ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Χαλάνδρι, ΑΘΗΝΑ
Μαρτιωνου Πεγκυ Παιδιατρικη Εργοθεραπευτρια. Αποφοιτη της σχολης Εργοθεραπειας, του ΤΕΙ Αθηνών.
Η εργασιακή μου εμπειρία στο χωρο της παιδιατρικής εργοθεραπείας, ξεκίνησε το 2002 με συνεδρίες σε παιδιά, ποικίλλων διαγνωστικών ομάδων και διαφόρων ηλικιών.Το πλαίσιο αναφοράς μου ηταν ατομικές και ομαδικές συνεδρίες,πρωινό σχολείο και συνεδρίες κατ΄οίκον.
Οι επαγγελματικοί χώροι συνεργασίας αρκετοί. Το Ιδιωτικό Κεντρο Αποκατάστασης ‘’ΕΜΕΙΣ’’, την ‘’ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ’’ πρωινή δομή, ’’ΑΝΑΔΥΣΗ’’, ’’PAVLIDIS CENTERS’’, ’’ΚΔΑΠ-ΜΕΑ’’ Αμαρουσίου, ’’Ορθώς Λέγειν’’, Ψυχοσύνθεση’’, ’’Λόγος και Επικοινωνία’’ και ‘’Φυσικοθεραπευτική Μονάδα Παιδιού’’ εώς και σήμερα.
Τα σεμινάρια που παρακολούθησα για την επιμόρφωση και την εξελιξή μου, στην πορεία αυτών των ετών, αφορούν:
– Την αντιμετώπιση των παιδιών με ΔΕΠ-Υ,
– Πρώτες Βοήθειες,
– “Διαταραχές Επικοινωνίας – Αυτισμός”,
– “Η συμβολή των Τεχνών στην αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών”,
– “Αισθητηριακή Ολοκλήρωση”,
– “Θεραπευτική Ιππασία”,
– “Ασκησεις Yoga σε παιδια”,
– “Αρχές Δραματοθεραπείας”,
– “Δυσγραφία”.
Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εργοθεραπείας περιλαμβάνει, το θεωρητικό υπόβαθρο ως βάση και την “πράξη”, στην οποία εμπεριέχεται το παιχνίδι ως μέσο θεραπείας. Πρωτίστης σημασίας είναι η δημιουργία μιας καλής θεραπευτικής σχέσης με το παιδί, η οποία έχει από μόνη της πολλά οφέλη και θεραπευτικά κάποιες φορές.Το κάθε παιδί είναι μοναδικό και γι’ αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσέγγιση και μεταχείριση. Απαραίτητες δεξιότητες για κάθε θεραπευτή είναι η υπομονή, η επιμονή, η ευελιξία και ο σεβασμός στις ιδιαιτερότητες και το δυναμικό του κάθε παιδιού. Το στοχοκατευθυνόμενο πρόγραμμα της εργοθεραπείας, αποδίδει καλύτερα όταν ο θεραπεύτης εμπλέκεται ενεργά σε αυτό και δεν ειναι απλός θεατής. Παίζει μαζί του, θέτει ξεκάθαρα όρια, διαχωρίζει το ρόλο του και δεν υπερβαίνει τους κανόνες, ενώ εκφράζει παράλληλα τα συναισθήματά του. Χρησιμοποιεί φαντασία, δημιουργικότητα, επικοινωνία, αυτοέκφραση, τέχνες (χορός, μουσική, ζωγραφική) και πολλά ακόμη για να επιτύχει τους εκάστοτε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους.
Όποιος εργάζεται με παιδιά, έχει την τύχη να μπορεί κάλλιστα να βγάλει στην επιφάνεια, το παιδί που όλοι κρύβουμε μέσα μας.