Με γνώμονά μας τη βελτίωση της ζωής των ΑμεΑ και την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, ιδρύθηκε το 2013 η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία Music&Art 4 All από την Αρχιμουσικό Κωστίκα Παρασκευή-Εύα, μετά από δεκατέσσερα χρόνια εμπειρία στον τομέα της ως μουσικός σε ΑμεΑ, και μετά από πολλές συνεργασίες της με Δήμους, Κοινωνικές Υπηρεσίες, Ενορίες, Συλλόγους, Ωδεία, Μουσικές σχολές, σχολεία, ΙΕΚ και άλλους φορείς.
ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ!
Η Music & Art 4 All έχει προχωρήσει στη δημιουργία και εφαρμογή της Μοναδικής Εκπαιδευτικής Μεθόδου εκμάθησης μουσικών οργάνων σε ΑμεΑ σε ότι αφορά τη Μουσική Τέχνη, αλλά και την εφαρμογή της είτε απευθείας στα ΑμεΑ μέσω εξειδικευμένων, εξατομικευμένων, τόσο ατομικών αλλά και ομαδικών προγραμμάτων μουσικής, όσο και στο να εκπαιδεύσει άτομα με Μοριοδοτούμενα Προγράμματα Κατάρτησης – Χωρίς απαραίτητα να διαθέτουν μουσικές γνώσεις – που θέλουν να ασχοληθούν με αυτό, και να συμβάλουν ενεργά ενισχύοντας την όλη προσπάθεια.
Η ικανότητα του ανθρώπου να ανταποκρίνεται στη μουσική είναι έμφυτη και κανείς δεν αποτελεί εξαίρεση. Ως εκ τούτου, η ενεργός ενασχόληση με τη μουσική είναι μια διαδικασία που πηγάζει από μέσα μας προς τα έξω – ενδογενή κίνητρα.
Η Μουσική αποτελεί ένα ασφαλές περιβάλλον, είναι μη λεκτική, έτσι όλοι μπορούν να εκφραστούν μέσω αυτής, να συγκεντρωθούν, να αλληλοεπιδράσουν, να νιώσουν και να είναι σημαντικοί!
Στόχος μας είναι η επικέντρωση στις ικανότητες και όχι στις αναπηρίες. Η αναπηρία δεν είναι αρρώστια που μπορεί να γιατρευτεί, αλλά μέσω της μουσικής μπορούν να ενισχυθούν τομείς που εξαιτίας της ‘’αναπηρίας’’ δεν ακολούθησαν την αναμενόμενη εξέλιξη και ανάπτυξη.
Επειδή σημαντική είναι η επίδραση της Μουσικής σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου, ξεκινώντας από την εμβρυακή περίοδο, καθώς η ακοή είναι η πρώτη αίσθηση που εμφανίζεται και η τελευταία που εξαφανίζεται. Οι ενδομήτριοι ήχοι αποτυπώνονται μέσα μας και μας ακολουθούν για πάντα. Οι ακουστικές εμπειρίες του εμβρύου αποτελούν το κυριότερο ερέθισμα για εγκεφαλική ανάπτυξη. Όπως ο άνθρωπος γεννάται με την ικανότητα ομιλίας και είναι προδιατεθειμένος να μάθει τη συγκεκριμένη γλώσσα που του
καθορίζει το άμεσο περιβάλλον του, κατά τον ίδιο τρόπο γεννιέται με τα μέσα να αντιδρά στη μουσική που του καθορίζει το άμεσο πολιτισμικό περιβάλλον του. Το παιδί σύμφωνα με πολλούς μουσικοπαιδαγωγούς, μαθαίνει τη μουσική όπως μαθαίνει τη γλώσσα. Ο ήχος – οι συχνότητες – η μουσική είναι η πηγή της ζωής, όχι απλά η διασκέδασή μας.
Η ανάγνωση της μουσικής είναι μια ολοκληρωμένη εγκεφαλική διαδικασία, μια πολυσύνθετη και εκτεταμένη δραστηριότητα που ενεργοποιεί πολλές περιοχές του εγκεφάλου ταυτόχρονα οι οποίες περιλαμβάνουν λειτουργίες όπως κινητικές, οπτικές, ακουστικές, οπτικοακουστικές, σωματοαισθητικές κλπ, χρησιμοποιώντας και συνδυάζοντας και τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια.
Η μουσική εκπαίδευση στο Δυτικό κόσμο, συχνά επικεντρώνεται στη μουσική σημειογραφία, δηλαδή την ευχέρεια στη γραφή και ανάγνωση της μουσικής. Όμως αυτό δεν είναι πάντα μια απλή υπόθεση, μερικές φορές δε, ακόμη και για επαγγελματίες μουσικούς. Στη μέθοδό μας, δουλεύουμε με εξειδικευμένες παρτιτούρες – ζωγραφιές που αποτελούν ειδικούς μνημονικούς κώδικες εκμάθησης μουσικής.
