Η φιλοδοξία της εταιρείας Victoria’s Secret;… Nα πουλήσει όνειρα, χάρη στους «αγγέλους» της, μια αρμάδα από τα πιο όμορφα μοντέλα του πλανήτη. Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για τη Sofia Jirau, τοπ μόντελ με σύνδρομο Down που σκοπεύει να σπάσει τις προκαταλήψεις.
Η Σοφία, με Τρισωμία 21: ο Νέος «άγγελος» της Victoria’s Secret
Ένας νέος «άγγελος» κάνει μια συγκλονιστική είσοδο στον παράδεισο των εσωρούχων, γνωστός και ως Victoria’s Secret.
Το όνομά της: Sofia Isabel Jirau González.
Το κάτι έξτρα που έχει η Σοφία; Ένα χρωμόσωμα, το 21ο, συγκεκριμένα.
Τον Φεβρουάριο του 2022, η 25χρονη από το Πουέρτο Ρίκο έγινε το πρόσωπο της αμερικανικής φίρμας, δίπλα στα πιο όμορφα μοντέλα του πλανήτη. Μια πρωτοτυπία στον ελιτίστικο και υπερκανονιστικό κόσμο της μόδας και μια τύχη για την φτερωτή εταιρεία, που εδώ και καιρό κατηγορείται ότι προωθεί τα «τέλεια σώματα».
Ποζάροντας για την συμπεριλιπτική καμπάνια «Love cloud collection», δίπλα σε 17 γυναίκες με βακτηρίες, παχουλές, μαύρες, έγκυες ή ηλικιωμένες, η Sofia Jirau σπάει αυτά τα στερεότυπα και ενθαρρύνει τις γυναίκες να είναι περήφανες για το σώμα τους.
Μοντέλο και φιλόδοξη επιχειρηματίας…
Αυτή την καριέρα, την ονειρευόταν. Αλλά δεν έμεινε μόνο στο να ονειρεύεται. Έδωσε στον εαυτό της τα μέσα για να το πετύχει.
Στα δέκα της χρόνια το ξέρει, το νιώθει: «Θα γίνω σούπερ μόντελ και επιχειρηματίας», επαναλαμβάνει μπροστά στον καθρέφτη της. Δεκαπέντε χρόνια μετά, έγινε.
Παγκόσμια Ημέρα για τα πιο Ειλικρινή Πλάσματα του Πλανήτη
Μια μοίρα σχεδιασμένη;
ΟΧΙ ακριβώς.
Σε πολύ μικρή ηλικία, παρακολούθησε τα προγράμματα, σ’ ένα σχολείο ειδικής αγωγής και, μόλις στην ηλικία των έξι ετών μπήκε στο δημοτικό σχολείο του Πουέρτο Ρίκο για να ακολουθήσει μια «τυπική μαθητική πορεία». Εκεί ακονίζει τις δεξιότητές της, παλεύοντας ενάντια στις προκαταλήψεις και τα υποτιμητικά σχόλια των συμμαθητών της. Ούτε μια φορά δεν παράτησε την αντικειμενική της ματιά, των πραγμάτων.
Στα 19 της αποφοίτησε από το σχολείο και ήταν τότε που την εντόπισε ένας φωτογράφος μόδας. Από ‘κει και μετά, τα πράγματα διαδέχονται, γρήγορα, το ένα τ’ άλλο. Πόζαρε για πολλά περιοδικά, περπάτησε στις πρώτες της πασαρέλες και στη συνέχεια, το 2020, παρέλασε στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης για τη σχεδιάστρια φορεμάτων Marisa Santiago.
Η συμμετοχή της προκάλεσε αίσθηση στον κόσμο της μόδας. Της άνοιξε τις σελίδες του περιοδικού Vogue και της έδωσε τη δυνατότητα να ξεκινήσει το Alavett, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που προσφέρει καθημερινά (casual) αντικείμενα και ρούχα, πετυχαίνοντας έτσι το δεύτερο όνειρό της, να διευθύνει μια επιχείρηση.
Η πίστη της; «Μέσα μας όπως και έξω, δεν υπάρχουν όρια!»
…μια κοπέλα που εμπνέει
Το σούπερ μόντελ θέλει να στείλει ένα μήνυμα ελπίδας σε άτομα με σύνδρομο Down: «Μπορούμε να δουλέψουμε σκληρά, να βρούμε δουλειά και ακόμη και να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις… Πείτε στον εαυτό σας ότι δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορούμε να κάνουμε», είπε στο NBC.
«Γεννήθηκα για αυτό και θέλω να δείξω στον κόσμο ότι έχω όλα όσα χρειάζεται ένα μοντέλο για να λάμψει», γράφει η Sofia Jirau στον λογαριασμό της στο Instagram.
Σύνδρομο Down…Άνθρωποι που Δημιουργούν και Εμπνέουν!
Από τη δημοσίευση αυτής της ανάρτησής της, έχουν γραφτεί δεκάδες χιλιάδες μηνύματα συμπαράστασης, από μοντέλα, δημόσια πρόσωπα, άτομα με αναπηρία αλλά και απλά από θαυμαστές της, χρήστες του Διαδικτύου.
Κάποιοι επαινούν την αδιάκοπη αποφασιστικότητά της, άλλοι χαιρετίζουν τη δέσμευσή της για συμπερίληψη, κάποιοι την ευχαριστούν που είναι πηγή έμπνευσης, όλοι την ενθαρρύνουν να συνεχίσει τον αγώνα της.
«Αυτή είναι μόνο η αρχή…», τους υπόσχεται.
Η τρισωμία 21, στον κόσμο της μόδας;
Εδώ και αρκετά χρόνια, ο «δικτατορικός» κόσμος της Υψηλής Ραπτικής, όπως και αυτός της ομορφιάς, φαίνεται να ανοίγεται σταδιακά στη διαφορετικότητα, σερφάροντας στο κύμα του «body positive».
Το 2019, η Kate Grant, μούσα της μάρκας καλλυντικών Benefit, άνοιξε τον “χορό” εκθειάζοντας τα πλεονεκτήματα μιας μάσκαρα.
Το 2020, η πολυτελής μάρκα Gucci έβαλε στο στόχαστρο την Ellie Goldstein,μια νεαρή, 18χρονο Βρετανό μοντέλο με σύνδρομο Down για να προωθήσει επίσης τη νέα της μάσκαρα, “L’obscure”. Εξαιρετική ιδέα!
Η Αυστραλιανή Madeline Stuart “κάνει αίσθηση” σε κάθε της εμφάνιση, για περισσότερα από πέντε χρόνια. Το 2017, έγινε και στυλίστρια, παρουσιάζοντας το brand της «21 reasons Why» στην Εβδομάδα Μόδας, της Νέας Υόρκης.
Άραγε, είναι όλο αυτό μόνο μια πραγματική επιθυμία να τονιστεί η διαφορετικότητα ή και να αποκατασταθεί η εικόνα των brands της μόδας και ομορφιάς (εμπορικών σημάτων) που κατηγορούνται για διακρίσεις;
Μάλλον λίγο και από τα δύο…
Μετάφραση – Επιμέλεια: Πόπη Μάλεση – B.A, M.A Psychology