Η Διαδικτυακή Ομάδα Αναπληρωτές ΠΕ60(Γενική και Ειδική Αγωγή) με επιστολή της στο Υπουργείο Παιδείας αναφέρεται στα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με τις προσλήψεις Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Σχολικών Νοσηλευτών και Παράλληλων Στηρίξεων.
Αναλυτικά…
Η φράση του Λαοκοόντα “Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας”, πιο επίκαιρη από ποτέ, βρίσκει αντίκρισμα στην ατζέντα του Υπουργείου Παιδείας. Μολονότι,η κυβέρνηση φέτος μπορεί να πανηγυρίζει για τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια (ελάχιστοι σαφώς μπροστά στις ανάγκες), η όλη διαχείριση της επιστροφής των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην τάξη, φαντάζει παρωδία και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει προδιαγράφουν το μέλλον της εκπαίδευσης ζοφερό.
Σχολεία-παραρτήματα που δεν καλύπτουν τις βασικές λειτουργικές ανάγκες, ανύπαρκτα μέτρα προστασίας εν μέσω πανδημίας (συμπεριλαμβανομένου του ζητήματος με τις καθαρίστριες), ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη καθώς και το χρόνιο πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς “βαλίτσες”, είναι μερικά από τα υπαρκτά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει για ακόμη μια χρονιά σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα και που το ίδιο το Υπουργείο με τεχνικές στρουθοκαμηλισμού συνεχίζει να παραβλέπει.
Όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα αντιμετωπίζονται εντέλει με προχειρότητα και όχι επί της ουσίας των προβλημάτων. Και σαν να μην έφταναν αυτά, το τελευταίο χρονικό διάστημα γινόμαστε δέκτες παραπόνων από εκπαιδευτικούς και γονείς μιας πρωτοφανούς κατάστασης. Ο λόγος φυσικά για τις νέες κατευθυντήριες γραμμές που φαίνεται να έχει δώσει η κυβέρνηση των “αρίστων” για την παράλληλη στήριξη. Από κάθε γωνιά της χώρας, από εκπαιδευτικούς που ήδη έχουν προσληφθεί, από γονείς που αγωνιούν μαθαίνουμε πως παιδιά με ειδικές ανάγκες και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στερούνται ειδικού βοηθητικού προσωπικού αλλά και ειδικών εκπαιδευτικών σε τμήματα ένταξης ή ως παράλληλες στηρίξεις.
Το ανησυχητικό είναι πως πρωτοβάθμιες συστήνουν να αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί ως παράλληλη 2-3 παιδιά που πολλές φορές βρίσκονται σε απόσταση χιλιομέτρων, πράγμα που σημαίνει πως λαμβάνουν υποστήριξη τις μισές μέρες από όσες θα χρειαζόταν. Πολλά παιδιά δεν έχουν καν παράλληλη στήριξη ενώ τα σχολεία ήδη έχουν ξεκινήσει.
Τις προηγούμενες χρονιές έτσι κι αλλιώς ερχόταν καθυστερημένα οι παράλληλες στις περισσότερες των περιπτώσεων (Νοέμβρη ή και Γενάρη), όμως φέτος φαίνεται επιδεικτικά να επιδιώκεται η μείωση των προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Σημειώνονται δε περιπτώσεις, όπου διευθυντές και πρωτοβάθμιες ενημερώνουν πως δεν θα έρθουν επιπλέον παράλληλες ακόμη και αν έχουν εγκριθεί οι γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, χάριν του δήθεν εξορθολογισμού των προσλήψεων για τον οποίο ήδη μας ενημέρωσε το Υπουργείο. Υπάρχουν άτυπες συστάσεις σε όλα τα ΚΕΔΑΣΥ να μείνουν οι εγκρίσεις για νέες παράλληλες σε χαμηλά επίπεδα.
Ο λεγόμενος “κόφτης” που βαφτίστηκε από το Υπουργείο ως ισοκατανομή της παράλληλης στήριξης, όχι μόνο δεν έχει κάποια νομική υπόσταση αλλά είναι ηθικά μεμπτός και δίχως καμιά αμφιβολία, λογίζει και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ως παιδιά κατώτερου Θεού.
Η Υπουργός Παιδείας με τις επικίνδυνες πολιτικές της, εξοβελίζει όλα τα παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης εν μια νυκτί, αποκόβοντας τα από μια ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση στο δημόσιο σχολείο. Σε πρόσφατη επικοινωνία εκπαιδευτικών με εκπροσώπους του Υπουργείου, μας έγινε γνωστό πως υπάρχει πρόθεση να καλυφθούν όλα τα κενά,συμπεριλαμβανομένων και αυτών της παράλληλης στήριξης, την ίδια στιγμή που δίδονται εντολές σε εκπαιδευτικούς να αναλάβουν 2 και 3 παιδιά ο καθένας, αντί του 1 προς 1.
Είναι εμφανές πως η ειδική αγωγή σαν άλλη Ιφιγένεια εν Αυλίδοις, πρόκειται να θυσιαστεί στο βωμό της υποτιθέμενης ισοκατανομής στην εκπαιδευτική διαδικασία, με παιδιά να καθυστερούν ή να μην λαμβάνουν καθόλου την συνταγματικά κατοχυρωμένη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πώς η ισοκατανομή αυτή θα λειτουργήσει εποικοδομητικά για τους μαθητές στην πράξη, όταν σε σχολείο με ανάγκη για τρεις παράλληλες και δη διαφορετικών γνωματεύσεων και ένα ΕΒΠ έχει προς το παρόν προσληφθεί μόνο μια παράλληλη; Πώς είναι δυνατόν να ξεκινάνε τα σχολεία και να μένουν εκτός από την εκπαίδευση τόσα παιδιά; Πολλές περιπτώσεις παιδιών αδυνατούν να ανταπεξέλθουν χωρίς τη συνδρομή βοήθειας, είτε πρακτικής είτε μαθησιακής. Έχει άραγε κάποιος από τους ιθύνοντες βρεθεί σε σχολική τάξη;
Άραγε έχουν συναναστραφεί παιδιά με αυτισμό, με δυσλεξία ή με κινητικά προβλήματα;
Βρισκόμαστε στο 2021 και ακόμα δεν έχουμε εξασφαλίσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδιά είναι το παρόν και το μέλλον. Κάθε παιδί πρέπει να έχει το δικαίωμα να συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα χωρίς καμία διάκριση για κανένα παιδί. Είναι απαραίτητο να εξασφαλίζεται κάθε δυνατό μέσο για να μπορεί κάθε παιδί να γίνεται κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παιδεία είναι ο βασικότερος πυλώνας μιας κοινωνίας και αν δεν επενδύσουμε σε αυτήν για ποιο μέλλον και ποια ανάπτυξη μιλάμε;
Κανένα παιδί χωρίς σχολείο. Κανένα παιδί χωρίς εκπαιδευτικό. Κανένα παιδί χωρίς βοηθητικό προσωπικό ή νοσηλευτή αν τον χρειάζεται. Κανένα παιδί που χρήζει παράλληλης στήριξης να μην τη στερηθεί.
Είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνία να φτιάξουμε ένα σχολείο που θα αγκαλιάζει και θα υποστηρίζει κάθε παιδί ανεξάρτητα από κάθε συνθήκη.
Απαιτούμε να δεσμευτεί δημόσια η Υπουργός για κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με αναλογία 1:1 στην παράλληλη στήριξη και να αρθεί η αντισυνταγματική απόφαση περί ισοκατανομής αυτής.. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα θεωρηθεί πως το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί μια επικίνδυνη πολιτική εκπαιδευτική των “αρίστων” που παρεκκλίνει παρασάγγας από το παιδαγωγικό ιδεώδες για ελεύθερη, ισότιμη και απρόσκοπτη παροχή της δωρεάν εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές, ανεξαιρέτως διακρίσεων και ειδικών μαθησιακών αναγκών.
Διαδικτυακή Ομάδα
Αναπληρωτές ΠΕ60(Γενική και Ειδική Αγωγή)
Μπορείτε να στηρίξετε την προσπάθεια, υπογράφοντας την επιστολή, στέλνοντας μήνυμα στην ομάδα.
Διαβάστε ακόμη…
Περιμένοντας την Παράλληλη Στήριξη… Μαρτυρίες γονέων
Περισσότερα νέα Συλλόγων – Φορέων – ΜΚΟ