Ποιο το ερέθισμα αλλά και ποια ή ανάγκη δημιουργίας της Music&Art 4 All…
∙ Η δίψα και η ικανότητα των ατόμων (ΑμεΑ) για τη μουσική, ειδικά άτομα με βαριές Εγκεφαλικές αναπηρίες.
∙ Τα θεαματικά τους αποτελέσματα και το πόσο γρήγορα ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους!
∙ Η μεγάλη μας εμπειρία τόσο σε ατομικά όσο και σε ομαδικά προγράμματα για τη διάδοση της Μουσικής τέχνης και την εκμάθηση Μουσικών οργάνων, αποτέλεσε το ερέθισμα στο να δημιουργηθούν διάφορες μέθοδοι εκμάθησης της μουσικής ανάλογα με το άτομο, ανάλογα με την πάθηση, δηλαδή εξειδικευμένα προγράμματα μουσικής ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό του καθενός. Η μέθοδος περιλαμβάνει: Πιάνο, Κρουστά, Πνευστά (φλογέρα – μελώδικα) και Τραγούδι με τη λογοθεραπευτική του διάσταση.
∙ Και βέβαια η γρήγορη εξάπλωση μέσω σεμιναρίων, εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού προκειμένου να έχουμε πανελλαδικά το βέλτιστο αποτέλεσμα και τον σωστό τρόπο εκμάθησης.
∙ Βασικό συστατικό μας η αγάπη προς τα άτομα αυτά αλλά και τις οικογένειές τους που καθημερινά βιώνουν έναν απίστευτο αγώνα προσπαθώντας για το καλύτερο των παιδιών τους, αλλά και η ένταξη – συμπερίληψή τους στο κοινωνικό σύνολο.
∙ Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε τη μουσική ως ‘’εργαλείο’’ έτσι ώστε να βελτιώσουμε τομείς της ψυχικής υγείας του ανθρώπου.
∙ Δεν αποτελεί πρόγραμμα Μουσικοκινητικής ή Μουσικοθεραπείας, αλλά κάτι ποιο ‘’επεμβατικό – ενεργό’’, δηλαδή εξειδικευμένη μέθοδο εκμάθησης μουσικών οργάνων σε ΑμεΑ, τη μοναδική στην Ελλάδα.
Ποια τα οφέλη…
Η ενεργός ενασχόληση με τη μουσική είναι μια διαδικασία που πηγάζει από μέσα μας προς τα έξω – ενδογενή κίνητρα. Είναι λοιπόν κάτι παραπάνω από μουσική ακρόαση που στοχεύουν σε ότι αφορά το ομαδικό επίπεδο σε:
∙ Κοινωνικοποίηση
∙ Ανάπτυξη αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης
∙ Ανάπτυξη αντίληψης, επεξεργασίας και ολοκλήρωσης πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων
∙ Συμμόρφωση στους κανόνες
∙ Συνεργασία
∙ Ψυχαγωγία
Ενώ σε ατομικό επίπεδο:
∙ Ανάπτυξη λεπτής και αδρής κίνησης
∙ Ανάπτυξη ακοής και συγκέντρωσης
∙ Δημιουργία και ανάπτυξη οπτικοκινητικών ικανοτήτων
∙ Ανάπτυξη συντονισμού χεριών – ματιών
∙ Ανάπτυξη λόγου μέσα από τα τραγούδια
∙ Δημιουργία και ανάπτυξη μη λεκτικής επικοινωνίας
∙ Βελτίωση συναισθηματικής κατάστασης
∙ Έκφραση συναισθημάτων μέσα από μουσικά όργανα
∙ Στο εκπαιδευτικό κομμάτι εκμάθηση διαφόρων μουσικών εννοιών , χρώματα, αριθμοί, μέρη του σώματος, ζώα και ήχοι αυτών, εποχές, μουσικά όργανα και οι ήχοι τους
∙ Δημιουργία και ανάπτυξη ορθών τρόπων αναπνοής
Εξάλλου, παίζουμε μουσική ή καλύτερα παίζοντας με τη μουσική, χρησιμοποιώντας την ως ‘εργαλείο’ μπορούμε να φτιάξουμε τη δική μας ορχήστρα, μπορούμε να πετύχουμε τόσα πολλά!!
Τα προγράμματα απευθύνονται σε:
∙ Γονείς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ανθρώπους της ειδικής αγωγής, της ψυχικής υγείας, δασκάλους, καθηγητές, άτομα της τέχνης, και Οποιονδήποτε θέλει να εκπαιδευτεί για να βοηθήσει ποιοτικά τα άτομα αυτά (ΑμεΑ) να έχουν πρόσβαση στην Τέχνη και τη Μουσική γιατί όλοι έχουν Δικαίωμα σε αυτό!
Η Μουσική είναι ζωή!
ΔΕΝ απαιτούνται γνώσεις μουσικής.
