Με ανακοίνωση της, η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΚΠΕ) αναφέρεται στον αντίκτυπο της συγχώνευσης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στην ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αναφέρει το Δελτίο Τύπου:
Εν μέσω θέρους, όπως άλλωστε συνηθίζει προκειμένου να αποφύγει τον διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, προχώρησε η κυβέρνηση στη συγχώνευση τμημάτων σε όλη τη χώρα, υπονομεύοντας ουσιαστικά την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτή η απόφαση αιφνιδίασε τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τις σχολικές κοινότητες και προκάλεσε πλήθος διαμαρτυριών που κατέκλεισαν τα εκπαιδευτικά sites και τα δελτία ειδήσεων και ανέδειξαν το πλήθος των προβλημάτων που βιώνουν καθημερινά μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Προβλήματα ουσιαστικά και σοβαρά που δε γίνεται να κρύβονται κάτω από το χαλί, πόσο μάλλον να στοιβάζονται σε μια αίθουσα 25+ μαθητών. Προβλήματα που περιλαμβάνουν την αδυναμία κάλυψης των υπαρχόντων κενών σε εκπαιδευτικούς, την έλλειψη στοιχειωδών υποδομών, όπως ακατάλληλες σε μέγεθος αίθουσες και γενικότερα, κτίρια κακοσυντηρημένα που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Επίσης, προβλήματα που προκύπτουν από το όλο και πιο συχνό φαινόμενο του εξαναγκασμού μαθητών σε αλλαγή σχολείου, προκειμένου να μην σπάσει το πολύ μεγάλο τμήμα που δημιουργήθηκε. Αξίζει, εδώ, να σημειωθεί ότι μέσα στο σύνολο αυτών των μεγάλων αριθμητικά τμημάτων συμπεριλαμβάνονται μαθητές που χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική στήριξη, ο αριθμός των οποίων σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά το όριο βάσει νόμου.
Ειδικό Σχολείο στον Κίσσαμο λειτουργεί μόνο 3 ώρες την ημέρα
Ειδικό Σχολείο στον Κίσσαμο λειτουργεί μόνο 3 ώρες την ημέρα
Αναμενόμενο, γονείς και εκπαιδευτικοί να διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Αυτό, όμως, που τους προκαλεί προβληματισμό είναι η ανάκληση κάποιων συγχωνεύσεων μετά από παρέμβαση βουλευτών. Και σίγουρα προκαλεί μεγαλύτερο αρνητικό αντίκτυπο ότι η παρέμβαση αυτή δε γίνεται για «διόρθωση» της εφαρμόζουσας πολιτικής των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων, αλλά για αποφυγή συγκεκριμένων συγχωνεύσεων τμημάτων στα όρια της εκλογικής τους περιφέρειας.
Υπήρξαν, μάλιστα και “ηχηρές” ανακοινώσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα κι από τους ίδιους βουλευτές, όπου παρουσιαζόταν αυτή η προσωπική παρέμβασή τους ως κάποιου είδους επίτευγμα, αφού το Υπουργείο υπαναχώρησε μπροστά στις απαιτήσεις τους. Πιθανώς, πολλοί εξ αυτών επενέβησαν πυροσβεστικά, αλλά δεν παύει η πράξη τους αυτή να μας υπενθυμίζει ότι, δυστυχώς, σε αυτήν τη χώρα που πέρασε μια οικονομική και μια υγειονομική κρίση την τελευταία 15ετία «το μέσο» συνεχίζει να ζει και να βασιλεύει. Επίσης, για μία φορά ακόμα, φάνηκε η προχειρότητα με την οποία σχεδιάζονται και εν τέλει υλοποιούνται κρίσιμες εκπαιδευτικές πολιτικές.
Καθώς αναλογιζόμαστε τις επιπτώσεις των πρόσφατων συγχωνεύσεων, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θεωρεί επιτακτική ανάγκη, η όποια εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο, να είναι αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης και ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα αποσπασματικών και άκριτων πολιτικών, αλλά οφείλει να λαμβάνει υπόψη όλες εκείνες τις παραμέτρους που διασφαλίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της ίσης πρόσβασης όλων των μαθητών σε αυτήν και να μη μένει μόνο σε εκείνες που στοχεύουν στη μείωση κοστολόγησης του δημόσιου εκπαιδευτικού έργου.
ΤΟ ΔΣ της ΟΚΠΕ