MORE AND MORE

Άγχος Εισαγωγικών Εξετάσεων

Το άγχος είναι ένα συναίσθημα, σύμφυτο με τη ζωή. Είναι ζωοποιός δύναμη, με την έννοια ότι συντηρεί τη ζωή_ είναι καλό, δημιουργικό γιατί κινητοποιεί και φέρνει σε εγρήγορση τον άνθρωπο. Όμως, όταν υπερβαίνει  τα όρια του καθενός, γίνεται προβληματικό, και ενίοτε παραλυτικό.

 

 

της Γεωργίας Μάλεση – Κλινική Ψυχολόγος

 

Το πολύ άγχος που βιώνει το κάθε παιδί πριν τις εξετάσεις, είναι φυσικό να υπάρχει, όταν το παιδί έχει διαπαιδαγωγηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ταυτίζει την προσωπική του καταξίωση, επιτυχία και ευτυχία, με τις υψηλές επιδόσεις και την απόκτηση πολλών τίτλων σπουδών, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει μάθει να αντιμετωπίζει με αισιοδοξία τις αντιξοότητες της ζωής.

Απ’ότι φαίνεται, η πίεση που ασκούν οι εισαγωγικές εξετάσεις, είναι μια μεγάλη δοκιμασία για δύο… τον έφηβο και τον γονιό του, αλλά αντιμετωπίσιμη!

Συνήθη συμπτώματα από (υπερβολικό) άγχος σε μαθητές:

 

α) ψυχοσωματικά συμπτώματα, που περιλαμβάνουν: αϋπνίες, πονοκεφάλους, στομαχικούς πόνους, ταχυπαλμίες, διαταραχές σωματικού βάρους, διάσπαση προσοχής, εξασθενημένη μνήμη, μειωμένη δυνατότητα οργάνωσης και προγραμματισμού,

β) συναισθηματικές αλλαγές, όπως κακή διάθεση, ανησυχία, εκνευρισμός, ταραχή και στενοχώρια, με αποτέλεσμα την μειωμένη αυτοεκτίμηση.

Σωστή διαχείριση του άγχους των εξετάσεων

Παιδιά, να θυμάστε…

α) Εφικτοί στόχοι: πολύ βασικό είναι να έχεις στόχους που μπορούν να πραγματοποιηθούν.

β) Διάβασμα: όσο περισσότερο διαβάζεις, τόσο περισσότερα γνωρίζεις και αυξάνεται η αυτοπεποίθηση και η πιθανότητα επιτυχίας.

γ) Αμφισβήτηση των αρνητικών σκέψεων και ενεργοποίηση εναλλακτικών ιδεών: είναι χρήσιμη η ενεργοποίηση της σκέψης, πάνω σε εναλλακτικές ιδέες και η πίστη ότι η ζωή δεν κρέμεται από την επιτυχία ή την αποτυχία των πανελληνίων.

δ) Προσοχή στη Διατροφή.

ε) Περισσότερη σωματική άσκηση: η σωματική άσκηση βοηθά στην παραγωγή ενδορφινών ορμονών, που είναι συνδεδεμένες με την ευφορία και την ευχαρίστηση.

στ) Περισσότερο ύπνο: ο ύπνος αποδεδειγμένα βοηθά τον εγκέφαλο στην οργάνωση των πληροφοριών στη μνήμη.

ζ) Περισσότερη ρυθμική, μελωδική μουσική και

η) ηρεμία στο σπίτι, που είναι ό,τι περισσότερο χρειάζεται ο μαθητής.

 
Οι εξετάσεις αυτές αξιολογούν τις γνώσεις σας, την συγκεκριμένη στιγμή και όχι τον χαρακτήρα σας, την αξία σας, την εξυπνάδα σας και το ήθος σας.

 
Οι γονείς να θυμούνται:

✔     Να λένε στο παιδί τους ότι το αγαπούν, είτε πετύχει, είτε δεν πετύχει στις εξετάσεις

✔     Να μην το συγκρίνουν και να μην το απειλούν…

✔     Να του πουν ότι οι εξετάσεις είναι μία από τις ευκαιρίες της ζωής, δεν είναι η μοναδική διέξοδος, ούτε οδηγούν κατ’ανάγκη στην ευτυχία και

✔     να θυμούνται ότι ΚΑΝΩ ΠΑΙΔΙΑ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!

 

 

Ακούστε την Εκπομπή…

ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΝΤΑΣ…για την εφηβεία

Διαβάστε ακόμη…

 

 

Γράφει: η Γεωργία Μάλεση – Κλινική Ψυχολόγος

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *