Σύμφωνα με την παράγραφο δ του άρθρου 64 του N. 4692/2020 (νόμο που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή η κ. Κεραμέως), καταργήθηκε η περίπτωση γ της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Ν. 4589/2019 (νόμος Γαβρόγλου). Συνεπώς, οι πρώτοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ ισχύουν ως τη λήξη του 2ου σχολικού έτους που έπεται του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ. Με βάση αυτό, οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής, αφού δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2020, ισχύουν ως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.
Επομένως, το επόμενο σχολικό έτος πρέπει να υπάρχουν νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να ανοίξουν το τρέχον σχολικό έτος και μάλιστα σε χρονικό σημείο που να επιτρέπει στο ΑΣΕΠ να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία κατάρτισης των νέων πινάκων (έστω των προσωρινών) ως τον Αύγουστο του 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία φορά, οι πίνακες Ειδικής Αγωγής των εκπαιδευτικών άνοιξαν το Μάιο του 2019 και του ΕΕΠ και ΕΒΠ τον Ιούνιο του 2019, με αποτέλεσμα οι προσωρινοί πίνακες των εκπαιδευτικών να εκδοθούν το Νοέμβριο του 2019 και του ΕΕΠ και ΕΒΠ τον Ιανουάριο του 2020. Αυτό είχε ως συνέπεια το σχολικό έτος 2019-20 οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ να γίνουν από τους παλιούς πίνακες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το εν λόγω σχολικό έτος να μη δουλέψουν στην Ειδική Αγωγή άτομα με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και στη θέση τους να δουλέψουν άτομα με λιγότερη ή καθόλου εξειδίκευση.
Δυστυχώς, όπως, θα δείτε στη δημοσίευση του συνδέσμου που ακολουθεί ότι ενδέχεται το φετινό καλοκαίρι να μην υπάρχουν νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής, με αποτέλεσμα το νέο σχολικό έτος, για άλλη μια φορά, να μη δουλέψουν στην Ειδική Αγωγή άτομα με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και στη θέση τους να δουλέψουν άτομα με λιγότερη ή καθόλου εξειδίκευση, πράγμα που θα οδηγήσει στην ελλιπή υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Όπως φαίνεται στη δημοσίευση του συνδέσμου που ακολουθεί το ΥΠΑΙΘ ισχυρίζεται ότι έστειλε αίτημα στο ΑΣΕΠ για την έκδοση προκήρυξης, αλλά το ΑΣΕΠ δεν έχει απαντήσει ακόμα στο αίτημα αυτό, πιθανώς λόγω του φόρτου εργασίας για τις υπόλοιπες προκηρύξεις του Δημοσίου που ήδη «τρέχουν».
Εφόσον το ΥΠΑΙΘ γνώριζε από το 2020 ότι στη λήξη του σχολικού έτους 2021-22 λήγουν οι υπάρχοντες πίνακες Ειδικής Αγωγής, έπρεπε να είχε φροντίσει να επικοινωνήσει πολύ νωρίτερα με το ΑΣΕΠ, ώστε να κάνει εγκαίρως το αίτημα. Αλλά, ακόμα και αυτή τη στιγμή δε φαίνεται να έχει κάνει ούτε να προτίθεται να κάνει καμιά ενέργεια ώστε να τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα το θέμα κατάρτισης νέων πινάκων (έστω προσωρινών) ως το καλοκαίρι.
Το καλοκαίρι του 2021 το Διοικητικό Πρωτοδικείο Ναυπλίου επιδίκασε αποζημίωση 7.000€ σε ένα 7χρονο παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να παράσχει εξειδικευμένο εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια της φοίτησης του στο δημοτικό. Ενδεικτικό της σημερινής κατάστασης είναι ότι στον κλάδο των δασκάλων προσλαμβάνονται από τη β’ φάση αναπληρωτών πολλοί δάσκαλοι που δεν έχουν καμία εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Βέβαια κάτι τέτοιο προβλέπεται νομικά. Το ζήτημα είναι ότι έρχεται τώρα η στιγμή που πρέπει να ανοίξουν έγκαιρα οι πίνακες Ειδικής Αγωγής, για να ενταχθούν άτομα σε αυτούς με την απαραίτητη εξειδίκευση και να ασκήσουν έργο από το επόμενο σχολικό έτος και το κράτος δηλώνει ότι κάτι τέτοιο μπορεί και να μη γίνει.
Μέλη της ομάδας του Facebook “Για το έγκαιρο άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής το τρέχον σχολικό έτος”
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