ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δικαίωμα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για τους Μαθητές με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό ή Asperger

42 Συλλογικότητες από όλη την Ελλάδα ενώνουν για μία ακόμη φορά τις δυνάμεις τους, με βασικό τους στόχο το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση για ΟΛΟΥΣ. Με επιστολή τους στον Πρωθυπουργό και την Υπουργό παιδείας, διεκδικούν την άμεση ένταξη των μαθητών με Asperger ή Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας στο 5% της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Αναλυτικά η επιστολή…

ΑΙΤΗΜΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΥΨΗΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΥΤΙΣΜO / ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ Νίκη Κεραμέως
ΚΟΙΝ: Πρωθυπουργό της χώρας, κ. Κ. Μητσοτάκη
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σ. Ζαχαράκη

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Η επιστολή αυτή είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας Σωματείων και Συλλόγων που εκπροσωπούν άτομα με αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, την συνυπογράφουν κι άλλοι φορείς και διαδικτυακές ομάδες και αποσκοπεί στην αποκατάσταση μίας σοβαρής αδικίας απέναντι σε μία παραμελημένη και ευπαθή κοινωνική ομάδα: τους υψηλής λειτουργικότητας αυτιστικούς, τα άτομα με σύνδρομο Άσπεργκερ

Ενώ από το 2009 έχουν θεσπιστεί ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή ατόμων με σοβαρές ασθένειες και αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3794/2009), σε ποσοστό 5% των εισακτέων, συνεχίζεται από τότε ο αναίτιος και άδικος αποκλεισμός των αυτιστικών ατόμων από τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση.

Τα άτομα με σύνδρομο Asperger λόγω των ιδιαιτεροτήτων που συνοδεύουν τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος δεν μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ο αυξημένα στρεσογόνος χαρακτήρας των εξετάσεων, οι δυσκολίες κοινωνικοποίησης και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με Άσπεργκερ στην ουσία οδηγούν σε De Facto αποκλεισμό τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρέπει να τονιστεί:

  • Oτι ο Αυτισμός ακόμα και στις λειτουργικότερες μορφές του, είναι μία μόνιμη και σοβαρή αναπηρία.
  • Όποιος γεννιέται αυτιστικός πεθαίνει αυτιστικός.

Υπάρχει λοιπόν μία ευκαιρία η σημερινή κυβέρνηση και το σημερινό κοινοβούλιο ομόφωνα χωρίς διαχωριστικές γραμμές, να εντάξουν τους αυτιστικούς στις ευεργετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για όλα τα άτομα με αναπηρία.

  • Από πλήθος επιστημονικών μελετών και από τη διεθνή εμπειρία είναι γνωστό ότι όταν στα άτομα με σύνδρομο Asperger, δοθεί η δυνατότητα να σπουδάσουν, αυτά διαπρέπουν και μπορούν να προσφέρουν στην κοινωνία παραγωγικά
    ·
  • Δεν τίθεται απλά θέμα διακρίσεων ή παραβιάσεις των δικαιωμάτων των υψηλής Λειτουργικότητας αυτιστικών αλλά παρουσιάζεται η ευκαιρία με τις γνώσεις που θα αποκτήσουν να βοηθήσουν ουσιαστικά την κοινωνία μας, όπως κάνουν τα άτομα με σύνδρομο Asperger παγκοσμίως, διαπρέποντας σε όλους τους επαγγελματικούς. τομείς.

Είναι ευκαιρία λοιπόν η κοινωνία μας η χώρα μας  να ωφεληθεί πρακτικά από την ουσιαστική ενσωμάτωση των ΑΜΕΑ.

H παρούσα επιστολή υποστηρίζεται από δεκάδες φορείς σε όλη την Ελλάδα και είναι συνέχεια μιας αλυσίδας ενεργειών τόσο από την ΕΣΑμεΑ, την ΠΟΣΓΚΑμεΑ καθώς και τον Ελληνικό Σύλλογο για το Σύνδρομο Asperger (ΕΛΛΣΑ).

