Πολλές φορές οι παιδαγωγοί και γονείς αναρωτιούνται ανησυχούν αν η ανάπτυξη των παιδιών τους και μαθητών τους ακολουθεί τα πρότυπα που ορίζουν οι ειδικοί. Απο το νηπιαγωγείο ακόμα ένα από τα πρώτα ερωτήματα, είναι αν πιάνει το παιδί καλά το μολύβι. Ακούγονται οι λέξεις τριποδική λαβή και οπτικό-κινητικός συντονισμός, από ειδικούς και μη.
του Ιορδάνη Νεσλεχανίδη – Εργοθεραπευτής
Σε αυτό το σημείο συναντάμε τον ειδικό ο οποίος πιστεύω αυτό που πρέπει να κάνει είναι να εξηγήσει στους γονείς, κυρίως ότι η αναπτυξιακή πορεία για κάθε παιδί είναι διαφορετική. Αυτό που έχει τεράστια σημασία είναι να βλέπουμε αν υπάρχει λειτουργικότητα στα παιδιά. Άρα μόνο όταν βλέπουμε να μειώνεται η λειτουργικότητα ενός παιδιού πρέπει να απευθυνόμαστε στους ειδικούς.
Στα πλαίσια της Έργοθεραπείας παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο μια ευχάριστη ιστορία που μπορεί να βοηθήσει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τα ίδια τα παιδιά να κατακτήσουν «ενδεδειγμένο» τρόπο λαβής του μολυβιού, δηλαδή την τριποδική λαβή. Σημειώνεται ότι ο στόχος δεν είναι όλα τα παιδιά να καταφέρουν την τέλεια τριποδική λαβή, αλλά αυτή που θα τα βοηθήσει να είναι πιο λειτουργικά. Επίσης έχει τεράστια σημασία να υπάρχουν ευχάριστες δραστηριότητες όταν κάνουμε εξάσκηση για την εκμάθηση της τριποδικής λαβής, μιας και ο στόχος σε αυτές τις ηλικίες είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τη γραφή και όχι να γίνουν καλλιγράφοι…
Πώς πιάνουμε το Μολύβι σωστά…
Οδηγίες για Αριστερόχειρες…
Δείτε | (Βίντεο) Δυσλεξία και Ζωγραφική Ορθρογραφία!
Γράφει: ο Ιορδάνης Νεσλεχανίδης – Εργοθεραπευτής