Εισαγωγικές Εξετάσεις: Μείωση Aγχους και Aυτογνωσία είναι ο Δρόμος προς την Επιτυχία

ΓΕΩΡΓΙΑ
ΜΑΛΕΣΗ

Κλινική Ψυχολόγος

 

Οδηγός πλεύσης… προς την επιτυχία!

Μείωση Άγχους και Αυτογνωσία είναι ο Δρόμος προς την Επιτυχία.

 

Άγχος: ακαθόριστος φόβος!!

Το άγχος είναι σύμφυτο με τη ζωή, είναι ζωοποιός δύναμη... συντηρεί τη ζωή.

Α) Μπορεί να είναι καλό, να μας κινητοποιεί, να μας κάνει δημιουργικούς, να μας κρατά σε εγρήγορση.

Β) Όταν όμως υπερβαίνει τα όρια του καθενός, γίνεται προβληματικό και συχνά παραλυτικό.

 

ΑΓΧΟΣ  EΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 

Συνηθισμένα συμπτώματα!!

  • Αυπνίες
  • Πονοκέφαλοι
  • Στομαχόπονοι
  • Μυοσκελετικοί πόνοι
  • Δερματίτιδες
  • Διαταραχές βάρους
  • Μειωμένη δειάρκεια προσοχής
  • Διάσπαση προσοχής
  • Αδύναμη μνήμη
  • Αδυναμία οργάνωσης και προγραμματισμού
  • Κακή διάθεση (θλίψη, νεύρα, στενοχώρια, διάθεση για καυγά)

 

Συνοπτικά:

Οργανικές αλλαγές: ταχυπαλμίες, τρέμουλο στα χέρια, ιδρώτας, πονοκέφαλος, πλάκωμα στο στήθος ή πόνος, εξάψεις, ρίγη, ναυτία.

Γνωστικές αλλαγές: διάσπαση προσοχής, αύξηση στα λάθη, μειωμένη διάρκεια συγκέντρωσης.

Συναισθηματκές αλλαγές: ανησυχία, ταραχή, στεναχώρια, εκνευρισμός, αίσθημα ότι κάτι κακό θα συμβεί, με τελικό αποτέλεσμα (και σε συνδυασμό με τα πιθανά λάθη στα γραπτά), την μείωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης. Κατά συνέπεια "αλλαγή στη συμπεριφορά μας".

 

ΔΙΑΒΑΣΜΑ EΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 

Διαχείριση Άγχους

  • 1ον Διαβάστε_το άγχος μειώνεται με την καλή προετοιμασία.
  • 2ον Βάζω στόχους που μπορώ να πραγματοποιήσω. Επιλέγω με βάση το ταλέντο μου, την προσωπικότητα μου και τις ικανότητες μου.
  • 3ον Έχω την πίστη ότι θα τα καταφέρω.
  • 4ον Έχω εναλλακτικές λύσεις_στις δύσκολες στιγμές και σε όλες τις στιγμές της ζωής να είμαστε αισιόδοξοι και ευρηματικοί.

 

Οι εξετάσεις είναι μόνον μια από τις ευκαιρίες της ζωής... δεν είναι η μοναδική διέξοδος!

 

happy_runner

 

Προσοχή…

Α) Στην διατροφή_όχι κακάο, καφές, τσάι, όχι αναψυκτικά γιατί είναι ψυχοδιεγερτικά σε ανεβάζει και σε ρίχνει απότομα. Λιγότερα λιπαρά.

Β) Περπάτημα, γυμναστική για παραγωγή ενδορφινών ορμόνες συνδεδεμένες με την ευφορία και την ευχαρίστηση.

Γ) Περισσότερο ύπνος... γιατί; βοηθά τον εγκέφαλο να οργανώνει τις πληροφορίες στη μνήμη ώστε η αναζήτηση να είναι επιτυχής.

Δ) Περισσότερη μελωδική μουσική.

Ε) Hρεμία στο σπίτι

 

family

 

Να θυμάστε πως οι εξετάσεις αξιολογούν τις γνώσεις σας την συγκεκριμένη στιγμή και όχι την ποιότητα του χαρακτήρα, την αξία σας, την εξυπνάδα, το ήθος, την ανθρωπιά, την κατανόηση προς τους άλλους, το θάρρος, την επικοινωνία και την κοινωνικότητα. Όλα αυτά δεν μαθαίνονται, βιώνονται! Δηλαδή κάνουμε υποστηρικτική καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής μας.

 

 

Γράφει: η Γεωργία Μάλεση (Ψυχολόγος)

Eυχαριστούμε την κα Λόλα Στεργίου, για το PowerPoint

 

Διαβάστε ακόμα...

 

Ακούστε την Εκπομπή...

ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΝΤΑΣ...για την εφηβεία

Προσθήκη νέου σχολίου

11/04/2018