Το πρώτο Σουπερ Μάρκετ στην Ελλάδα φιλικό για άτομα με οπτική αναπηρία εγκαινίασε η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, σε μία εμβληματική πρωτοβουλία που εφαρμόζεται σε κατάστημα στην περιοχή Σχολή Τυφλών.
Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του ο Μιχαήλ Λιάπης στο typosthes.gr, το μεγάλο πρότζεκτ της «Μασούτης» εγκαινιάστηκε σήμερα το πρωί Τετάρτης (6/7) παρουσία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, αλλά και του Γιάννη Καστούρα, σύμβουλο του δημάρχου σε θέματα αναπηρίας και ιδρυτή της εταιρείας «Metavasis», καθώς και της γνωστής Tik Toker, Άννα Μπαλάν που με τα βίντεό της παρακινεί την ελληνική κοινωνία να ευαισθητοποιηθεί στην καθημερινότητα των ατόμων με προβλήματα όρασης.
Όπως ανέφερε ο οικοδεσπότης, Γενικός Διευθυντής της «Μασούτης», κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, πρακτικά, το κατάστημα παρέχει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες οι οποίες δημιουργούν στα άτομα με οπτική αναπηρία, ένα περιβάλλον όπου μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους με την ίδια ευκολία και άνεση που μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε. «Πρόκειται για ένα πιλοτικό κατάστημα, ωστόσο, δεσμευτήκαμε πως θα υπάρξει επέκταση των καταστημάτων που είναι φιλικά σε άτομα με οπτική αναπηρία», ανέφερε ο ίδιος. Από την πλευρά του ο κ. Ζέρβας δήλωσε πως «έγινε ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα στη Θεσσαλονίκη», δίνοντας συγχαρητήρια στην εταιρεία Μασούτης και στην Tandem και ΕΚΕΤΑ που συνετέλεσαν στο έργο.
Η Ομοσπονδία Τυφλών αντίθετη στη πληρωμή των αναπηρικών επιδομάτων με προπληρωμένη κάρτα
Η Ομοσπονδία Τυφλών αντίθετη στη πληρωμή των αναπηρικών επιδομάτων με προπληρωμένη κάρτα
Το Project βασίστηκε στην ενίσχυση αυτονομίας σε δύο επίπεδα προσβασιμότητας με τις αντίστοιχες δράσεις/παρεμβάσεις:
Περιπατητική Προσβασιμότητα
- Επισήμανση με έντονο κίτρινο χρώμα κύριων σημείων του καταστήματος (είσοδος, χερούλια πορτών (ψυγείων, τουαλέτας κτλ)
- Εγκατάσταση οδηγού όδευσης στο πάτωμα ολόκληρου του καταστήματος ο οποίος και είναι αποτυπωμένος σε απτικοακουστικό χάρτη.
- Απτικοακουστικός χάρτης ο οποίος βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος. Με τη χρήση γραφής μπραιγ καθώς και με τη βοήθεια ενός στυλού (pen friend) που μπορεί να διαβάζει φωνητικά, δίνεται στον αναγνώστη μια νοητική κάτοψη ολόκληρου του καταστήματος.
Προϊοντική Προσβασιμότητα
- Απτικά στα καρτελάκια τιμών κάθε προϊόντος
- Χρήση εφαρμογής σε Smartphone για αναγνώριση των προϊόντων και ενημέρωση προσφορών.
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: www.typosthes.gr