ΑΡΘΡΑ

Mένουμε Σπίτι… και Δημιουργούμε Nέες Ισορροπίες, για μια Αρμονική Οικογενειακή Ζωή

Καθώς η πανδημία του Κορονοϊού παραμένει, η αυτοαπομόνωση / καραντίνα προβλέπεται να διαρκέσει για περισσότερο καιρό από ό,τι νομίζαμε. Η καθημερινότητά μας έχει πλέον αλλάξει, με αποτέλεσμα η οικογένεια να έρχεται αντιμέτωπη με πρωτόγνωρες συνθήκες και να πρέπει να δημιουργήσει νέες ισορροπίες, για την αρμονικότερη συνύπαρξη όλων μέσα στο σπίτι.

 

της Νάσιας Φάντη – Ψυχολόγος

Μέλος της διεπιστημονικής ομάδας στα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών & Δημιουργικής Έκφρασης ΛΟΓΟΣΥΝΘΕΣΗ

Μη φοβάστε να μιλήσετε στα παιδιά για τον κορονοϊό

Εξηγήστε τους με απλά λόγια τι συμβαίνει και για ποιο λόγο τα ίδια καλούνται να παραμείνουν στο σπίτι, μακριά από τους φίλους και τις αγαπημένες τους δραστηριότητες. Δώστε τους εύσημα για το πόσο σημαντικό είναι αυτό που κάνουν, αφού με το να μένουν στο σπίτι και να τηρούν τους κανόνες υγιεινής προστατεύουν τους ανθρώπους που κινδυνέυουν περισσότερο από τον ιό.

 

 

 

Στη συζήτηση μπορεί να βοηθήσει και το βιβλιαράκι που μπορείτε να βρείτε εδώ…

 

Είναι σημαντικό η όποια συζήτηση να γίνεται όταν οι γονείς είναι συναισθηματικά ήρεμοι

Όλη αυτή η κατάσταση μας επηρεάζει, προκαλώντας φόβο, άγχος και αγωνία που θα ήταν ωφέλιμο να μη μεταφέρουμε στα παιδιά.
Τα παιδιά επηρεάζονται ιδιαίτερα από την ψυχική πίεση που βιώνουν οι γονείς και τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να μίλησουν για αυτή τους την αναστάτωση, με αποτέλεσμα να αλλάζει η συμπεριφορά τους (π.χ. υπερκινητικότητα, δυσκολίες στον ύπνο, θυμός).

 

Διατηρήστε ένα πρόγραμμα

Παρά τις νέες ισορροπίες, η κανονικότητα είναι ανακουφιστική για τα παιδιά, αλλά και για εσάς.
Αποφασίστε μαζί τι ώρα θα ξυπνούν το πρωί, θα τρώνε τα γεύματα της ημέρας, θα κάνουν μπάνιο, θα πέφτουν για ύπνο.

 

 

Βρείτε δραστηριότητες (π.χ. παιχνίδι, ζωγραφική, μελέτη, παρακολούθηση παιδικών προγραμμάτων) που θα απασχολούνται όσο εσείς εργάζεσθε. Ακόμα και το να βάλουν ρούχα και να μη μένουν με τις πυτζάμες βοηθά πολύ στην ψυχολογία τόσο των παιδιών, όσο και των γονέων.
Συζητήστε εκ νέου το αυριανό πρόγραμμα στο τέλος της ημέρας. Μία σχετική ευελιξία μπορεί σίγουρα να υπάρχει.

 

Κοινωνικοποίηση

Προγραμματίστε βιντεο-συναντήσεις με τους φίλους των παιδιών σας, ώστε να συζητούν και να παίζουν. Το ίδιο ισχύει και για εσάς, όσον αφορά τη διατήρηση της κοινωνικής ζωής και την επαφή με τους υπόλοιπους κοντινούς σας ανθρώπους.

Το μοίρασμα των αγωνιών και των συναισθημάτων σας θα σας ανακουφίσει.

 

Image result for talking each other

 

Συνεχίστε να μιλάτε

Υποστηρίξτε τα παιδιά σας, ανακουφίστε τα από προβληματισμούς που μπορεί να επανέλθουν, εκφράστε τα δικά σας συναισθήματα και παραμείνετε διαθέσιμοι για συζήτηση και παιχνίδι, έχοντας θεσπίσει όρια που προστατεύουν και τη δική σας ρουτίνα, εργασιακή και οικογενειακή.

 

Φροντίστε τον εαυτό σας

Αποστασιοποιηθείτε από τον καταιγισμό των πληροφοριών και των εξελίξεων. Κρατήστε, με κριτική σκέψη, ό,τι είναι πράγματι χρήσιμο και ενημερωθείτε σωστά από αρμόδιους φορείς.
Αδράξτε την ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας και με τον εαυτό σας.

 

Αν το άγχος και η ένταση είναι ανυπόφορα, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

 

Διαβάστε ακόμη…

Παιχνίδια για να περάσετε Ευχάριστα με τα Παιδιά σας στο Σπίτι!

Κορονοϊός… Ας μην πέσουμε στην παγίδα του πανικού!

 

 

Γράφει: η Νάσια Φάντη – Ψυχολόγος

Μέλος της διεπιστημονικής ομάδας στα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών & Δημιουργικής Έκφρασης ΛΟΓΟΣΥΝΘΕΣΗ

Επιμέλεια: Πόπη Μάλεση – B.A, M.A Psychology

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nevronas. All Rights Reserved. | Powered by LiSolutions