Αικατερίνη Ψαλιδοπούλου – Λογοθεραπεύτρια

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Αγαθουπόλεως 56, Πλ. Αμερικής, ΑΘΗΝΑ



 

 

 


Επαγγελματική εμπειρια

11/2016 – σήμερα

Λογοθεραπεύτρια στο κέντρο θεραπειών “Παιδίον Πράξις”. Δουλεύω κυρίως με παιδιά τυπικής ανάπτυξης με αρθρωτικές – φωνολογικές δυσκολίες και ΔΕΠ/Υ.

9/2016-σήμερα

Λογοθεραπεύτρια στο “Αστεριών Δράσεις” – Πολυχώρος/Κέντρο Θεραπειών. Δουλεύω κυρίως με παιδιά με βαρύ αυτισμό και νοητική υστέρηση.

9/2015 – σήμερα

Συνεργάζομαι ως λογοθεραπεύτρια – εξωτερικός συνεργάτης με το “Έναυσμα” – Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας. Έχω αναλάβει κατ’ οίκον παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠ/Υ.

1/2010 – 7/2014

Καθηγήτρια-Φιλόλογος στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων. Εργαζόμουν στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων από τον Ιανουάριο του 2010. Αρχικά, λόγω του μεταπτυχιακού μου από το Παιδαγωγικό Τμήμα Αθηνών, εργάστηκα στο Δημοτικό μέχρι τον Ιούνιο του 2010 και δίδαξα γεωγραφία, θρησκευτικά και κοινωνική και πολιτική αγωγή στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού και θεατρικό παιχνίδι στη πρώτη δημοτικού. Στη συνέχεια, άλλαξα βαθμίδα και ανέβηκα στο Γυμνάσιο όπου παρέμεινα μέχρι τον Ιούνιο 2014. Στο Γυμνάσιο δίδαξα τα παρακάτω μαθήματα: 1) Νέα Ελληνικά στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, 2) Ιστορία στην Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, 3) Αρχαία Ελληνικά στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου και 4) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στην Γ΄ Γυμνασίου. Οι δραστηριότητές μου πέραν της διδασκαλίας όλα αυτά τα χρόνια ήταν οι εξής:

  • Ανέλαβα με αρκετά μεγάλη επιτυχία επί τρεις συνεχόμενες χρονιές το πρόγραμμα μαθητικών ανταλλαγών με το μαριανό σχολείο της επαρχίας Maristes Sans- Les Corts, που βρίσκεται στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Το πρόγραμμα αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους Έλληνες μαθητές, γιατί έρχονται σε επαφή με έναν άλλο πολιτισμό που έχει τόσες ομοιότητες όσες και διαφορές με το δικό μας, αλλά και αποκτούν δεσμούς φιλίας με τους Καταλανούς συμμαθητές τους.
  • Την περίοδο 2013-2014 είχα αναλάβει το πρόγραμμα Ecomobility που απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και έχει ως βασικό θέμα την οικολογική μετακίνηση, καθώς και τους λόγους για τους οποίους δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, ρύπανση κτλ. σε πανελλαδικό επίπεδο. Να σημειωθεί, επίσης, το γεγονός ότι κερδίσαμε ειδικό έπαινο για την ευρηματική προσέγγιση στην έρευνα.
  • Επί τρία συναπτά έτη ανέλαβα σε συνεργασία με τη μουσικό του σχολείου μας τις ερευνητικές εργασίες της Α΄ και Β΄ Λυκείου με θέματα: 1) Ψυχολογία της Μουσικής, 2) Μουσικοθεραπεία, 3) Οικονομική κρίση ή κρίση αξιών; 4) Δημιουργώντας μουσική στον Καβάφη, 5) Άνθρωποι ανόητοι ή άνθρωποι πρότυπα.
  • Την περίοδο 2011-2014 υπήρξα μέλος-συντονίστρια της ομάδας «Αγωγής Υγείας» του σχολείου μας. Στόχος μας ήταν η πρόληψη και ο περιορισμός φαινομένων, που απειλούν την ψυχική και σωματική υγεία των νεαρών ατόμων-μαθητών. Όλες οι δράσεις μας απευθύνονταν τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς τους και υλοποιούνταν με την ενεργή συμμετοχή τους.

1/2008- 1/2010

Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών – ΚΕΠΕ.
Αμερικής 11, 106 72 Αθήνα, Ελλάδα.
(Ερευνητικό ίδρυμα οικονομικών μελετών).