Διδακτικές ενότητες…
1. Συστήματα διδασκαλίας στο μάθημα της μουσικής, έντυπο υλικό, εργασίες.
2. Όργανα πνευστά, κρουστά, πληκτροφόρα, ανθρώπινη φωνή, βυζαντινή μουσική.
3. Ήχος- συχνότητες και η σημασία τους.
4. Βασικές αρχές μουσικοθεραπείας, μουσικοκινητικής, αυτοσχεδιασμού, ιστορίας και θεωρίας της μουσικής, ψυχολογίας ορχήστρας, μουσική και πολιτισμοί, θέατρο.
5. Δομή μουσικού μαθήματος ΑμεΑ, ατομικού και ομαδικού, διοργάνωση γιορτής.
6. Επιλογή οργάνου ανάλογα με το που θέλουμε να επέμβουμε για να βελτιώσουμε την καθημερινότητά και τη ζωή των ατόμων αυτών, τη συναισθηματική, αισθητηριοκινητική και κοινωνική του εξέλιξη.
7. Ανάλυση χαρακτήρων, συνδρόμων και διαφόρων παθήσεων, λήψη ιστορικού, βασικές αρχές ανα περιστατικό.
8. Εξειδικευμένη διδασκαλία ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό του κάθε ατόμου ξεχωριστά, ανάλυση περιπτώσεων από βιωματικά βίντεο περιστατικών δικών μας.
9. Είναι το μόνο πρόγραμμα που συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη, στοχεύοντας στην ενεργό ενασχόληση του ατόμου με τη μουσική και το να μπορεί να απολαύσει τα οφέλη αυτής.
10. Εκμάθηση και ανάλυση ειδικής παρτιτούρας που δημιουργούμε προκειμένου όλοι να μπορούν με τον τρόπο τους να έχουν πρόσβαση στον μνημονικό κώδικά της μουσικής.
11. Επικοινωνία, αλληλεπίδραση και διάδραση.
Διάρκεια προγράμματος…
Ορίζεται στους 12 μήνες, με δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης μέσω internet zoom. Το σεμινάριο είναι Μοριοδοτούμενο, ενώ απαιτείται τελική εργασία. Με το πέρας του προγράμματος, δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης διδακτικών ωρών από αδειοδοτημένο από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Κέντρο δια Βίου Μάθησης (για συμμετοχή σε ΑΣΕΠ), από την Music&Art 4 All, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα της πρακτικής σας στις ομάδες μας με ΑμεΑ.
Οι βασικοί σκοποί της Μusic&Art 4 all είναι…
Η δημιουργία μουσικών συνόλων, Ορχήστρας, Μπάντας ή Χορωδίας, η εκμάθηση μουσικών οργάνων, αλλά και η εξειδίκευση στα παραπάνω ώστε να καταρτιστούν ειδικοί παιδαγωγοί , γονείς, ή οποιοσδήποτε θέλει να συμμετέχει ενεργά σε προγράμματα που αφορούν ειδικά παιδαγωγικά συστήματα και εκπαίδευση προκειμένου να βελτιωθεί η ζωή των πολιτών αυτών (ΑμεΑ) και να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής , ή κοινωνικοποίησή τους και η ένταξή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Ακόμη, τομείς τους οποίους υποστηρίζουμε είναι οι εξής:
∙ Εκπαιδευτικά μουσικά προγράμματα για ΑμεΑ (Ατομικά και Ομαδικά). ∙ Μουσική και προσχολική ηλικία.
∙ Μουσική και Τρίτη ηλικία.
∙ Μουσική για Άνοια, Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον.
∙ Μουσική για όλους (αφορά όλα τα μαθήματα μουσικής για όλες τις ηλικίες) ∙ Μουσική και διαχείριση άγχους, κατάθλιψη.
∙ Μουσική για εγκύους.
∙ Δημιουργία χορωδίας, μουσικών συνόλων και ορχήστρας.
∙ Σεμινάρια μουσικής εκπαίδευσης (και για εφαρμογή σε ΑμεΑ) χωρίς να απαιτούνται γνώσεις μουσικής από τους ενδιαφερόμενους.
∙ Προγράμματα σε συνδυασμό με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες Δήμων για τα οφέλη της μουσικής σε ΑμεΑ, την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.
∙ Συνδυάζοντας τη Μουσική με το Χρώμα και το Παραμύθι – Μουσική με όλες τις αισθήσεις, για μικρούς και μεγάλους.
∙ Μουσικά Παραμύθια σε σχολεία, συλλόγους, κλπ, καθώς και Μουσικοθεατρικές Παραστάσεις.
Επικοινωνία:
Email: MusicArt4All@gmail.com
Τηλ: 6974944575 / 210 0100149
Facebook: https://www.facebook.com/MusicArt4All/
Διεύθυνση: Ιακωβίδου 12 – Άνω Πατήσια (στάση Ηλεκτρικού Άγιος Ελευθέριος)