Την παραπομπή και των τεσσάρων κατηγορουμένων του πληρώματος του “Blue Horizon” ενώπιον Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου εισηγείται προς το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών ο εισαγγελέας Πειραιά, στην υπόθεση του εγκλήματος που συντελέστηκε το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, μπροστά σε δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες.
Ο 36χρονος Αντώνης Καργιώτης από τον Άγιο Νικόλαο σπρώχτηκε με βία στο θάνατο επειδή προσπάθησε να ανέβει στο πλοίο μόλις αντιλήφθηκε ότι είχαν τεθεί σε λειτουργία οι μηχανές. Ο Αντώνης, ο οποίος ταξίδευε συχνά από την Κρήτη στον Πειραιά, είχε επιβιβαστεί κανονικά με εισιτήριο από νωρίς στο “Blue Horizon”, για κάποιο λόγο όμως κατέβηκε για λίγο και όταν συνειδητοποίησε ότι ξεκινούσε, έτρεξε να προλάβει. Αυτό ήταν το …έγκλημα που διέπραξε. Και τιμωρήθηκε με θάνατο.
Διαβάστε | Εμείς ΕΔΩ κι Εσύ ΕΚΕΙ… (για τον Αντώνη)
Ειδικότερα, ο εισαγγελικός λειτουργός εισηγείται την παραπομπή:
-του πλοίαρχου, ο οποίος είναι προφυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία πλοίου από την οποία επήλθε θάνατος και της απόπειρας υπόθαλψης κατά συρροή. Ο καπετάνιος, με βάση την εισαγγελική πρόταση, κατηγορείται ότι αφενός έδωσε το πράσινο φως να αποπλεύσει το «Blue Horizon» με ανοιχτό καταπέλτη, κάτι που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς ασφαλείας, αφετέρου του αποδίδεται ότι ενώ είχε ήδη επέλθει ο θάνατος του άτυχου Αντώνη και ενώ είχε εικόνα όσων προηγήθηκαν, στις επικοινωνίες που είχε με τις Λιμενικές Αρχές ανέφερε ψευδώς, με πρόθεση συγκάλυψης, ότι ένας επιβάτης έπεσε στη θάλασσα ενώ έτρεχε να καβαλήσει τον καταπέλτη και να ανέβει στο πλοίο.
-του ύπαρχου, ο οποίος επίσης είναι προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο αλλά και της κατάχρησης εξουσίας. Ο εισαγγελικός λειτουργός αποδίδει δόλο στον ύπαρχο και σημειώνει: «αποτέλεσμα των απωθήσεων του κατηγορούμενου ήταν να πέσει τελικά ο Αντώνης Καργιώτης στο κενό που είχε δημιουργηθεί από την κίνηση του πλοίου, μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος ακόμα δεν είχε ανελκυσθεί και ασφαλισθεί, να βρεθεί στη θάλασσα, στο σημείο όπου αναδεύονταν τα ύδατα μπροστά από τις μηχανές του πλοίου, με συνέπεια, να επέλθει, εντός ολίγων λεπτών, ο θάνατος του λόγω πνιγμού εντός θαλάσσιου ύδατος, σε έδαφος κάκωσης κεφαλής, αποτέλεσμα που προέβλεψε και αποδέχθηκε ως ενδεχόμενο να επέλθει».
Επιπρόσθετα, στον ύπαρχο αποδίδεται ότι άσκησε βία που δεν ήταν αναγκαία για την τήρηση της τάξης και ασφάλειας του πλοίου και για την προστασία των επιβαινόντων.
-του υποπλοίαρχου για συνέργεια, δια ενέργειας και δια παραλείψεως, σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο. Κατά την κρίση του εισαγγελικού λειτουργού, ο υποπλοίαρχος ενώ εκτελούσε υπηρεσία αξιωματικού πρύμνης, ευρισκόμενος στο κατάστρωμα 5 (ρεμέντζο) του πλοίου, σε θέση από την οποία είχε άμεση οπτική επαφή με τον καταπέλτη του πλοίου και τα όσα εκτυλίσσονταν, εκείνος παρέμενε αδρανής. Επιπλέον του καταλογίζεται ότι δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη διάσωση του Αντώνη. Ειδικότερα, υποστηρίζεται ότι δεν ενημέρωσε άμεσα τον πλοίαρχο ώστε ο τελευταίος να δώσει εντολή για να παύσει η λειτουργία των μηχανών, ούτε όμως και έριξε στη θάλασσα κάποιο από τα διαθέσιμα προς ρίψη σωσίβια.
-του ναύκληρου για τις πράξεις της συνέργειας σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο και για κατάχρηση εξουσίας. Στον κατηγορούμενο αποδίδεται ότι και εκείνος άσκησε, τουλάχιστον στην αρχή, βία σε βάρος του Αντώνη καθώς τον τράβηξε προς την προβλήτα, ενώ στην συνέχεια παρέμεινε αδρανής.
Η φονική πτώση του Αντώνη μετά από τα σπρωξίματα του ύπαρχου όσο ο 36χρονος προσπαθούσε να επιβιβαστεί στο πλοίο, πατώντας στον καταπέλτη που ήδη βρισκόταν σε φάση ανύψωσης, έκανε το γύρο της Ελλάδας μέσα από βίντεο που κατέγραψε κινητό τηλέφωνο αυτόπτη μάρτυρα. Ένα βίντεο που πραγματικά έφερε στο φως της δημοσιότητας και της αλήθειας το ασύλληπτο έγκλημα. Από ‘κει και πέρα στο φως της δημοσιότητας ήρθαν σημαντικά ηχητικά ντοκουμέντα από τα μικρόφωνα της γέφυρας του πλοίου και το αποκαλούμενο «μαύρο κουτί», όπως επίσης από το ημερολόγιο του πλοίου, τα βιβλία συμβάντων του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και του Peiraeus Traffic. Επικοινωνίες με το Λιμεναρχείο, συνομιλίες με την εταιρεία, συνομιλίες μεταξύ του καπετάνιου και του πληρώματος
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: cretalive.gr