Από 2/1/2008 εργαζόμουν στο ΚΕΠΕ στο Τμήμα Εκδόσεων και ασχολιόμουν με διοικητική-γραμματειακή εργασία που αφορούσε την έκδοση των οικονομικών μελετών του Κέντρου (συμβάσεις με τυπογράφους και επιμελητές, οργάνωση της παρουσίασης των βιβλίων, αποστολή των βιβλίων στις βιβλιοθήκες και τους λοιπούς φορείς, ενημέρωση του δικτυακού τόπου του ΚΕΠΕ με τις νέες εκδόσεις του κτλ.). Είχα, επίσης, την ευκαιρία να μάθω λεπτομερώς όλα τα στάδια της διαδικασίας έκδοσης ενός βιβλίου (γλωσσική επιμέλεια και τυπογραφικές διορθώσεις, τεχνική επιμέλεια, συνεννόηση με τους συγγραφείς κτλ.).

2/2008 – 6/2014

Εθελοντική εργασία στο Κέντρο Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρίες (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) στην Κεφαλλονιά.

3/2007 – σήμερα

Ιδιαίτερα μαθήματα λογοθεραπείας σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γλώσσα, στα μαθηματικά και κυρίως στην άρθρωση και στην εκφορά κάποιων συμφώνων. Ως φιλόλογος-ειδική παιδαγωγός έχω αναλάβει τη μαθησιακή υποστήριξη και την κατάκτηση τεχνικών οργάνωσης μελέτης μαθητών δημοτικού και γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠ/Υ και ΔΑΔ (αυτισμός και σύνδρομο Asperger).

1/2006- 11/2007

Αυτήν την περίοδο εργάστηκα στις Εκδόσεις Κορυφή ως άμισθη μαθητευόμενη επιμελήτρια των εκδόσεών τους.

3/2005 – 9/2007          

Πρακτική Άσκηση (περίπου 1200 ώρες) στο πλαίσιο του προγράμματος του μεταπτυχιακού στα:

  1. ΚΕΔΔΥ Β’ Αθηνών σε παιδιά με μαθησιακά προβλήματα.
  2. Παράλληλη στήριξη σε παιδί με ΔΕΠΥ, σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στο 8ο Δημοτικό Αγίας Παρασκευής.
  3. Πρακτική στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Γεωργίου Γεννηματά Αγίας Παρασκευής.
  4. Πρακτική σε ειδικό σχολείο Κωφών και Βαρηκόων στην Αργυρούπολη.
  5. Πρακτική στο σχολείο με αυτιστικά παιδιά «Παμμακάριστος».
  6. Πρακτική σε κέντρο λογοθεραπείας στα Βριλήσσια με έμφαση σε παιδιά με κοχλιακά εμφυτεύματα.
  7. Πρακτική στο κέντρο ‘Αρωγή’, το οποίο ειδικεύεται στη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών και άλλων αναπτυξιακών διαταραχών.
  8. Πρακτική στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών, Ηλιούπολη.

9/2002 – 6/2003      

Διδακτική Άσκηση στο Β’ Γυμνάσιο Ρεθύμνου και στο Α’ ΤΕΕ Ρεθύμνου (περίπου 250 διδακτικές ώρες στην τάξη).

1999-σήμερα

Παράδοση σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου ιδιαίτερων μαθημάτων στην έκθεση, στην ιστορία, στα αρχαία ελληνικά και στην αγγλική γλώσσα.

Εκπαίδευση και καταρτιση

ΣΠΟΥΔΕΣ

2005-2007: Διετείς μεταπτυχιακές σπουδές ειδίκευσης στον Τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (κατεύθυνση Λογοθεραπεία-Συμβουλευτική), στο ΠΤΔΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

1998-2003: Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο).

1998: Απολυτήριο Λυκείου στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων.

