Κάθε χρόνο φτάνοντας στα Χριστούγεννα, η Μαρία, ανήσυχο πνεύμα και άκρως δημιουργικό, σκεφτόταν πως θα μπορέσει να συν-δημιουργήσει με τους μαθητές της διάφορα καλλιτεχνήματα, όπως συνήθιζε τις προηγούμενες χρονιές. Μα φέτος, λόγω συνθήκης, αναρωτιόταν με τόσες απαγορεύσεις, τι θα μπορούσε να πραγματοποιήσει.
της Σαχπατζίδου Ελένης – Κοινωνικής Λειτουργού Med
Ένα βράδυ, στο σπίτι της κεντρικά της Θεσσαλονίκης, είδε μία ανάρτηση στα social media από την κοινωνική υπηρεσία του Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας όπου καλούσε τους πολίτες να απευθύνουν ευχετήριες κάρτες στους ασθενείς του covid_19. Αστραπιαία, σκέφτηκε:«αυτό μπορώ να κάνω με τους μαθητές μου»!
Σε μία άλλη περιοχή της Θεσσαλονίκης, η Έλενα, ψυχικά κουρασμένη και αγχωμένη λόγω της καραντίνας, προσπαθούσε να βρει αντίδοτο για τη συναισθηματική πίεση. Μάλιστα, δεν ήταν διατεθειμένη να προβεί ξανά σε λύσεις (για την ίδια) πρόσκαιρης ικανοποίησης, όπως μαγειρική, διάβασμα, Netflix, γυμναστική κλπ. Ήθελε κάτι άλλο… που θα δώσει νόημα, ουσία, σκοπό. Και τότε έψαξε και διάβασε για την «ροή», μια εξαιρετική δεξιότητα και στρατηγική στην καθημερινότητα στην περίοδο του lockdown. «Το μόνο που χρειάζεται είναι να είμαστε ανοιχτοί σε δοκιμές», σκέφτηκε και ένιωσε ότι ήρθε η στιγμή.
Εκείνο το βράδυ, στην ίδια πόλη, η Μαρία και η Έλενα, φίλες και συναδέλφισσες, ενώ δεν είχαν επικοινωνήσει, ουσιαστικά είχαν συνδεθεί με έναν διαφορετικό, ειδικό τρόπο. Η Μαρία, συνδεόταν με την Έλενα, την Μαρία, την Ντίμη, τη Βαρβάρα, την Έλσα, την Ελένη, την Γεωργία, την Ιωάννα και τον Γιώργο όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τις εναλλαγές των πολλών εργασιακών πλαισίων ειδικής αγωγής. Άρα, γιατί μόνο σε ένα σχολείο, αφού σχεδόν σε κάθε ειδικό σχολείο της Θεσσαλονίκης εργάζεται και από ένας καλός φίλος και συνάδελφος; Μα καλά, και γιατί μόνο Θεσσαλονίκη όταν ξέρουμε πως τόσα χρόνια έχουμε οργώσει την Κεντρική Μακεδονία, άρα γινόμαστε κρίκοι διασύνδεσης με όλα αυτά τα πλαίσια; Η μία σκέψη διαδεχόταν την άλλη σε λίγα μόνο δεύτερα και ξάφνου η αρχική ιδέα, σπίθα, μετατράπηκε σε φωτιά από τον καταιγισμό ιδεών των υπολοίπων. Και γιατί όχι σε όλη την Ελλάδα; Εφόσον, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, τα σχολεία ειδικής αγωγής είναι τα μόνα ανοιχτά;
Για να επιτευχθεί όμως ένα τέτοιο εγχείρημα, η λέξη κλειδί είναι μία: ΟΜΑΔΑ…
Σκοπός της ομάδας η «συνέργεια» μεταξύ των μελών και όχι απλά η συνεργασία.
Είχαμε υπογράψει το δικό μας «άγραφο» συμβόλαιο, είχαμε δεσμευτεί να σπείρουμε αγάπη και ελπίδα, να χρωματίσουμε το «μαύρο» της εποχής.
Για την καλή λειτουργία μίας ομάδας χρειάζεται ακριβής συντονισμός και ο συντονισμός προϋποθέτει ρόλους. Έτσι λοιπόν, μία τέτοια δράση, με την έκταση που επιδιώκαμε να λάβει απαιτούσε επαφή, διάδοση. Η Έλενα, ως κοινωνική λειτουργός, ιδιαιτέρως επικοινωνιακή και με επαγγελματική δικτύωση άμεσα ανέλαβε τη διασύνδεση με τις κοινωνικές υπηρεσίες και διοικήσεις των νοσοκομείων προκειμένου να ενημερώσει για τη δράση τηλεφωνικώς και εγγράφως.
