«Κάνε το επόμενο βήμα: από χορευτής, γίνε χορογράφος», ένα εργαστήριο του ευρωπαϊκού προγράμματος Europe Beyond Access απο το Ίδρυμα Ωνάση που εστιάζει σε ανάπηρους χορευτές και χορογράφους
Το τελευταίο εργαστήριο του ευρωπαϊκού προγράμματος Europe Beyond Access πραγματοποιείται για μία εβδομάδα στην Αθήνα, από τις 7 έως τις 12 Ιουνίου 2022, και προσκαλεί ανάπηρους χορευτές που θέλουν να μπουν σε μια ερευνητική δημιουργική διαδικασία και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους ως χορογράφοι.
Για μία εβδομάδα, τα workshops και οι ομιλίες θα εστιάσουν σε ανάπηρους καλλιτέχνες, χορευτές και χορογράφους, που διαγράφουν μια ανοδική πορεία στις παραστατικές τέχνες. Καλλιτεχνικές πρακτικές και εργαλεία χορογραφικής σύνθεσης, δραματουργία και σύγχρονες πρακτικές, ταυτότητα και προσβασιμότητα αποτελούν μερικές από τις θεματικές του εργαστηρίου.
Ίδρυμα Ωνάση: Δωρεάν εργαστήριο παραγωγής σαπουνιών για παιδιά και γονείς
Ίδρυμα Ωνάση: Δωρεάν εργαστήριο παραγωγής σαπουνιών για παιδιά και γονείς
Ποια είναι τα υλικά της καλλιτεχνικής δημιουργίας; Με ποια εργαλεία συνθέτουμε τη χορογραφία;
Στα παραπάνω ερωτήματα έρχεται να απαντήσει το εργαστήριο, μέσα από μια εντατική εβδομάδα που θα περιλαμβάνει workshops και ομιλίες από προσκεκλημένους χορευτές και χορογράφους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το πρόγραμμα συντονίζουν και επιμελούνται η χορογράφος Μαρία Κολιοπούλου και η χορεύτρια και χορογράφος Ντέμη Παπαθανασίου
Βιογραφικά
Η Ντέμη Παπαθανασίου ασχολείται με τον χορό από το 2013, παρακολουθώντας τα εργαστήρια χορού για άτομα με και χωρίς κινητικές αναπηρίες της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και παίρνοντας μέρος στο International Dance Festival “Unlimited Access” που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 2015. Έκτοτε, παρακολούθησε πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό με μεικτές ομάδες χορού (Candoco Dance Company, Spinn Dance Company). Παράλληλα, συνεχίζει να παρακολουθεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τα εργαστήρια του προγράμματος iDance, συμμετέχοντας σε εργαστήρια στο εξωτερικό με τις υπόλοιπες ομάδες του iDance: Holland Dance Festival (Ολλανδία), Skånes Dansteater (Σουηδία), Stopgap Dance Company (Ηνωμένο Βασίλειο). Πρόσφατα, ολοκλήρωσε τις σπουδές της στον χορό αποκτώντας Bachelor of Arts στις πρακτικές σύγχρονου χορού (Minor BA in Contemporary Dance Practice, στο Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας). Πήρε μέρος επίσης σε σεμινάριο χορού και διδασκαλίας μεικτών ομάδων της Axis Dance Company στην Αμερική. Τέλος, παρουσίασε την πρώτη χορογραφική της δουλειά στο Ourfestival4, τον Αύγουστο του 2018, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Χαλανδρίου.
Η Μαρία Κολιοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε με υποτροφία στο τριετές τμήμα ανώτατων σπουδών BA(Hons) του Laban Centre for Movement and Dance στο Λονδίνο, από όπου αποφοίτησε με τα πτυχία Diploma in Dance Theatre και Bachelor of Arts with Honours. Παράλληλα παρακολούθησε σπουδές στη σχολή Βακαλό.
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού Πρόσχημα. Χορογραφικές της δουλειές έχουν παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών, στην Α.Σ.Κ.Τ, την 1η Μεσογειακή Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού στα Χανιά, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (1η , 2η και 4η Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού), το Solo and Duo dance festival – Βουδαπέστη, το φεστιβάλ Tanz_house – Αυστρία, το Duncan Centre – Πράγα, το φεστιβάλ Abundance – Σουηδία, την Βαλκανική Πλατφόρμα Χορού – Λιουμπλιάνα και τα Θέατρα, Ανοιχτό, Εμπρός, Κνωσσός, Νέου Κόσμου, Πορεία, Φούρνος.
Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με το Δανέζικο Ινστιτούτο στις Γέφυρες μεταξύ γυναικών καλλιτεχνών, με την πολιτιστική πρωτεύουσα Πάτρα 2006, με το Θέατρο του Ν. Κόσμου, με το Εθνικό Θέατρο και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών και με τους σκηνοθέτες , Β. Θεοδωρόπουλο, Θ.Γκόνη, Β. Μαυρογεωργίου, Θ. Μπαλωμένο, Ρ.Πατεράκη, C. Grauzinis.
Το 2008 βραβεύτηκε για τα δύο σόλο έργα «Πράξη 1.3» και «Πράξη 3» με το Jarmila Jeřábková award στο New Europe Festival στην Πράγα και το 2005 για το έργο “Waltzing Apart” στην Βουδαπέστη, ενώ την ίδια χρονιά διακρίθηκε για την ερμηνεία της στο “videodance Three Times” στο φεστιβάλ Il Choreografo Eletroniko στην Νάπολη.
Έχει γράψει το δοκίμιο «Ανάπτυξη των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων στη διδασκαλία του χορού» στο βιβλίο «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ – επτά δοκίμια για το χορό».