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ

  • Οκτώβριος 2015-Ιούνιος 2016: Μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • 15-16 Οκτωβρίου & 22-23 Οκτωβρίου 2016: Παρακολούθησα το Functional ABA: Η Εκπαιδευτική Προσέγγιση της Pyramid, 26 ώρες εκπαίδευση.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

  • Δεκεμβριος 2016. Παρακολούθησα το πρακτικό σεμινάριο «Στοματοπροσωπικές ασκήσεις-Μυολειτουργική αποκατάσταση» που διοργανώνει το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου σε συνεργασία με την ειδικευμένη λογοπεδικό Ανθή Γκίκα.
  • Ιούλιος 2016. Παρακολούθησα το σεμινάριο θεατρικής έκφρασης για εκπαιδευτικούς-ενήλικες ΄΄Θέατρο  στην εκπαίδευση οκτάωρης διάρκειας που οργάνωσε ο πολιτιστικός σύλλογος Ηλιούπολης ΄΄Τέχνης Θεάτρου΄΄, με εμψυχώτρια -ηθοποιό Αργυρώ Δημακέα.
  • Οκτώβριος 2015-Ιούνιος 2016. Παρακολούθησα το 7ο ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο 420 ωρών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έλαβα πιστοποιητικό κατάρτισης.
  • 20-22 Μαΐου 2016. Παρακολούθησα το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
  • 2015, Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων, Διασύνδεση με τις υπηρεσίες των Υπουργείων Δικαιοσύνης και Παιδείας, Ημερίδα Ενημέρωσης, Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού (Παιδοψυχιατρικό Τμήμα).
  • 2014, Κέντρο ανάπτυξης εκπαιδευτικής πολιτικής στη Γ.Σ.Ε.Ε./ΚΑΝΕΠ σε συνεργασία με το ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής (ΙΕΠ) με τίτλο «Εισαγωγή και διαχείριση καινοτομίας στην εκπαιδευτική κοινότητα»
  • 2012, Πρόγραμμα Ενδοεπιχειρησιακής Κατάρτισης (ΛΑΕΚ) με τίτλο «Προηγμένες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
  • 5 Σεπτεμβρίου 2012, Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης με τίτλο «E-class: Ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στο Web 2.0».
  • 16-17 Μαρτίου 2007, «Εξελίξεις στην Ωτορινολαρυγγολογία».
  • 13-14 Ιανουαρίου 2006, «Αυτισμός-Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Ολιστική Διεπιστημονική Προσέγγιση».
  • 20-21 Ιανουαρίου 2006, «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία».
  • 22-26 Ιανουαρίου 2006, «Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές στην προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία.
  • 4 Φεβρουαρίου 2006, «Η αντιμετώπιση των ατόμων με σχιστίες».
  • 11 Φεβρουαρίου 2006, « Οι Κωφοί στη σύγχρονη κοινωνία».
  • 23-25 Ιουνίου 2006, «16ο σεμινάριο κλινικής ακουολογίας – νευροωτολογίας.
  • 15-16-17 Σεπτεμβρίου 2006, «8ο Διεθνές ΩΡΛ σεμινάριο».
  • 11 Νοεμβρίου 2006, «Η Διγλωσσία στην Παιδική Ηλικία».
  • 15 Οκτωβρίου 2005, «Κοχλιακά Εμφυτεύματα: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον.
  • 10 Δεκεμβρίου 2005, «6ο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο».

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΜΕΛΕΤΕΣ

1. Μελέτη για την φιλοσοφία του Επίκουρου (Ηδονή και τα είδη της).

2. Μελέτη σχετικά με την συμπεριφορά των διδύμων κατά την βρεφική και νηπιακή ηλικία.

3. Μεσαιωνική πολιτική φιλοσοφία: Μεσαιωνικοί ηγεμόνες και ο ηγεμόνας του Machiavelli.

4. Φιλοσοφία Ιατρικής με έμφαση σε θέματα βιοηθικής. Όταν η ιατρική μπερδεύεται με το εθιμικό  δίκαιο.

5. Κλινική Ψυχολογία- Σεξουαλικότητα: Φυσιολογική λειτουργία, σεξουαλικές διαταραχές ταυτότητος φύλου.

6. Εργασία σχετική με την διδακτική εμπειρία.

7. Κοχλιακά εμφυτεύματα και παραγωγή λόγου.(Πτυχιακή στα πλαίσια του μεταπτυχιακού).

8. Αυτισμός και διαταραχές επικοινωνίας.

9. Σύνδρομο Asperger.

10. Κριτήρια επίδοσης μεγαλοφυΐας.

11. Παραγωγή και πρόσληψη ομιλίας.

12. Η Κοινωνική διάσταση της γλώσσας σε παιδιά της προσχολικής  ηλικίας.

13. Ερμηνευτικά σχήματα στην εκπαίδευση.