Ιστορία Δ’ Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Το βιβλίο Ιστορία Δ’ Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, των εκδόσεων Συμμετρία, καλύπτει το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας.

 

Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται ο μαθητής και η μαθήτρια της Δ’ τάξης του Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες, ο/η οποίος/α είτε παρακολουθεί το τμήμα ένταξης του σχολείου, είτε καθοδηγείται από συνοδό παράλληλης στήριξης μέσα στην τάξη.

Σκοπός μας είναι το παιδί να μπορέσει να αποκτήσει σταδιακά έναν βαθμό ανεξαρτησίας εντός της τάξης αλλά και στο σπίτι, όταν θα πρέπει να μελετήσει το μάθημα της επόμενης ημέρας. Γι’ αυτό ακολουθούμε ανά μάθημα και ανά ενότητα τη δομή του αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας του Υπουργείου Παιδείας. Έχουμε επιμείνει στον βασικό κορμό του κάθε μαθήματος, παραλείποντας περιττές λεπτομέρειες που μόνο σύγχυση και αποσυντονισμό προκαλούν στον μαθητή.

Κύριος στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τον μαθητή να επικεντρωθεί στην ουσία του μαθήματος. Είναι λογικό να μην μπορεί ένα και μόνο βιβλίο να καλύψει τις μαθησιακές ανάγκες όλων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ωστόσο θεωρήσαμε ότι έπρεπε να κινηθούμε σε τέσσερις διαφορετικούς άξονες, καλύπτοντας έτσι ένα μεγάλο πεδίο μαθησιακών δυνατοτήτων:

  • Τα κείμενα είναι μικρά, περιεκτικά και με απλά λόγια.
  • Μεγάλη βάση έχει δοθεί στην εικονογράφηση, που αποτελεί κύριο κομμάτι του μαθήματος. Με σχέδια, γράμματα, αναπαραστάσεις και χάρτες παρουσιάζεται ο κορμός του μαθήματος και ο μαθητής, κατανοώντας και ερμηνεύοντάς τα, κατακτά το κύριο μέρος του μαθήματος.
  • Στο τέλος κάθε ενότητας υπάρχει ένα μάθημα ανακεφαλαίωσης, με τα κυριότερα σημεία.
  • Στο δεξί και επάνω μέρος κάθε μαθήματος υπάρχουν μεμονωμένες λέξεις-κλειδιά, για τον μαθητή που μπορεί και καταλαβαίνει μεμονωμένες λέξεις και όχι ένα ολοκληρωμένο κείμενο. Με τη σειρά που δίνονται, ο μαθητής μπορεί να αντιλαμβάνεται τη γενική ιδέα του μαθήματος.

Επίσης βασικό μέλημά μας είναι η οικογένεια. Οι γονείς που θέλουν και μπορούν να ασχοληθούν με τη μελέτη των μαθημάτων των παιδιών τους για την επόμενη ημέρα, συνήθως δεν έχουν τον χρόνο ή τον τρόπο να το κάνουν. Το βιβλίο αυτό, με τις εύκολες και κατανοητές πρακτικές που τους παρέχει, μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός, που θα βοηθήσει και θα διευκολύνει το έργο τους.

Το βιβλίο αποτελεί επίσης ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής που βρίσκονται σε τυπικά δημοτικά σχολεία και εργάζονται είτε μέσω του θεσμού της παράλληλης στήριξης, είτε ως δάσκαλοι τμημάτων ένταξης, ενώ και οι δάσκαλοι της Γενικής Αγωγής που έχουν στην τάξη τους μαθητές με ιδιαιτερότητες, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να αντλήσουν εναλλακτικούς τρόπους διδακτικής προσέγγισης.

ΑΓΟΡΑ