Παράλληλα, εξοικειωμένη με τα social media δημιούργησε τη σελίδα στο facebook Πες το με μια κάρτα με σκοπό να μεταδοθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες και άμεσα η πρωτοβουλία αυτή. Η Μαρία με την Ελένη δημιούργησαν το Logo και βάπτισαν την ομάδα «Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής». Οι υπόλοιποι, καθένας από το πλαίσιο του, θα συνέβαλλαν σημαντικά τόσο στο μοίρασμα όσο και στο δημιουργικό κομμάτι.
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και φέτος θα είναι πολύ διαφορετικά. Η Ειδική Αγωγή δίπλα στην Υγεία…
Ενόψει των Χριστουγέννων η Eιδική Aγωγή συσπειρώνεται.
Στόχος μας να γεμίσουν χρώματα και ευχές τα νοσοκομεία της πόλης μας.
Ενεργοποιούμε τους μαθητές μας, ετοιμάζουμε όλοι μαζί ευχετήριες κάρτες ή ζωγραφιές, επικοινωνούμε με τις κοινωνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων της πόλης μας και τους προωθούμε τις κάρτες μας.
Έτσι κανείς δεν θα είναι “μόνος”. Όλοι θα ευχηθούμε σε όλους.
Βοήθησε και εσύ να φτάσει το μήνυμα μας σε όλη την Ελλάδα.
Με ανακυκλώσιμα υλικά που διαθέτουν όλα τα σχολεία.
Με μεράκι και διάθεση που διαθέτουν όλοι οι μαθητές μας.
Στέλνουμε τις ευχές μας στους συνανθρώπους μας μέσα στα νοσοκομεία καθώς και στο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό.
Στο τέλος της κάρτας ή της ζωγραφιάς μην ξεχάσετε να βάλετε το μικρό όνομα σας καθώς και το σχολείο σας. Έτσι η κάρτα με τις ευχές θα έχει “πρόσωπο”.
Το Πες το με μια κάρτα είναι μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικού προσωπικού που εργάζεται σε ΣΜΕΑΕ της Κεντρικής Μακεδονίας, με εθελοντικό χαρακτήρα, που στόχο έχει την προσφορά αλληλεγγύης σε αυτούς που αγωνίζονται μαχόμενοι την πανδημία covid_19.
Με αρχή λοιπόν τη Θεσσαλονίκη, εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων μαζί με τους μαθητές θα δημιουργήσουμε ευχετήριες κάρτες στέλνοντας αγάπη και λόγια ελπίδας σε γιατρούς, νοσηλευτές και νοσηλευόμενους, κατόπιν συνεννόησης με τις κοινωνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων της πόλης.
Επειδή όμως προσδοκούμε να γίνουμε ένας συνδετικός κρίκος και με την υπόλοιπη Ελλάδα, απευθυνόμαστε σε συναδέλφους ΣΜΕΑΕ πράττοντας το ίδιο για τα νοσοκομεία της περιοχής που εργάζονται.
Τους καλούμε λοιπόν αρχικά να κάνουν join στη σελίδα Πες το με μια κάρτα και για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την οργάνωση της δράσης μπορούν να απευθύνονται στο email: ekpaideutikoieidikisagwgis@yahoo.com.
Εκπαιδευτικοί και όχι μόνο οι στόχοι…
Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, παρά τις πολλαπλές καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω υγειονομικών συνθηκών, είναι υπεύθυνοι και για τη «φροντίδα» των φόβων των μαθητών. Ο κάθε μαθητής βιώνει εντελώς διαφορετικά τη συνθήκη της πανδημίας μέσα στην οικογένειά του. Όλο αυτό απαιτεί να είμαστε αρχικώς διαθέσιμοι και μετέπειτα ικανοί να τους βοηθήσουμε να διαχωρίσουν τα γεγονότα από τους φόβους τους.
Η δημιουργία λοιπόν, μιας ευχετήριας χριστουγεννιάτικης κάρτας, εκτός του ότι συντελεί:
- Στην ανάπτυξη λεπτής και αδρής κινητικότητας
- Στην ανάπτυξη λογικομαθηματικής σκέψης – σειροθέτηση
- Στην παραγωγή γραπτού λόγου
- Στην αναγνώριση χρωμάτων
Θέτει τον μαθητή μπροστά στις έννοιες της αλληλεγγύης και της προσφοράς. Της προσφοράς για βοήθεια σε κάποιον που έχει ανάγκη, καθώς διδάσκει αξίες πολύτιμες για τη ζωή των παιδιών στο μέλλον.
Φτιαγμένες με αγάπη και ευγνωμοσύνη από μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων για να δώσουν δύναμη και κουράγιο στους ασθενείς και στο ιατρικό προσωπικό των νοσοκομείων της χώρας!
Το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων μέσα από την καθαρή ματιά των παιδιών, μέσα από την καρδιά τους…
Αυτές οι ευχές, γεμάτες φως να ζεστάνουν τις καρδιές των ανθρώπων που μάχονται.
