Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στους κύκλους των εκπαιδευτικών το περιχόμενο του προγράμματος επιμορφώσεως από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΙΕΠ), το οποίο φαίνεται να είναι παρωχημένο, ακατάλληλο και μη προσβάσιμο.
Οι αντιδράσεις εστιάζονται κυρίως στους αναχρονιστικούς, παρωχημένους και μειωτικούς χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών, καθώς και στην προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα κωφά / βαρήκοα άτομα.
Όπως βλέπετε στην εικόνα (που ανέβηκε στα social media) από επιμορφούμενη, η χρήση του αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού του παρεχόμενου λογισμικού, καθιστά ουσιαστικά μη προσβάσιμο το περιεχόμενο της επιμόρφωσης στα κωφά / βαρήκοα άτομα και παράγει αποτελέσματα που στην καλύτερη είναι αστεία και στη χειρότερη είναι προσβλητικά.
Υπάρχουν επίσης καταγγελίες ότι οι αρμόδιοι αρνήθηκαν/απέφυγαν να αναφερθούν στην απαίτησή των εκπαιδευτικών για διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ).
Από αναρτήσεις εκπαιδευτικών στα social media έχουν παρατηρηθεί η χρήση προσβλητικών και αναχρονιστικών όρων όπως προβληματικοί μαθητές, αναρχικοί κλπ οι οποίοι δημιουργούν έντονο προβληματισμό για την ποιότητα και την επιστημονική αξιοπιστία του επιμορφωτικού υλικού.
Και μέσα σε όλα αυτά είναι φανερό ότι είναι οξύμωρο, κάποιοι επιμορφωτές, όπως καταγγέλλεται, να έχουν μικρότερη ή ελλειπή εμπειρία στην ειδική αγωγή σε σχέση με αυτούς που επιμορφώνουν. Φαίνεται ότι το «Σκόιλ ελικίκου» και ο «μετζης του νεόκτη» πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη δημόσια εκπαίδευση.