόνο το έκανε αλλά έπαιρνε μαζί του και τα 2 σκυλάκια του όταν εμείς που δεν έχουμε κάποια αναπηρία, βαριόμαστε να βγάλουμε τα σκυλιά μας βόλτα αφού βαριόμαστε να σηκωθούμε από τον καναπέ αφήνοντας το τηλεκοντρόλ και το κινητό.
Αυτός ο άνθρωπος δεν ζει πια… Ένας ηλικιωμένος στο ύψος του Ribas απόψε με το ΙΧ του, έπεσε πάνω του σκοτώνοντας τον κύριο στο αμαξίδιο ηλικίας 40 ετών και τα 2 σκυλάκια του. Δεν γνωρίζω τα στοιχεία του, δεν χρειαζόταν αλλά ανάπηρο με 2 σκυλάκια στους δρόμους μόνο αυτόν είχα δει όλα αυτά τα χρόνια. Μακάρι να ήταν ψέμα».
Ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ
Με αίσθημα ευθύνης και με βαθιά θλίψη για τον αδόκητο θάνατο του συναδέλφου μας με κινητική αναπηρία χθες το βράδυ σε τροχαίο ατύχημα στην παραλιακή, επισημαίνουμε:
Τρίτον, το κράτος, η περιφέρεια, οι δήμοι, οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα νομοθετικά μέτρα που απαιτούνται για να διασφαλίζουν την άσκηση αυτού του δικαιώματος, χωρίς εξαιρέσεις, χωρίς εκπτώσεις.
Τέταρτον, η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να επανεξετάσει τη νομοθεσία και τους κανονισμούς για τη χορήγηση άδειας οδήγησης, με βάση τα διεθνή πρότυπα, την ιατρική επιστήμη και χωρίς οποιονδήποτε ηλικιακό ρατσισμό.
Πέμπτον, τα άτομα με κινητική αναπηρία πρέπει να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και ανεξαρτησία, με βάση συγκεκριμένους κανονισμούς και με την κατασκευή συγκεκριμένων υποδομών, δηλαδή πεζοδρόμια, ειδικές λωρίδες στο οδόστρωμα με συγκεκριμένη σήμανση.
Το χθεσινό θανατηφόρο αυτοκινητιστικό ατύχημα στην παραλιακή, πρέπει να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη για να μην θρηνήσουμε και άλλα θύματα στο μέλλον. Καλούμε την κυβέρνηση, την περιφέρεια, τους δήμους, να πράξουν εδώ και τώρα, αυτά που τόσες φορές η Ε.Σ.Α.μεΑ. και οι οργανώσεις της έχουν θέσει υπόψη τους.
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. θα θέσει αυτό το θέμα στην Υφυπουργό Μεταφορών, κα Αλεξοπούλου, στην προγραμματισμένη συνάντηση την ερχόμενη Πέμπτη 24 Αυγούστου.
Ανάρτηση του Αντώνη Ρέλλα, ανάπηρου ακτιβιστή, σκηνοθέτη
Ο Γιώργος ήταν ένας δραστήριος ανάπηρος και συνήθως συναντώμασταν σε καλλιτεχνικές δράσεις που ήταν προσβάσιμες.
Χαμογελαστός και λιγομίλητος.
Αντιμετώπιζε τα καθημερινά εμπόδια που έχουμε όλα τα ανάπηρα άτομα στην καθημερινότητα μας με πείσμα.
Χθες το βράδυ ο Γιώργος επέστρεψε από την βόλτα του με τα δυο spitz του και τον παρέσυρε αυτοκίνητο.
Σκοτώθηκε ακαριαία και μαζί του το ένα από τα δυο σκυλιά του.
Το ρίσκο που πήρε ο Γιώργος και του στοίχησε τη ζωή το παίρνουμε όλα τα ανάπηρα άτομα καθημερινά.
Οι πόλεις μας είναι σχεδιασμένες για το ανθρωπομετρικό πρότυπο της κανονικότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ρισκάρουμε αν θέλουμε να ζήσουμε όπως οι μη ανάπηροι.
Καθημερινά βγαίνουμε στο οδόστρωμα με τα αμαξίδια μας διότι δεν υπάρχουν πεζοδρομία για να κυκλοφορήσουμε και όσα υπάρχουν είναι ακατάλληλα για να μετακινηθείς με αμαξίδιο.
Τα ανάπηρα άτομα αποτελούμε το 15% της κοινωνίας και αν υπολογίσουμε και τα εμποδιζόμενα πρόσωπα αγγίζουμε το 50%.
Αν στην καθημερινότητα δεν μας συναντάτε δεν συμβαίνει εξαιτίας της βλάβης στο σώμα μας αλλά του τρόπου που έχουν δομηθεί οι κοινωνίες μας και μας αποκλείουν από την κοινωνική αλληλεπίδραση.
Αν ακούσετε σήμερα στα ΜΜΕ ότι την ευθύνη του δυστυχήματος έχει αποκλειστικά ο υπερήλικας οδηγός και η υπερβολική ταχύτητα ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΟΛΗ την αλήθεια.
Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει.
Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του Γιώργου και στην Ειρήνη.
Αντίο, Γιώργο.
ΥΓ: λανθασμένα αναφέρουν ότι ο Γιώργος κινούνταν με «ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο». Ο Γιώργος ήταν με χειροκίνητο αμαξίδιο στο οποίο τοποθετούσε προαφαιρούμενο εμπρόσθιο μηχανισμό ηλεκτροκίνησης.
ΥΓ2: το συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας, υπαγόμενο στον Πρωθυπουργό, η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, νιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί για το ζήτημα; Τουλάχιστον τα ανάπηρα μέλη του;