Διαβάστε τις προτάσεις του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger στην Υπουργό Παιδείας

Αυτό που ζητάμε ξέρουμε ότι είναι εφικτό, είναι ανέξοδο, είναι δίκαιο και θεωρούμε ότι θα διορθωθούν στρεβλώσεις των προηγούμενων χρόνων κάνοντας πράξη την ενσωμάτωση. Επιτέλους πια όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι ίσως είναι ένας νέος και ωφέλιμος τρόπος να σταματήσουμε το λεγόμενο brain drain είναι να εκμεταλλευτούμε ως πολιτεία την οξύνοια και το διαφορετικό τρόπο σκέψης των νέων ανθρώπων με σύνδρομο Άσπεργκερ για να βάλουμε τη χώρα μας στο δρόμο της καινοτομίας και της ανάπτυξης

Κύριο μέλημά μας είναι να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση για όλους στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ηλικίας και λειτουργικότητας

Με οδηγό το μέχρι τώρα έργο σας, αναμένουμε να ανταποκριθείτε άμεσα και θετικά στο δίκαιο αίτημα μάς για δίκαιη μεταχείριση των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας Αυτισμό.

Με εκτίμηση,

 

Σύλλογοι:

Φάσμα Σωματείο γονέων και συγγενών παιδιών με Αυτισμό και Asperger Κορινθίας.
Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων ατόμων με αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες, “Η Αγία Σκέπη”.
Μέθεξις Οργάνωση για άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
Νομαρχιακός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν.Ηλειας “ΗΛΙΣ”.
Ελληνικός Σύλλογος για το Σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α)
Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό – Νοητική Υστέρηση “ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ”.
Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό (Μ.Α.μ.Α) Βέροια.
ΔΑΔΑΑ – Σύλλογος για Παιδιά και Ενήλικες με ΔΑΔ, Αυτισμό & Asperger
Σύλλογος ΑμεΑ Π.ΕΑιτωλοακαρνανίας Απόστολος Λουκάς.
Προσωρινή Διοίκηση Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Αμεα Και Αναπήρων Ικαρίας. «Ηλιαχτίδα»
Περιφέρειακη Ομοσπονδία ΑμεΑ Βορείου Αιγαίου
Σωματείο Π.Ε. Ροδόπης.
Πανσαμιακό Σωματείο ΑμεΑ Νίκος Μένεγας ο Ίκαρος
Παγχιακος Σύλλογος ΑμεΑ. Χίος
Σωματείο ΑμεΑ ” Το Μέλλον ” Νότιας Κρήτης.
Συνεταιρισμός ΑμεΑ “Ηλιοτρόπια ” Βόλου.
Σωματείο ΑμεΑ “Δημιουργώ κ Προσφέρω” Δράμας.
Σύλλογος ΑμεΑ “Αρωγή” Τρικάλων.
Νομαρχιακό Σωματείο ΑμεΑ Καρδίτσας.
Νομαρχιακός Σύλλογος ΑΜΕΑ Ν. Έβρου.
Σύλλογος ΑμεΑ Κοιν.Σ.ΕΠ “ΜΑΝΑ”.
Σύλλογος Αυτισμού Θεσσαλίας.
Σύλλογος Γον.Κηδ.ΕΕΕΕΚ Γενισεας Ξάνθης.
Σωματείο ΑμεΑ Π.Ε Ξάνθης.
Σύλλογος ΑμεΑ Παραρτήματος Ξάνθης.
Σύλλογος ΑμεΑ “Αγκαλιά ” Ν. Άρτας.
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΓΗΛ Αλεξανδρούπολης.
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του ειδικού Δημοτικού σχολείου Μολάους ΣΥΝ-ΥΠΑΡΧΩ.
Σύλλογος γονέων κ Κηδεμόνων Ειδικού σχολείου Γιαννιτσών.
Σύλλογος γονέων & φιλων “Μιλάμε για τον αυτισμό”.
Σύλλογος Γον.Κηδ ΕΕΕΕΚ Πύργου.
Σύλλογος Γον.Κηδ ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας.
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ειδικού Δημοτικού σχολείου Ωρωπού.
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αυτισμό και νοητική αναπηρία “Ευτοπία” Ν. Πέλλης

Διαδικτυακές ομάδες:

Η Ζωή μου με τον Γιάννη
Ο Συνήγορος των ΑμεΑ.
Αυγερινός
Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη
Ελλάδα προβλήματα στην ειδική αγωγή.
Γονείς ενωμένοι για την ειδική αγωγή.
Μάχιμοι γονείς στο Ιντερνετ.

Μ.Κ.Ο:

Ελληνικό παρατηρητήριο των συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ)

 

Διαβάστε ακόμη…

Φοιτητές στο φάσμα του Αυτισμού: Εμπόδια, Δυνατότητες και τρόποι Στήριξης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nevronas. All Rights Reserved. | Powered by LiSolutions
error: Content is protected !!