Όλοι μαζί μια αλυσίδα
Είμαστε τόσο αφοσιωμένοι σε αυτή τη δράση και το απολαμβάνουμε, νιώθουμε ότι υπάρχει στόχος, σύνδεση και μπορούμε να μοιραστούμε ακόμη και τα ταλέντα μας με άλλους ή να γνωρίσουμε και κάτι νέο. Βιώνουμε τα θετικά οφέλη της αφοσίωσης αυτής σε τούτη τη δράση και νιώθουμε απέραντη συγκίνηση και ευγνωμοσύνη για την απήχηση που έλαβε σε όλη την Ελλάδα!
Λίγες μέρες μετρούμε για Χριστούγεννα και δηλώνουμε δυναμικό παρών γιατί…
…Όταν το ΕΓΩ ψάχνει το ΕΣΥ, γίνεται ΕΜΕΙΣ!
Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!
Γράφει: η Σαχπατζίδου Ελένη – Κοινωνική Λειτουργός Med
Η λίστα των Ειδικών Σχολείων που έχουν δηλώσει συμμετοχή στην δράση Πες το με μια κάρτα μέχρι στιγμής…
- 1ο Ειδικό Δημοτικό σχολείο Αθηνών ΕΛΕΠΑΠ
- Γυμνάσιο Κασσανδρείας Χαλκιδικής
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ Εν Εργω – Σέρρες
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ «Ηλιαχτίδα» Σέρρες
- ΕΕΕΕΚ Βόλου
- ΕΕΕΕΚ Θήρας
- Ειδικό Δημοτικό Θήρας
- 1ο Ειδικό Δημοτικό σχολείο Ξάνθης
- ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη
- Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
- 5ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
- ΕΕΕΕΚ Ποτίδαιας Χαλκιδική
- Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης
- Ειδικό Δημοτικό σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης
- ΕΕΕΕΚ Καλύμνου
- ΕΕΕΕΚ Σερρών
- Σύλλογος Γονέων- Κηδεμόνων και φίλων ΑμεΑ «το Εργαστήρι» Ανω Λιόσια Αθήνα
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης Σύρου
- 1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
- 2ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
- 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
- 1ο Ειδικό Σχολείο Ρόδου
- Ειδικό Γυμνάσιο με ειδικές λυκειακές τάξεις νοσοκομείο Παπανικολάου Θεσσαλονίκη
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμου Θεσσαλονίκης
- 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη Θεσσαλονίκη
- 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη Θεσσαλονίκη
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Χαλκίδας
- 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ Ξάνθης
- ΕΝΕΕΓΥΛ Ορεστιάδας
- Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Μεσολογγίου
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» Κομοτηνή
- ΕΝΕΕΓΥΛ Νέας Προποντίδας
- Ειδικό Νηπιαγωγείο για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Λάρισας
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Φλώρινας
- Τμήματα και λυκειακές τάξεις Κωφών και Βαρηκόων 18ου Γυμνασίου Πάτρας
- ΕΕΕΕΚ Τυμπακίου Ηρακλείου Κρήτης
- ΕΕΕΕΚ Φλώρινας
- ΕΝΕΕΓΥΛ Φλώρινας
- 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης ΕΛΕΠΑΠ
- Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο Αθηνών Ηλιούπολη
- 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μολάων Λακωνίας
- EΕΕΕΚ Κω
- ΕΕΕΕΚ Έδεσσας
- 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου
- Χατζηπατέρειο ίδρυμα
- Ειδικό Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άρτας
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ Νέας Καλλικράτειας Χαλκιδική
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» Περαία Θεσσαλονίκης
- Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Γαλανόβρυσης Ελασσόνας Λάρισα
- Νηπιαγωγείο Παλαγιας Αλεξανδρούπολη
- ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Προποντίδας Χαλκιδική
- Νηπιαγωγείο Αγίας Μαρίνας Μυτιλήνη
- Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών Μυτιλήνη
- Νηπιαγωγείο Βαρειάς Μυτιλήνη
- ΕΕΕΕΚ Θέρμης Θεσσαλονίκη
- ΕΕΕΕΚ Ελευθερίου Κορδελιού Θεσσαλονίκη
- Κοινωνικός πολιτιστικός οργανισμός Δήμου Δέλτα ( παιδικός σταθμός Διαβατών, παιδικός σταθμός Σίνδου, παιδικός σταθμός Καλοχωρίου, παιδικός σταθμός Νέων Μαλγάρων, παιδικός σταθμός Κυμίνων)
- Δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης (παιδικοί σταθμοί)
- ΚΔΑΠ ΜΕΑ «Η συμμορία των αστεριών» Θεσσαλονίκη
- Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
- Ειδικό Δημοτικό σχολείο Πειραιά για παιδιά με αυτισμό