Την Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εκδήλωση για την προώθηση της συμπεριληπτικότητας στα σχολεία, με την υπογραφή του «Μνημονίου Κατανόησης» που συμβολίζει τη δέσμευση για την προσπάθεια αυτή.
της Νάνσυ Παναγουλοπούλου – Δημοσιογράφος
Το πρόγραμμα συμπεριληπτικότητας “Athens Inclusive Education Project” ήρθε κατόπιν σύμπραξης των Σχολείων Αμερικανικής Παροικίας στην Ελλάδα (American Community Schools of Greece – ACSG) του Αμερικάνικου Κολλεγίου της Ελλάδας και του ομόλογου George Mason University, με τη στήριξη της Αμερικάνικης Πρεσβείας της Αθήνας.
Ο κύριος Χαρίλαος Δασκαλοθανάσης, Διευθυντής Σπουδαστικών Υποθέσεων του Deree, μίλησε για την αξία του προγράμματος και των στόχων που έχει θέσει, δίνοντας το βήμα σε ανθρώπους που γνωρίζουν και συμμετείχαν στο εγχείρημα, όπως την κυρία Ηλιάνα Λαζανά, Ανώτερη Αντιπρόεδρο Διοίκησης και Pierce, και στη συνέχεια τον Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, George Tsunis. Οι δύο τους υπογράμμισαν την αξία της ποιοτικής και ισότιμης εκπαίδευσης με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που αυτή λαμβάνει στη χώρα μας.
Έπειτα μίλησε ο Δρ. Πάνος Βλαχόπουλος, Υποδιευθυντής Ακαδημαϊκών Υποθέσεων στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθήνας, ο οποίος ήταν ένας από τους κύριους πυλώνες του προγράμματος, και ακολουθήθηκε από τη Δρ. Ελευθερία Μπερνιδάκη-Aldous, απόφοιτο του Pierce High-School, επίτιμη καθηγήτρια του Deree- Αμερικάνικου Κολλεγίου στην Ελλάδα, πρώην Βουλεύτρια Επικράτειας και Πρόεδρο της Ειδικής Διακομματικής Επιτροπής για την Αντιμετώπιση των Προβλημάτων που Απασχολούν τα Άτομα με Αναπηρία, η οποία επεσήμανε τη σημασία της συμπερίληψης στη δική της ακαδημαϊκή πορεία.
Ακολούθησε ο Δρ. Σπύρος Δουκάκης, πρώην καθηγητής του Pierce High School και νυν Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η Δρ. Πέγκυ Πελώνη, πρόεδρος Σχολείων Αμερικάνικης Παροικίας στην Ελλάδα – ACSG, σημαντικού συνεργάτη στο συμπεριληπτικό πρόγραμμα “Athens Inclusive Education Project”.
Κατόπιν, ήρθε η συνυπογραφή του Μνημονίου, με τη Δρ. Joan Kang Shin να εκπροσωπεί το George Mason University, τον Δρ. Πάνο Βλαχόπουλο να υπογράφει εκ μέρους του Αμερικάνικου Κολλεγίου Ελλάδος, μαζί με τη Δρ. Πελώνη.
Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης ακολούθησε μετά από σύντομο διάλλειμα, όπου μίλησαν τρεις διακεκριμένοι ειδικοί της εκπαίδευσης, καθώς και ένα πάνελ πάνω στη συμπερίληψη στη σχολική και ανώτερη εκπαίδευση.
Αρχικά μίλησε η Δρ. Joan Kang Shin, Καθηγήτρια του George Mason College of Education and Human Development, που περιέγραψε την αξία μιας τάξης που χαρακτηρίζεται από πολιτισμική και γλωσσολογική ποικιλία, για όλους τους μαθητές της.
Ακολούθησε ο Δρ. Jered Borup, Αναπληρωτής Καθηγητής στον Τομέα των Μαθητικών Τεχνολογιών στο George Mason School of Education, που περιέγραψε την ανάγκη της σωστής χρήσης των τεχνολογιών για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών μαθητικών αποτελεσμάτων σε μια συμπεριληπτική τάξη.
Η εισήγηση της Δρ. Anya Evmenova, Καθηγήτριας στον Τομέα Ειδικής Εκπαίδευσης και Έρευνας πάνω στην Αναπηρία του George Mason School of Education, κέρδισε το κοινό αφού περιέγραφε με πάθος το πώς ο προσβάσιμος σχεδιασμός του μαθήματος και της τάξης είναι ο πιο απλός δρόμος προς την ισοτιμία στην εκπαίδευση της νέας γενιάς.
Τέλος, ακολούθησε ένα πάνελ με παρουσιαστή τω Δρ. Πάνο Βλαχόπουλο και πανελίστες τη Δρ. Πέγκυ Πελώνη, τη Δρ. Evmenova και την κυρία Kristin Roberts, Υπεύθυνη Δημοσίων και Μορφωτικών Υποθέσεων της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Ελλάδα, όπου συζητήθηκε το θέμα της συμπερίληψης όλων των μαθητών σε μία τάξη και εκφράστηκαν σχετικές απορίες από το κοινό.
Γράφει: η Νάνσυ Παναγουλοπούλου – Δημοσιογράφος
*Πηγή εικόνας εξώφυλλου άρθρου: https://www.acg.edu/news-events/news/athens-inclusive-education-project/