Εκατοντάδες είναι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία της Κρήτης, με τον κύριο όγκο του προβλήματος να εστιάζεται στο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης. Μόνο στο Ηράκλειο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχουν 300 καταγεγραμμένα κενά, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας έχει λάβει έγκριση για την πρόσληψη 42.000 περίπου αναπληρωτών και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τώρα, όλο το βάρος έχει πέσει στη β’ φάση των προσλήψεων, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Οκτώβριο.
Παράλληλα, πληθαίνουν οι κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών ενάντια στο μέτρο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων που έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα. Χιλιάδες μαθητές, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, είναι αναγκασμένοι να στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα που πολλές φορές ξεπερνούν και τα 25 άτομα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητής. Από την άλλη, υπάρχουν μαθητές που υποχρεώνονται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον εξαιτίας της κατάργησης τμημάτων με τη δικαιολογία της μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου αριθμού που απαιτείται για να λειτουργήσουν.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης μίλησε στην κάμερα της “ΚΡΗΤΗ TV” και τo neakriti.gr για τα κενά στα σχολεία της Κρήτης, εστιάζοντας ειδικότερα στο ευαίσθητο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης, καθώς τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά τα τμήματα χρήζουν ειδικής μέριμνας και φροντίδας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω των διαγνωσμένων προβλημάτων που παρουσιάζουν σε μαθησιακό επίπεδο.
«Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουμε εντοπίσει αρκετές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες δεν έχουν καλυφθεί. Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη, που αφορά μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές διαδικασίες από το ΚΕΔΑΣΥ. Αναλυτικότερα, μόνο στο Ηράκλειο τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τα 300. Αυτό σημαίνει ότι σε ολόκληρη την Ελλάδα τα κενά είναι χιλιάδες».
Οι καθυστερήσεις των προσλήψεων δυσκολεύει αρκετά την ομαλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού μέχρι να τοποθετηθούν οι νεοδιόριστοι στη θέση τους και να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό περιβάλλον θα έχει χαθεί πολύτιμος εκπαιδευτικός χρόνος.
Προσλήψεις τον Οκτώβριο…
Κάλυψη των κενών στη Ειδική Αγωγή ζητούν οι Αναπληρωτές Καθηγητές
Κάλυψη των κενών στη Ειδική Αγωγή ζητούν οι Αναπληρωτές Καθηγητές
«Δυστυχώς, όπως ενημερωθήκαμε από τους συναδέλφους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας που συμμετείχαν στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, η επόμενη φάση των προσλήψεων θα γίνει αρχές Οκτωβρίου. Αυτό σημαίνει ότι οι καθυστερήσεις των προσλήψεων δυσχεραίνουν σε μεγάλο βαθμό την ομαλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Έχουν γίνει κινητοποιήσεις από τους συλλόγους μας με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα και αναμένεται να γίνουν και άλλες, όπως αυτή που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το ερχόμενο Σάββατο», σημείωσε ο κ. Μακράκης.
Δεν καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες των μαθητών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, αφού υπάρχουν λίγοι εκπαιδευτικοί ανά σχολική μονάδα που έχουν αναλάβει αυτόν τον ρόλο και από την άλλη οι μαθητές που χρειάζονται παράλληλη στήριξη θα πρέπει να μοιράζονται τον ίδιο εκπαιδευτικό ταυτόχρονα με άλλους συμμαθητές τους, κάτι που δε συνάδει με το νόημα της παράλληλης στήριξης.
«Πολλά παιδιά στην Ειδική Αγωγή έχουν μείνει ακάλυπτα. Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής: Αν σε μία σχολική μονάδα έχουμε 10 περιπτώσεις μαθητών με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, στέλνοντας η κάθε Διεύθυνση 2 με 3 εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης, όπως έγινε στην πρώτη φάση των προσλήψεων, αναγκαστικά οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να διαμοιράζονται σε αυτά τα παιδιά, με αποτέλεσμα κανένα από αυτά τα παιδιά να μην καλύπτεται εξολοκλήρου διδακτικά», κατέληξε ο κ. Μακράκης.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ…
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ
Πηγή: neakriti.gr